Kiepski kwiecień dla polskich magazynów komputerowych. Tylko PC World w górę
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przedstawionych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu bieżącego roku większość magazynów komputerowych i o grach komputerowych odnotowało spadki sprzedaży. Swoją sytuację poprawił jedynie PC World, który dzięki tymczasowemu obniżeniu ceny do poziomu 9,90 złotych mógł się pochwalić rezultatem dwukrotnie lepszym, aniżeli w 2009 roku.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przedstawionych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu bieżącego roku większość magazynów komputerowych i o grach komputerowych odnotowało spadki sprzedaży. Swoją sytuację poprawił jedynie PC World, który dzięki tymczasowemu obniżeniu ceny do poziomu 9,90 złotych mógł się pochwalić rezultatem dwukrotnie lepszym, aniżeli w 2009 roku.
Na wzrost popularności PC World miała jednak wpływ nie tylko cena, ale również wzmożona kampania reklamowa, która objęła m.in. stacje telewizyjne. W przyszłym miesiącu dowiemy się, czy wraz z powrotem do normalnej ceny (19,90 złotych) magazynowi udało się zatrzymać nowych czytelników.
Mimo tylu działań marketingowo-promocyjnych PC World nie zdołał wyprzedzić w notowaniu odwiecznego lidera, czyli pisma CD Action, które w kwietniu 2010 roku zostało zakupione przez nieco ponad 92 tysiące osób (11,1% mniej niż w 2009 roku). Ostatnie miejsce na podium przypadło PC Formatowi z wynikiem 85 tysięcy egzemplarzy (16,3% mniej niż 2009 roku). Najwięcej w porównaniu do sprzedaży z ubiegłego roku stracił Chip, którego nabyło o ponad 19% mniej osób (35,6 tysięcy egzemplarzy).
Tytuł | kwiecień 2009 | kwiecień 2010 |
CD Action | 103 608 | 92 070 |
PC World | 44 923 | 88 040 |
PC Format | 101 539 | 85 037 |
Komputer Świat* | 60 029 | 58 630 |
Chip | 44 139 | 35 670 |
Play | 18 083 | 16 761 |
* - Komputer Świat to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.