autor: Krzysztof Bartnik
Gry pomogły ustanowić świąteczny rekord sprzedaży w Amazon.com
Jeden z największych internetowych sprzedawców, sklep Amazon.com, opublikował raport podsumowujący tegoroczny sezon świąteczny. W sumie, na całym świecie (Amazon ma oddziały nie tylko w Stanach Zjednoczonych) zamówiono ponad 108 milionów produktów, z czego sporą grupę stanowiły oczywiście gry.
Jeden z największych internetowych sprzedawców, sklep Amazon.com, opublikował raport podsumowujący tegoroczny sezon świąteczny. W sumie, na całym świecie (Amazon ma oddziały nie tylko w Stanach Zjednoczonych) zamówiono ponad 108 milionów produktów (12 grudnia przyjmowano aż 41 zleceń na sekundę!), z czego sporą grupę stanowiły oczywiście gry.
Według omawianego sprawozdania, produkcje elektroniczno-rozrywkowe były bardzo często wybierane przez klientów Amazon, chociaż dokładnie nie podano czy popyt na gry wzrósł (i o ile) w porównaniu do poprzedniego roku kalendarzowego. Wśród najczęściej kupowanych tytułów wymieniono Mario Party 7 na konsolę GameCube, Sid Meier's Civilization IV oraz Age of Empires III (obie gry na PC).
Jeżeli chodzi o sprzęt do grania, to sporym zainteresowaniem cieszyły się: handheld Game Boy Advance SP (kolor Pearl Blue), nowa konsola Sony PSP (zestaw Value Pack), a także Nintendo DS w kolorze Electric Blue. Najnowsza platforma firmy Microsoft, Xbox 360, nie trafiła na listę, głównie ze względu na spore problemy w dostawie sprzętu (vide chociażby news z 13 grudnia 2005).