Kingdom Come: Deliverance – alfa testy wystartują 22 października
W najnowszym odcinku wideodziennika studio Warhorse podało ostateczny (miejmy nadzieję) termin rozpoczęcia alfa testów gry Kingdom: Come Deliverance – 22 października. Przy okazji ujawniono, co będzie wstępnie dostępne dla graczy i jak idzie produkcja tytułu, a także pokazano nowy, niezwykle klimatyczny zwiastun.
- Producent: Warhorse Studio
- Gatunek: cRPG z widokiem FPP w czysto historycznych (średniowiecznych) realiach
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery: IV kwartał 2015 (akt I)
Studio Warhorse wypuściło kolejny – ósmy – odcinek swojego filmowego dziennika dewelopera (możecie go obejrzeć powyżej). Przede wszystykim, dowiadujemy się z niego, że alfa testy gry Kingdom Come: Deliverance rozpoczną się 22 października bieżącego roku – jest to późniejszy termin, niż pierwotnie zapowiadano (wstępnie miał to być przełom września i października), ponieważ twórcy nie wyrobili się z nagraniem wszystkich potrzebnych obecnie animacji dla NPC w studiu motion-capture. Zawartość udostępniona testerom na starcie będzie skromna – otrzymają małą wioskę, w której możliwe stanie się zapoznanie z podstawowymi funkcjami gry, takimi jak poruszanie się czy cykle dobowe w wirtualnym życiu bohaterów niezależnych. Początkowo zabraknie elementów pokroju walki czy jazdy konnej, jednak co dwa miesiące będą następowały aktualizacje uzupełniające zawartość produkcji. Warto też wspomnieć, że alfa testy będą obsługiwane przez platformę Steam.
Oprócz tego reprezentujący Warhorse Studios Daniel Vávra podzielił się kilkoma ciekawostkami na temat postępów w produkcji Kingdom Come: Deliverance. Warto zacząć tutaj od końca dziennika, jako że ostatnie dwie minuty omawianego nagrania zawierają nowy, bardzo klimatyczny zwiastun gry, dający okazję do posłuchania jednego z świeżo nagranych utworów muzycznych (trailer zaczyna się od 12:35). Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że:
- Zbiórka pieniędzy przekroczyła w końcu 2 miliony dolarów.
- Deweloper ukończył budowę własnego studia motion-capture i rozpoczął jego użytkowanie.
- Twórcy wykonali pierwsze trójwymiarowe skany głów dla postaci w grze, jak również zrobili trochę animacji twarzy (próbka od 7:21 do 7:41 w dzienniku).
- Przygotowano więcej modeli zwierząt, ponadto rozpoczęto prace nad odtwarzaniem malowideł ściennych we wnętrzach budowli takich jak zamki czy kościoły (próbki od 8:20 do 8:55).
- Dokonano postępów w pracy nad modelem walki – mechanika działa już całkiem sprawnie (pozostaje parę błędów do wyeliminowania), teraz trzeba dodać do niej nowe animacje, przygotowane w studiu motion-capture. Można też zobaczyć nowy pojedynek na miecze (od 11:02 do 12:04).
Na koniec przypomnijmy, że Kingdom Come: Deliverance zostanie rozbite na akty, a pierwszy z nich ma zadebiutować przed końcem 2015 roku. Gra, w której pojawią się lochy, ale nie smoki, będzie dostępna dla użytkowników pecetów i konsol ósmej generacji (Xbox One, PlayStation 4).
- Kingdom Come jak Skyrim - twórca Mafii przybliża nam swojego sandboksa (zapowiedź)
- Kompendium wiedzy o grze Kingdom Come: Deliverance
- Oficjalna strona internetowa gry Kingdom Come: Deliverance