Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2023, 09:54

autor: Adrian Werner

„GTA 6 powinno być mniejsze i bardziej zwarte”, twierdzi jeden z byłych deweloperów Rockstar Games

Jeden z byłych deweloperów studia Rockstar Games uważa, że GTA 6 powinno mieć mniejszą mapę niż Grand Theft Auto V.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Choć Grand Theft Auto VI nie zostało jeszcze nawet oficjalnie zapowiedziane, to jest zdecydowanie jedną z najbardziej wyczekiwanych nadchodzących gier. Z wycieków wynika, że produkcja zaoferuje wielki otwarty świat. Jeden z weteranów studia Rockstar Games uważa jednak, że nie jest to wcale taki dobry pomysł.

Tym deweloperem jest Tony Gowland, który pracował nad takimi odsłonami serii GTA, jak Liberty City Stories, Vice City Stories czy Chinatown Wars, jak również nad pierwszym Red Dead Redemption. Uważa on, że Grand Theft Auto VI skorzystałoby na mniejszej, ale bardziej zapełnionej atrakcjami mapie. Jak tłumaczy, takie podejście miały wczesne odsłony serii, dzięki czemu eksploracja tych map bardziej zapadała w pamięć.

Z jednej strony nietrudno zrozumieć argumenty tego dewelopera. Wiele ze współczesnych otwartych światów jest tak ogromnych, że niewiele z zawartych w nich lokacji naprawdę zapada w pamięć, zwłaszcza że w danym miejscu często spędzamy tylko jedną lub dwie misje.

Z drugiej strony raczej nie ma szans na to, aby Rockstar Games powróciło do mniejszych map. Studio ma taką renomę, że fani oczekują, że twórcy kolejny raz podniosą poprzeczkę – nie tylko w kwestii poziomu detali, ale również wielkości świata. Gracze byliby mocno zawiedzeni, gdyby mapa w GTA 6 była mniejsza niż w piątce. Studio wykonało w przeszłości taki ruch – GTA 4 było mniejsze niż San Andreas, ale było to spowodowane wielkim skokiem technologicznym, a i tak nie brakowało osób krytykujących to posunięcie.

Jest jeszcze jeden, znacznie bardziej praktyczny powód, dla którego świat w Grand Theft Auto VI musi być wielki – tryb sieciowy. To GTA Online sprawia, że do dzisiaj „piątka” sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Bez wątpienia multiplayer będzie więc kluczowym elementem szóstej odsłony serii, więc mapa musi być na tyle duża, aby nie znudziła się graczom przez długie lata zabawy.

  1. Oficjalna strona studia Rockstar Games
  2. Czy wyciek GTA 6 był największym w branży gier? Nie powiedziałbym

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej