Jeszcze więcej dodatkowych klatek; AMD przedstawia FSR 3.1
Firma AMD w trakcie konferencji GDC 2024 ogłosiła, że już wkrótce zadebiutuje nowa wersja technologii skalowania obrazu FSR 3.1.
Technologie skalowania obrazu, choć często krytykowane przez graczy, stają się coraz popularniejsze. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, że mogą one zaoferować zwiększenie ilości wyświetlanych fps-ów bez inwestowania w lepsze podzespoły. Obecnie na rynku królują dwie techniki FSR od AMD i DLSS od Nvidii. Pierwsza z nich otrzyma aktualizację do wersji 3.1, która według „czerwonych” przyniesie znaczną poprawę w jakości skalowania obrazu. Zaś pierwsze gry zapewniające jej obsługę pojawią się jeszcze w tym roku.
Zgodnie z informacjami udostępniamy w trakcie konferencji GDC 2024, nowa wersja FSR ma rozwiązać kilka kluczowych problemów. Jednym z nich jest rozmycie i migotanie obrazu. Zazwyczaj można je dostrzec w trakcie szybkiego poruszania się. Dodatkowo skalowanie ma zostać poprawione w taki sposób, aby na obiektach zachowywać jak najwięcej szczegółów.
Oprócz tego, AMD planuje całkowicie oddzielić generator klatek. Dzięki temu gracze będą mogli decydować, czy chcą korzystać z niego wraz z FSR czy bez. Co więcej, funkcja ta ma współpracować ze skalowaniem obrazu opracowanym przez inne firmy.
AMD nie zapomina także o programistach. Otrzymają oni dostęp do nowego API AMD FidelityFX. Dzięki niemu o wiele łatwiejsze ma stać się debugowanie. Nowy interfejs zapewnia również zgodność z FSR. Oprócz tego „czerwoni” zapewnią wsparcie dla API Vulcan i Xbox Game Development Kit (GDK). Programiści mają otrzymać dostęp do FSR 3.1 już w drugim kwartale tego roku. Pierwszą produkcją, do której trafi omawiana technika jest Ratchet & Clank: Rift Apart.
Jeśli macie ochotę zapoznać się ze wszystkimi zmianami jakie zapewni omawiana aktualizacja, to możecie znaleźć je tutaj.