Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 stycznia 2023, 20:55

Skąd Microsoft wziął swój ostatni niespodziewany hit? Twórca wyjaśnia

Hi-Fi Rush wzięło nas z zaskoczenia, lecz historia gry sięga 2017 roku. „To moja wymarzona produkcja” – stwierdził reżyser najnowszego hitu Microsoftu.

Źródło fot. Bethesda Softworks.
i

Zapowiedziane i wydane dwa dni temu Hi-Fi Rush przebojem wdarło się na salony. Mimo obecności gry w usłudze PC/Xbox Game Pass, święci ona triumfy również na Steamieużytkownicy platformy firmy Valve wystawili jej już blisko 1,5 tys. recenzji, z czego 98% jest pozytywnych.

Skąd się biorą takie niespodziewane hity? Odpowiedzi na to pytanie udzielił reżyser Hi-Fi Rush, John Johanas ze studia Tango Gameworks (znanego z The Evil Within 1 i 2 oraz Ghostwire: Tokyo), podczas streamu z serii Xbox Plays, prowadzonego przez internautkę znaną jako Mav. Transmitowano go dziś na kanale Xboxa w serwisie Twitch. Odnośnik do niego znajdziecie poniżej – interesujące nas słowa padają w 01:01:16.

To jedna z tych – nazwijmy to – wymarzonych gier, o której stworzeniu myślałem od dawna. Skończyliśmy pracę nad The Evil Within 2 – był to nasz drugi horror z rzędu i wiedzieliśmy, że produkowane już Ghostwire: Tokyo będzie następne. Pomyślałem wtedy: „a co, gdybym im przedstawił ten pomysł…?” [na Hi-Fi Rush – dop. red.].

Pamiętaj, że to było w 2017 roku. Teraz ludzie mówią: „ach, zrobiłeś to ze względu na Game Passa”, ale nie, to było wcześniej [w zasadzie daty prawie się pokrywają, gdyż usługa Microsoftu wystartowała 1 czerwca 2017 r. – dop. red.]. Powiedziałem: „to jest najbardziej >>niebethesdowa<< gra, jaką można sobie wyobrazić [Bethesda Softworks jest wydawcą dzieł studia Tango Gameworks – wtedy firma nie należała jeszcze do Microsoftu], a stworzenie jej długo potrwa, ale mam taki pomysł…”.

Jest to zatem bardzo dobry przykład, udowadniający, że warto podążać za własnymi pomysłami i mieć odwagę podzielić się nimi z innymi – nawet jeśli wydają się odrobinę niedorzeczne. Dla przypomnienia dodam, iż Hi-Fi Rush to trzecioosobowa rytmiczna gra akcji utrzymana w klimacie science fiction. Walczymy w niej z mechanicznymi przeciwnikami w rytmie rockowej muzyki. Tytuł jest dostępny na PC i XSX/S.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej