Karty z chipem PhysX gotowe od dawna, brakuje jednak gier
Od dłuższego czasu publikujemy wieści, z których wynika, że technologia PhysX firmy AGEIA, cieszy się coraz większą popularnością wśród producentów gier video. Zanim jednak na ekranach monitorów zobaczymy realistyczne efekty fizyczne, może upłynąć wiele miesięcy.
Od dłuższego czasu publikujemy wieści, z których wynika, że technologia PhysX firmy AGEIA, cieszy się coraz większą popularnością wśród producentów gier video. Zanim jednak na ekranach monitorów zobaczymy realistyczne efekty fizyczne, może upłynąć wiele miesięcy.
Firma ASUS, która jest odpowiedzialna za produkcję kart z procesorem PhysX, przyznaje, że jest gotowa na ich sprzedaż od dłuższego czasu, ale wstrzymuje się na razie z masową dystrybucją. Powód? W chwili obecnej nie ma na rynku dużej liczby gier, które korzystałyby z nowej technologii, a co za tym idzie, istnieje mała szansa na to, aby przekonać posiadaczy PeCetów do kupna rewolucyjnego komponentu.
Nieoficjalnie mówi się, że ASUS zamierza opublikować na rynku pierwsze karty z procesorem PhysX w lutym 2006 roku. Z racji tego, że większość tytułów, które wykorzystają nową technologię, pojawią się w późniejszym terminie (a niektóre, jak Warhammer Online – dopiero w 2007 roku), data ta wydaje się mało realna.