Sprzedaż Xboxów spadła o 29 procent, ale gry i Game Pass trzymają się mocno. Microsoft ujawnił, ile osób zagrało w nowego Indianę Jonesa
Indiana Jones i Call of Duty zadowoliły Microsoft, ale ich wyniki nie wystarczyły, by całkowicie zrównoważyć spadek sprzedaży sprzętu Xboxów.
Sukcesy Bethesdy, Activision i Game Passa nie wystarczyły, by zrównoważyć Microsoftowi spadek przychodu z konsol.
Gigant z Redmond udostępnił podsumowanie drugiego kwartału 2025 roku fiskalnego, tj. za okres od października do grudnia 2024 roku. W ogólnym rozrachunku Microsoft ma powody do zadowolenia, bo jego przychody wzrosły o 12% z roku na rok, m.in. dzięki segmentowi AI z rocznym wskaźnikiem przychodu na poziomie 13 miliardów dolarów (wzrost o 175% rok do roku).
Co się tyczy innych działów Microsoftu, segment „gamingowy” odnotował spadek przychodu o 7% w porównaniu z zeszłym rokiem – o 530 milionów dolarów (z 7,1 miliarda dol. do 6,6 mld dol.). Sam segment zawartości i usług Xboxa odnotował wzrost przychodu o 2%, ale problemem okazał się „hardware”.
- Sprzedaż Xboxów spadła bowiem o 29%, co kontynuuje trend z minionego roku (aczkolwiek wypada dodać, że w drugim kwartale 2024 roku fiskalnego konsole Microsoftu odnotowały wzrost sprzedaży o 3%).
Więcej szczęścia miały gry wydawane przez Microsoft. Firma ponownie potwierdziła, że Call of Duty: Black Ops 6 zaliczyło najlepszy debiut w historii serii i było najlepiej sprzedającą się grą kwartału na PS5 i XSX/S (a sam Microsoft okazał się w tym czasie największym wydawcą gier na świecie, z bardzo dużą pomocą użytkowników konsol Sony). Ponadto zdradzono, że w Indiana Jonesa i Wielki Krąg zagrało już ponad 4 miliony graczy. Nie sprecyzowano jednak, ilu z nich zakupiło nową grę studia MachineGames, a ilu sprawdziło ją w ramach usługi Xbox Game Pass.
Skoro o niej mowa, subskrypcja Microsoftu ustanowiła nowy kwartalny rekord przychodu, a na PC udało się zwiększyć bazę użytkowników o 30%. Właśnie to ma być głównym powodem wzrostu przychodu z segmentu zawartości i usług Xboxa.
Rekord ustanowiło także granie w chmurze. Gracze mieli spędzić w minionym kwartale 140 milionów godzin w grach dostępnych przez Xbox Cloud Gaming.
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!