GunZ 2: The Second Duel - pierwsza zamknięta beta już wkrótce
Z okazji zapowiedzi zamkniętej bety GunZ 2: The Second Duel przybliżamy Wam kontynuację jednej z najlepszych sieciowych gier akcji.
Wydana przed dziewięcioma laty koreańska gra akcji Gunz the Duel była jednym z pierwszych przebojów opartych na modelu darmowym. Ten system biznesowy, w połączeniu ze świetnym systemem walki sprawił, że do dzisiaj sieciowe pojedynki w tym tytule toczą tysiące graczy na całym świecie. W końcu twórcy tego projektu uznali jednak, że najwyższy czas na kontynuację, którą zatytułowano GunZ 2: The Second Duel. Lada chwila ruszy pierwsza zamknięta beta, więc to dobra okazja, aby przyjrzeć się co też szykują dla nas specjaliści ze studia Maiet Entertainment.
Fabuła gry nie należy do skomplikowanych. Scenariusz obraca się wokół tajemniczego minerału znanego jako Optimite, który doprowadził do przemysłowego kataklizmu w pierwszej części GunZ. Mimo to nie brakuje chętnych do jego eksploatacji. Szereg frakcji próbuje zmonopolizować jego wydobycie, a inne grupy chcą im w tym przeszkodzić.
Pierwsza zamknięta beta ruszy 30 sierpnia i potrwa cztery dni. Na początku przyszłego roku powinna wystartować otwarta beta, choć nie wiemy, czy będą mogli w niej wziąć udział gracze spoza Azji. Bez wątpienia jednak planowana jest anglojęzyczna wersja projektu. Warto przypomnieć, że w tym roku ukaże się na zachodzie inna gra studia Maiet Entertainment, czyli RaiderZ.
-GunZ 2: The Second Duel - oficjalna koreańska strona gry
W porównaniu z pierwszą częścią największą zmianą w GunZ 2 jest wprowadzenie silnika fizycznego. Kompletnie przeobraża on walkę, gdyż w grze wchodzenie w interakcję z otoczeniem jest jednym z najważniejszych elementów rozgrywki. Postacie graczy mogą wykonywać w powietrzu szalone akrobacje, biegać po ścianach, odbijać się od sufitów i wspinać po filarach. Sercem rozgrywki ponownie będą pojedynki z innymi ludźmi, ale nie zabraknie też misji PvE, w których połączymy siły z przyjaciółmi przeciwko wrogom sterowanym przez sztuczną inteligencję, w tym olbrzymim bossom. Wśród nich znajdzie się m.in. 25-metrowy mech. Jego opancerzenie będzie praktycznie niezniszczalne. Jedyny słaby punkt znajdować ma się w górnych partiach maszyny. Aby się tam dostać trzeba będzie wspiąć się po otoczeniu i wykonać ryzykowny skok. Natomiast bardziej ambitni gracze wbiegną po pancerzu robota niczym po ścianach. Będzie to wyjątkowo trudne, gdyż w przeciwieństwie do ścian, mech nie pozostanie w tym czasie bez ruchu. Ten przykład doskonale ilustruje jak bardzo zręcznościowa ma być zabawa w GunZ 2. Nie jest to gra, w której bardziej liczą się statystyki postaci niż umiejętności samych graczy.
Gra wystartuje z trzema klasami. Silent Avenger to zabójca korzystający z lekkiego karabinku i miecza. Rewolwerowiec (Gunslinger) z kolei korzysta z bardzo szybkostrzelnych pistoletów i noża. Ostatnią klasą jest Shield Trooper - solidnie umięśniony wojownik, który brak refleksu nadrabia ciężkim uzbrojeniem i potężną tarczą. Każda z tych profesji otrzyma dwie wersje – męską i żeńską. Wszystkie klasy otrzymają własne style walki, uzbrojenie i ciosy specjalne. Za sukcesy nagradzani będziemy punktami doświadczenia, za które zwiększymy potencjał bojowy naszego bohatera i nauczymy go nowych ataków oraz umiejętności.
Na koniec polecamy obejrzenie zwiastunów pokazujących możliwości każdej z klas: