autor: Grzegorz Rosa
Gry z poprzedniej generacji będą działać szybciej na PS5
Sony podzieliło się dodatkowymi szczegółami na temat wstecznej kompatybilności gier, którą ma zaoferować PS5. Przygotowane przez inżynierów Sony oprogramowanie pozwoli zagrać w starsze produkcje z większą liczbą klatek na sekundę.
Opracowywany przez Sony patent na wsteczną kompatybilność gier został zaktualizowany o nowe informacje. O szczegółach technicznych możemy przeczytać w udostępnionym dokumencie (dzięki, VG247) . Wynika z nich, że producent nie tylko umożliwi uruchomienie starszych gier na PS5, ale również poprawi ich płynność działania.
Regulacja parametrów operacyjnych specyficznych dla aplikacji w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia kompatybilności wstecznej zakłada, że deweloperzy nie będą musieli poprawiać kodu gry z PS4, aby można było w nią bezproblemowo zagrać na PlayStation 5. Proces optymalizacji ma być po części zautomatyzowany. Konsola sama wybierze odpowiednie parametry dla wymagań gry, a w tym taktowanie CPU i GPU.
Aby znaleźć najlepsze ustawienia dla konkretnych tytułów, Sony dokona pomiaru danych z benchmarków uruchamianych na PS4 i PS5. Porówna zebrane informacje, a następnie będzie „podkręcać” właściwości gry niczym profesjonalny overclocker sprzętu, aż znajdzie najbardziej zbliżone parametry względem natywnych ustawień.
Oprócz tego twórcy otrzymają wsparcie dla zwiększania wydajności ich gier na nowej konsoli. Będą mogli wykorzystać moc PS5 w celu poprawy stabilności działania oraz podniesienia liczby klatek na sekundę wyświetlanych w grach. Nawet jeśli deweloperzy nie zdecydują się na jakiekolwiek zmiany w kodzie źródłowym, to Sony zadba o szybsze wczytywanie gier dzięki dyskom SSD.