Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 czerwca 2013, 08:19

autor: Adrian Werner

Karcianka Hex zebrała prawie 2,3 mln dolarów na Kickstarterze

Wielkim sukcesem zakończył się Kickstarter projektu Hex: Shards of Fate, który połączy mechanizmy karcianki i gry MMORPG. W ciągu miesiąca autorom udało się zebrać prawie 2,3 mln dolarów.

W Hex: Shards of Fate zagramy we wrześniu. - Karcianka Hex zebrała prawie 2,3 mln dolarów na Kickstarterze - wiadomość - 2013-06-08
W Hex: Shards of Fate zagramy we wrześniu.

Dobiegł końca Kickstarter kolekcjonerskiej karcianki MMO zatytułowanej Hex: Shards of Fate. Akcja okazała się ogromnym sukcesem. Twórcy prosili jedynie o 300 tysięcy dolarów, a ostatecznie udało im się zgromadzić ponad 2,278 mln. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera zapowiadana jest na wrzesień tego roku.

  1. Hex – strona Kickstartera
  2. Hex – oficjalna strona projektu

W odniesieniu sukcesu pomogły autorom ich wcześniejsze dokonania. Hex powstaje bowiem w studiu Cryptozoic Entertainment, czyli zespole, który ma na koncie ciepło przyjętą stołową karciankę World of Warcraft Trading Card Game. Fani gatunku wiedzieli więc, że firma jest w stanie wyprodukować tytuł z ciekawymi zasadami i dobrze zbalansowanymi kartami.

Hex: Shards of Fate połączy mechanizmy gier MMORPG i karcianek. Walka odbywać się ma w stylu znanym z drugiego z tych gatunków. Gracze będą zatem kolekcjonowali własne talie, zawierające m.in. bohaterów, przedmioty i efekty, a następnie wykorzystywali je w starciach. Wirtualność kart umożliwi rozwiązania, które nie byłyby możliwe w papierowych grach, takie jak wyposażanie kart w klejnoty zapewniające bonusy, czy korzystanie z mocy przeobrażających bohaterów. Ponadto każda karta będzie gromadziła punkty doświadczenia i awansowała na kolejne poziomy.

Wszystko to opakowane zostanie w otoczkę MMORPG. Rozpoczynając zabawę stworzymy swojego czempiona wybierając między ośmioma rasami i sześcioma klasami. Potem będziemy zwiedzali świat, przyjmowali zlecenia, eksplorowali potężne lochy, brali udział w raidach i gromadzili złoto oraz ekwipunek. Nie zabraknie oczywiście opcji zmierzenia się z innymi graczami oraz zakładania gildii.

Akcja gry toczyć się będzie w fantastycznym świecie znanym jako Entrath. Dawno temu zamieszkiwało go liczne ludy toczące między sobą małe wojny, a magia była rzadko spotykanym fenomenem. Wszystko to uległo zmianie wraz z przybyciem Hexa, czyli olbrzymiego meteorytu złożonego z tajemniczych kryształów. Przebił on planetę na wylot, a utworzone przez niego dziury na biegunach stały się gigantycznymi wulkanami. Hex ostatecznie został złapany przez pole grawitacyjne i zaczął krążyć jako satelita wokół Entrath. Na powierzchni pozostały planety pozostały niezliczone odłamy kryształów, które umożliwiły każdemu posiadaczowi praktykowanie magii. Dzięki tym mocom poszczególne narody rozpoczęły dynamiczny rozwój i ostatecznie musiało dojść między nimi do wielkiej wojny.

W chwili w której rozpoczyna się gra ludy Entrath podzieliły się na dwie frakcje. Pierwszą z nich jest Ardent, w skład którego wchodzą ludzie, elfy, orkowie i rasa humanoidalnych kojotów znanych jako Coyotle. Drugą stroną konfliktu jest Underworld. W jego szeregach znajdziemy krasnoludy, martwiaki, agresywne humanoidalne zające Shin’hare oraz gatunek zwany Veneen, który stanowi połączenie orków z pająkami. Wszystkie te informacje są jedynie próbką bogatego świata przygotowanego przez autorów. Hex: Shards of Fate zaoferuje bardzo rozbudowaną warstwę fabularną - zarówno Entrath, jak i zamieszkujące go narody posiadać mają własne historie i wierzenia.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej