Rynek gier PC w Japonii podwoił swoją wartość w 3 lata
W sumie co się dziwić, przedtem sporym problemem był po prostu brak najpopularniejszych tytułów na PC, a teraz? Twórcy PCtów zwykle nie omijają (choć wydają tam z opóźnieniem i jakiegoś powodu wiele gier na licencji w wersji PCtowej omija Japonię, tu np. jakakolwiek gra na podstawie anime od Bandai Namco*), a do tego jest masa gier tylko na PC, które na konsolach nie wyjdą nigdy lub wyjdą z wyciętą/zmienioną zawartością. Popularność Vtuberek pewnie też mocno się do tego przyczyniła, w końcu streamują głównie z PCtów.
Stan tam trochę wraca do stanu rynku sprzed lat, gdzie PCty były dosyć wielką częścią rynku japońskiego. Ja się cieszę, bo to może się przyczynić do częstszego portowania gier na PC (choć w sumie, to nie przypominam sobie gry, która ominęłaby PCty).
*Choć tu nie jestem pewien czy nie ma ich na jakichś japońskich sklepach, bo wiem, że mają ich tam parę jak DLSite czy DMM Games (<-na tym zdaje się PUBG był wcześniej niż na japońskich Steamie).
Co się dziwić, Jak już nigdy nie dostaniemy na konsolach gry, która choćby w dalszej przyszłości nie pojawi się na PC?