autor: Dorota Drużko
Hinterland - nowa gra twórców Caesar IV
Niezależny deweloper, studio Tilted Mill Entertainment zapowiedziało wczoraj hybrydę RPGa i sima zatytułowaną Hinterland. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie symulacji i strategii, w końcu to oni przygotowali takie produkcje jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy seria SimCity Societies.
Niezależny deweloper, studio Tilted Mill Entertainment zapowiedziało wczoraj hybrydę RPGa i sima zatytułowaną Hinterland. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie symulacji i strategii, w końcu to oni przygotowali takie produkcje jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy seria SimCity Societies.
Podobnie jak w wymienionych wyżej grach, także tutaj będziemy musieli zadbać o dobrobyt naszej lokalnej społeczności. Zaczniemy od rozbudowy niewielkiej wioski znajdującej się na dzikich obrzeżach pewnego królestwa osadzonego w świecie średniowiecznego fantasy. Oczywiście w miarę upływu czasu będziemy swoją osadę rozbudowywać, czyniąc ją coraz bardziej okazałą. Do tego jednak potrzebne będą nam niemałe środki, których zdobycie nie ma być wcale takie proste. Aby jakoś zwiększyć dostępne fundusze spośród lokalnej społeczności wybierzemy kilku przedstawicieli, którzy wyruszą na poszukiwania skarbów. Oczywiście po drodze przyjdzie nam też pokonać stada potworów i wykonać liczne questy. W miarę postępów nasi bohaterowie zdobędą kolejne poziomy doświadczenia, w dodatku gdy już staną się wystarczająco potężni będziemy mogli wykuć swoją własną broń oraz przygotować specjalne przedmioty i mikstury. Przy tym trzeba będzie dobrze przemyśleć wybór przyszłych herosów, bo na przykład pozbawienie osady wszystkich rolników może przynieść kiepskie rezultaty.
Twórcy zapowiadają taktyczny system walki, w którym premiowana ma być współpraca pomiędzy członkami naszej drużyny składającej się z trzech lub czterech postaci. Odpowiednie wykorzystanie ich umiejętności nieraz może mieć kluczowe znaczenie dla losów potyczki.
Hinterland powinien ukazać się pod koniec wakacji w formie płatnego downloadu, którego cena nie przekroczy 20 dolarów. Biorąc pod uwagę doświadczenie twórców zapewne będzie to produkcja warta uwagi, zwłaszcza, że świat generowany ma być losowo przy każdym rozpoczęciu nowej gry. Czyli powinna dostarczyć na wielu godzin zabawy. Poniżej kilka artworków: