Take 2 ma gigantyczne oczekiwania wobec sprzedaży GTA 6, twierdzi analityk
Grand Theft Auto VI będzie najprawdopodobniej najdroższą grą w historii gamingu. Aby koszt jej produkcji się zwrócił, oczekiwane są równie wielkie zyski ze sprzedaży.

Od pojawienia się pierwszych, nieśmiałych plotek na temat powstania GTA VI wiadomo było, że kolejna odsłona serii od Rockstar Games będzie niemal pod każdym względem „naj-”: najlepsza, największa, najdroższa. Szczególnie co do tego ostatniego nie mamy już prawie żadnych wątpliwości.
Według niedawnych plotek koszt produkcji „szóstki” może pochłonąć nawet 1-2 mld dolarów. Twórcy oczywiście nie zdecydowaliby się przeznaczyć takich środków na stworzenie gry, gdyby nie mieli pewności, że się one zwrócą.
Zatem z jaką sprzedażą GTA VI powinniśmy się liczyć? Nieco światła na potencjalne oczekiwania Take-Two względem kolejnej odsłony gangsterskiej serii rzucił analityk Joost van Dreunen. W swoim niedawnym biuletynie branżowy ekspert zauważył, iż wstępne prognozy zakładają, że Grand Theft Auto VI rozejdzie się początkowo w około 25 milionach egzemplarzy.
Zakładając okno premiery w 2025 roku, co jest optymistyczne, biorąc pod uwagę skłonność wydawcy do opóźnień, wczesne szacunki przewidują, że nowy tytuł sprzeda się w 25 milionach egzemplarzy [w okresie premierowym – dop. red.] – czytamy w raporcie.
W celu dokładniejszej analizy sprzedaży tytułu z van Dreunenem skontaktowała się redakcja portalu TweakTown. Okazuje się, że powyższe szacunki wynikają z oczekiwanego 20-procentowego przyrostu liczby sprzedanych konsol w latach 2024-2025. Oznaczałoby to, że na rynku będzie wówczas około 125 mln PlayStation 5 i Xboksów Series X/S.
Dodajmy, że w ciągu pierwszego tygodnia od premiery przychody ze sprzedaży GTA VI powinny wynieść około 1 mld dolarów. Mimo że jest to olbrzymia suma, poprzedniej odsłonie serii taki sam wynik udało się osiągnąć w zaledwie trzy dni.
Jeśli zaś chodzi o pierwszą dobę od momentu premiery, szacuje się, że „szóstka” znajdzie około 12-14 mln nabywców. Dla porównania Grand Theft Auto V w ciągu pierwszych 24 godzin od debiutu powędrowało do 11,21 mln osób. Z kolei w pierwszym kwartale swojej obecności na rynku gra sprzedała się w nakładzie 32,5 mln egzemplarzy.