autor: Krzysztof Rudek
Jedi Shadow (Cień Jedi) – jak grać
Poniżej możecie znaleźć uwagi dotyczące Cienia Jedi. W jakie współczynniki należy inwestować, jakie mody mogą być przydatne i jakie umiejętności są ważne dla Cienia, niezależnie od wybranego drzewa?
Cień Jedi to zaawansowana wersja Negocjatora Jedi. Klasa ta pozwala stworzyć tanka i dwa rodzaje DPS-ów. Jeden z nich to skradający się DPS walczący wręcz, a drugi walczy na dystans przy użyciu umiejętności uniwersalnych dla obu specjalizacji. Tankując (drzewo Walki Kinetycznej), na niższych poziomach mogą pojawić się kłopoty z przeżywalnością i utrzymywaniem aggro na większej liczbie przeciwników, ale potem sytuacja się normalizuje. DPS oparty na drzewie Infiltracji nie ma problemów z przemykaniem się pomiędzy przeciwnikami i zadaje spore ilości obrażeń. Najlepiej współdziała z tankującym towarzyszem, gdyż jeśli zostanie zaatakowany, a gracz nie zareaguje wystarczająco szybko, to bardzo szybko zginie. Drzewo Balansu pozwala skupić się na umiejętnościach wspólnych dla obu specjalizacji Negocjatora, a dodatkowo świetnie uzupełnia dwa pozostałe drzewa.
Najważniejsze statystyki:
- Willpower (Siła Woli)
- Endurance (Wytrzymałość)
Przydatne typy modów:
- Force Wielder (więcej Endurance niż Willpower)
- Resolve (więcej Willpower niż Endurance)
Najważniejsze umiejętności:
Combat Technique – technika, której Cienie używają do tankowania. Zwiększa pancerz o 150%, szansę aktywacji tarczy o 15% i generowanie threatu o 50%, a dodatkowo każdy z ataków ma szansę na zadanie pewnej ilości obrażeń typu internal. Zadawane przez Cień obrażenia są zredukowane o 5%.
Shadow Technique – technika, dostępna tylko w drzewie Infiltracji, będąca podstawową techniką dla specjalizujących się w nim Cieni. Zadaje dodatkowo sporą ilość obrażeń typu internal. Wiele umiejętności z drzewa Infiltracji wzmacnia jej działanie.
Force Breach – umiejętność mająca różny efekt w zależności od używanej techniki. Dla Combat Technique jest to atak AOE na 5 celów (na niższych poziomach jest to jedyne AOE aggro dla Cienia). Dla Shadow Technique są to potężne obrażenia typu internal. Niestety ma 15 sekund cooldownu.
Force Cloak – umiejętność pozwalająca na natychmiastowe przerwanie walki i ukrycie się (i wyzerowanie threatu). Doskonałe narzędzie w rękach każdego zwolennika Infiltracji, a dla tanka – wyjątkowo skuteczny straszak na resztę drużyny.
Mind Maze – umiejętność typu Crowd Control, czyli pozwalająca na wyłączanie z akcji przeciwników na 60 sekund. Świetna sprawa, jeżeli chcemy zmniejszyć liczbę potencjalnych wrogów w pierwszej fazie starcia.
Whirling Blow – atak AOE, który otrzymujemy na 26. poziomie. Niezastąpiony dla każdego z drzew Cienia. Zużywa 40 Mocy.
Spinning Strike – umiejętność ta pozwala na zadawanie dużych obrażeń przeciwnikom poniżej 30% HP.
Battle Readiness – umiejętność zwiększająca obrażenia o 100% dla technik Shadow i Force, dla techniki Combat zwiększa otrzymywane leczenie o 300%.