Gra Command & Conquer 3: Tiberium Wars oficjalnie zapowiedziana!
Niedługo musieliśmy czekać na oficjalne stanowisko koncernu Electronic Arts w sprawie gry Command & Conquer 3, której obszerną zapowiedź znajdziemy w czerwcowym numerze magazynu PC Gamer. Przedstawiciele firmy opublikowali wczoraj oświadczenie prasowe, potwierdzające doniesienia amerykańskiego miesięcznika.
Niedługo musieliśmy czekać na oficjalne stanowisko koncernu Electronic Arts w sprawie gry Command & Conquer 3, której obszerną zapowiedź znajdziemy w czerwcowym numerze magazynu PC Gamer. Przedstawiciele firmy opublikowali wczoraj oświadczenie prasowe, potwierdzające doniesienia amerykańskiego miesięcznika.
Tiberium – zielona roślina, która przywędrowała z kosmosu na Ziemię na początku XXI wieku, rozprzestrzenia się po całej planecie niczym zaraza. Bezpośredni kontakt z substancją w większości wypadków grozi natychmiastową śmiercią, a w najlepszym wypadku mutacją. Wie o tym Kane, lider terrorystycznej organizacji Brotherhood of Nod, który przy pomocy Tiberium planuje podporządkować sobie świat. Do tej pory Bractwo dwukrotnie próbowało zrealizować swoje chore plany, za każdym razem napotykając jednak na silny opór ze strony GDI (Global Defense Initiative) – militarnego aliansu, stworzonego przez Organizację Narodów Zjednoczonych do likwidowania zagrożeń terrorystycznych. Korzystające z najnowocześniejszego sprzętu wojsko, walczące w imię pokoju na świecie, po raz kolejny musi wykorzystać cały swój arsenał, aby ostatecznie pozbyć się Kane’a. Czy to się uda? Tego dowiemy się już na początku przyszłego roku, kiedy na rynku zadebiutuje nowy odcinek legendarnego cyklu.
Command & Conquer 3: Tiberium Wars (tytuł roboczy) zostanie przygotowana przez zlokalizowany w Los Angeles oddział koncernu Electronic Arts. Studio to ma już na koncie poprzednią odsłonę cyklu – Command & Conquer: Generals – a także gry z serii Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie. Z punktu widzenia fanów niezwykle istotna jest informacja, że w szeregach firmy znajduje się Louis Castle – człowiek, od którego tak naprawdę wszystko się zaczęło. To właśnie on oraz Brett W. Sperry założyli w 1985 roku w Las Vegas słynne Westwood Studios – obaj mają ogromny udział w powstaniu pierwszej gry z serii Command & Conquer.
Autorzy zapowiadają połączenie klimatu rodem z pierwowzoru oraz najnowszych rozwiązań technicznych. Wiadomo już, że za oprawę wizualną programu odpowiadać będzie silnik Sage, jednakże w porównaniu z Command & Conquer: Generals zostanie on znacznie zmodyfikowany. Pozostaje nam trzymać za słowo i oczekiwać szczegółowych informacji dotyczących rozgrywki, które - miejmy nadzieję – pojawią się zapewne przy okazji tegorocznej edycji targów E3.