Granty na łączną kwotę 1,5 miliona euro dla europejskich twórców gier
I bardzo dobrze. Pomoc na początku działalności przyda się wielu młodym firmom. W takich momentach cieszę się że jesteśmy w Europie :) Oby tak dalej :)
Tak trzymać
edit
Grunt to refleks w edycji postów :)
> Pamir
czytaj uważniej:
"Wspomniana akcja nie jest przeznaczona dla debiutantów. Firmy, które będą ubiegały się o przyznanie grantu, będą musiały wykazać się przynajmniej jedną grą stworzoną od początku 2005 roku."
Podsumowanie kumpla:
"Czyli teraz Komisja wie lepiej, która gra ma się nam podobać, a która nie. Do tego oczywiście Komisja w ramach "wolnego rynku" dofinansuje tylko firmy z dorobkiem (tak żeby były równe szanse). Znowu Pan odbiera niewolnikom ich własność, a potem wybranych uszczęśliwia, łaskawie oddając im cząstkę tego co zabrał. Wspaniały to Pan, prawda?
Nie pojmuję jak można dalej tą paranoję popierać..."
Lukxxx > czytaj ze zrozumieniem :) Napisałem, że przyda się pomoc na początku działalności a nie dla debiutantów. Takie ograniczenie jest całkowicie logiczne a nawet wskazane, w innym przypadku zostali by zalani toną wniosków od kolesi którzy chcieli by zarobić na samej dotacji a nie na grze którą by robili. Zresztą wiele dotacji dla kinematografii działa na podobnej zasadzie i ten system się sprawdza. Sądzę, że dla młodej firmy która ma za sobą 2-3 małe tytuły może to być strzał w dziesiątkę, 60 tyś euro spokojnie starczy na dobrą promocję produktu i może pozwolić na większe ryzyko inwestycyjne. Jak jednak widać znajdą się osoby które za wszelka cenę nie chcą przejąć tego typu inicjatyw i w każdej z nich wietrzą podstęp i spisek. Z jednej strony jest to przykre z drugiej jednak zmniejsza konkurencję w staraniach się o otrzymanie danych funduszy. 1,5 miliona euro może wydawać się kwotą niewielką jak na całą Europę, należy jednak pamietać, że jest to jedynie czubek góry lodowej program przewiduje bowiem fundusze na dotacje wysokości bodajże 125 milionów rozłożonych na najbliższe 6 lat.
W badaniach naukowych to sie sprawdza, zobaczymy, moze sprawdzi sie i w produkcji gier komputerowych.