Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 listopada 2012, 14:38

autor: Adrian Werner

Hitman: Absolution - porównanie ustawień graficznych na PC

Hitman: Absolution to jedna z najładniejszych gier ostatnich miesięcy. Przygotowaliśmy dla Was filmik pokazujący różnice pomiędzy niskimi i wysokimi ustawieniami graficznymi najnowszej produkcji studia IO Interactive.

Hitman: Absolution to gra ponura, ale mimo to bardzo ładna. - Hitman: Absolution - porównanie ustawień graficznych na PC - wiadomość - 2012-11-23
Hitman: Absolution to gra ponura, ale mimo to bardzo ładna.

Hitman: Absolution może pochwalić się bardzo ładną oprawą graficzną. Studio IO Interactive nie poszło na łatwiznę i nie wykupiło licencji na cudzy silnik. Zamiast tego gra powstała na autorskiej technologii Glacier 2. Przygotowaliśmy dla Was materiał video, który obrazuje różnice pomiędzy niskimi i maksymalnymi ustawieniami.

Porównanie ustawień graficznych

Hitman: Absolution nie jest grą, w której poszczególne ustawienia dzieli przepaść. Zarówno na niskich, jak i maksymalnych opcjach poziom detali jest podobny. Widać drobne różnice w ostrości tekstur, ale nie znajdziemy tutaj żadnego dużego skoku jakościowego. Inaczej sprawa przedstawia się w przypadku efektów. Na niskich ustawieniach cienie są bardzo uproszczone, światło nie odbija się od większości powierzchni i brakuje m.in. rozmycia tła.

  1. Hitman: Absolution - porównanie ustawień graficznych - wersja HD

Ponadto na ustawieniach niskich silnik zaoszczędza sobie pracy i pomija renderowanie sporej ilości odległych obiektów. Dlatego kilka metrów od naszej postaci zaczyna znikać np. trawa lub rozrzucone po ulicach gazety. Mimo tych wszystkich różnic, gra nawet na minimalnych ustawieniach prezentuje się ładnie.

Różnice pomiędzy ustawieniami niskimi i ultra możecie zobaczyć też na poniższym obrazku:

Opcja

Ustawienia niskie

Ustawienia ultra

Jakość cieni

Minimalna

Ultra

Jakość tekstur

Normalna

Wysoka

Poziom detali

Bardzo niski

Ultra

Efekt głębi pola

Wyłączony

Wysoki

SSAO

Wyłączone

Wysokie

Filtrowanie tekstur

Trójliniowe

Anizotropowe x 16

Jakość odbić

Bardzo niska

Wysoka

FXAA

Wyłączone

Włączone

MSAA

Wyłączone

Włączone

Globalna iluminacja

Wyłączona

Włączona

Tesselacja

Wyłączona

Włączona

Średnia prędkość w 1366 x 768

84 klatki na sekundę

37 klatki na sekundę

Konfiguracja sprzętowa wykorzystana do nagrania filmu:

  1. Procesor: Intel Core i7 3610QM 2,6 GHz
  2. Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 670M 3GB
  3. Pamięć RAM: 8GB
  4. System operacyjny: Windows 7 64bit

Wpływ na wydajność

Z małą wizualną różnicą pomiędzy ustawieniami niskimi a ultra kontrastuje to, w jakim stopniu obie opcje obciążają system. Efekty graficzne, wygładzanie krawędzi i SSAO okazały się bardzo żarłoczne na moc obliczeniową. W rezultacie ustawiając wszystko na poziom minimalny można uzyskać ponad dwukrotnie większą wydajność niż na ultra.

  1. Recenzja gry Hitman: Rozgrzeszenie - Agent 47 nie powiedział ostatniego słowa
  2. Hitman: Absolution - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej