Kiedy jest mowa o szczegółowości elementów otoczenia, CD Projekt RED nie ma sobie równych. W wykreowanym przez nasze rodzime studio Night City wręcz roi się od sprytnie ukrytych smaczków nawiązujących nie tylko do poprzednich gier i lokalnych tajemnic, ale także do współczesnej kultury popularnej. Wyłapanie wszystkich ciekawostek wymaga uważnej inspekcji każdej możliwej dekoracji.
Prawdopodobnie wciąż nie odkryliśmy pełnej zawartości Cyberpunka 2077, przy czym dodatek Phantom Liberty jeszcze bardziej ją urozmaicił. Czy zwróciliście kiedyś uwagę na książkę, którą czyta Mr. Hands?
Treść powieści się zgadza
Mr. Hands jest fixerem zapewniającym zlecenia w dzielnicy Pacifica i w samym Dogtown, którego twarz i tożsamość pozostawały nieznane przez trzy lata istnienia Cyberpunka 2077. Rola biznesmena wzrosła wraz z premierą Phantom Liberty, w którym poznajemy jego elegancką kryjówkę.
Jako dystyngowany człowiek, Mr. Hands spędza wolne od rozmów z V chwile na czytaniu pewnej powieści – i to nie byle jakiej. Trzymani przez niego Szachiści Marsa mają ogromne powiązania z fabułą DLC, o czym nie sposób wiedzieć bez wcześniejszej znajomości lektury.
Szachiści Marsa to książka amerykańskiego pisarza Edgara Rice’a Burroughs, będąca kontynuacją cyklu przedstawiającego dystopijną interpretację tytułowej planety. Powieść rozpoczyna się od wypadku, podczas którego księżniczka Tara traci panowanie nad statkiem i ląduje w groźnym rejonie Marsa. Na ratunek rusza zakochany w niej książę Gahan, ukrywając przy tym swoją prawdziwą tożsamość.
Gdyby usunąć wątek romantyczny i wpakować treść w futurystyczne uniwersum, początek Phantom Liberty łudząco przypomina pierwsze rozdziały książki. Reprezentująca władzę prezydent Myers na skutek wypadku trafia do Dogtown, z którego musimy ją wyciągnąć zanim zostanie zabita przez lokalnych gangsterów.
Night City jako wielka szachownica
Podobieństwa do Szachistów Marsa nie kończą się jednak na pierwszej misji. Na pewnym etapie powieści Burroughs wprowadza koncept ludzkich szachów, w których – jak można się domyślać – figurami są więźniowie walczący na śmierć i życie. Cyberpunk 2077 nie oferuje aż tak okrutnych rozrywek, niemniej w samej grze możemy doszukać się alegorii do Mr. Handsa.
Plan fixera zakłada przejęcie władzy w Dogtown przy wysługiwaniu się innymi ludźmi. Otrzymywane na potrzeby DLC zlecenia mają na celu zaburzenie porządku oraz pozbycie się lub pomoc osobom, które mogłyby prędzej czy później wpłynąć na pozycję Mr. Handsa. Podobnie jak w ludzkich szachach, mowa tu o wysługiwaniu się cudzym życiem.
Biorąc pod uwagę chociażby sam początek Phantom Liberty, możemy zakładać, że CD Projekt RED świadomie zdecydowało się na wstawienie akurat tej książki w kryjówce fixera. Kto wie, być może to właśnie ona inspiruje Mr. Handsa do jego działań?
Więcej na temat: cRPG Cyberpunk 2077
W Wiedźminie 3 znajduje się lokacja, której nadal nie widziała masa graczy. Dostanie się do niej mogło wydawać się niemożliwe
Po dziewięciu latach od premiery Wiedźmin 3 wciąż potrafi zaskoczyć. Gracz odkrył lokację, o której wiedziało niewielu.
W Wiedźminie 3 znajduje się lokacja, której nadal nie widziała masa graczy. Dostanie się do niej mogło wydawać się niemożliweTego bohatera nie lubi większość graczy, a krasnoludami nikt nie gra. Fani Dragon Age Veilguard podzielili się własnymi statystykami z RPG-a
Wyniki ankiety przeprowadzonej z inicjatywy fanów nieco różnią się od tego, co przedstawiło studio. Jakie klasy i postacie gracze lubią najbardziej? Kto był największym zawodem?
Tego bohatera nie lubi większość graczy, a krasnoludami nikt nie gra. Fani Dragon Age Veilguard podzielili się własnymi statystykami z RPG-aW Baldur's Gate 3 nadal znajdują się ścieżki, których prawie nikt nie widział. Ich odkrycie wymaga bardzo specyficznej rozgrywki
Ciąg dalszy opowieści o ciekawych rozwiązaniach fabularnych i designerskich w BG3. Ile z nich udało się wam zobaczyć?
W Baldur's Gate 3 nadal znajdują się ścieżki, których prawie nikt nie widział. Ich odkrycie wymaga bardzo specyficznej rozgrywki