Gothic Remake na pierwszym zakulisowym filmie. Twórcy spełnią życzenie fanów i już niedługo udostępnią demo gry
Mnie się podoba, nowe demko do wypróbowania też mega spoko opcja.
Nie jestem "purystą", tak więc też nie potrzebuje wszystkiego dokładnie 1:1, mimo paru zmian czuć ten klimat.
Mała ciekawostka ze świata Gothic - Niemcy robią voice acting do Kronik Myrtany a Kai Rosenkranz występuje tam w roli Kurta.
W końcu nowe demko, very nice.
Co jak co, "Playable Teaser" nie był dobrą reklamą tej gry, a sami twórcy też mało pokazują, dobrze będzie przekonać się na własnej skórze jak ta gra teraz wygląda, działa etc.
Pierwsze co zrobię to poprawię te shadery, bo wszystko jest prześwietlone as fk xD
Innym polecam to samo
możemy zobaczyć, jak deweloperzy starają się uchwycić ducha pierwowzoru
Nieudolnie. No bo jak inaczej nazwać przerobienie okolic wieży Xardasa na lokację klimatem rodem z Dark Souls, czy innego Bloodborne, albo te ich tandetne redesigny większości potworów.
Owszem, jest też kilka elementów, które wyszły całkiem znośnie, już na pierwszy rzut oka mając coś tam w sobie z tego Gothica, ale jeśli już coś takiego się trafia, to wydaje się, że to bardziej przez przypadek, bo na każdą taką, powiedzmy już nawet udaną, rzecz przypada potem kilka innych, całkowicie skiepszczonych elementów i to nawet nie na etapie wykonania, co samej koncepcji. Czyli ewidetnie ktoś tam z decydentów nie za bardzo czuje temat.
O wiernym oddaniu ducha oryginału to możemy mówić w Diablo 2 Resurrected. Natomiast tutaj, ze względu na to takie losowe trafianie w klimat lub nie, to ogólne oddanie ducha oryginału balansuje gdzieś na poziomie modów do innych gier (np. Skyrima), w których ktoś z assetów danej gry starał się odtworzyć Gothica, a to co wyszło i tak bardziej trąciło bazową grą niż Gothiciem, nawet jeśli miejscami faktycznie przywodziło go na myśl. Z tą różnicą, że w Remake nie ma takiej bazowej gry, więc zamiast tego leci bezpłciowa, generyczna sztampa, typowa dla silnika i innych gier tego typu.
Tylko, że diablo 2 resurrected to już inna sprawa, nie możesz oceniać czegoś na podstawie czegoś co jest inne. Remaster to co innego od remaka. Remaster w zasadzie niewiele zmienia w samej grze, głównie grafika jest upiększana i poprawa technicznego stanu, a remake to jednak tworzenie nowej gry na bazie oryginału, ale oczywiście nowa gra zwykle jest trochę przerobiona względem oryginału.
Silnik graficzny w Diablo 2 Resurrected jest napisany całkiem od zera, więc jak najbardziej można to porównywać z Gothic Remake, gdy mówimy o duchu oryginału w sensie klimatu gry, czyli tego jak nowy silnik graficzny danego tytułu oddaje atmosferę pierwowzoru.
A to właśnie ten aspekt chrzani Alkimia i to czy robi to przepisując również backend od zera, czy też nie (jak w D2R) jest już w tym momencie bez znaczenia.
Ba, Vicarious Visions mieli nawet trudniejsze zadanie, bo oryginał był w 2D (a nie 3D jak Gothic), co już samo w sobie podnosi poprzeczkę, aby tak przeskoczyć z 2D na 3D, by nie zatracić przy tym pierwotnego klimatu (którego jedną ze składowych jest właśnie ta dwuwymiarowa grafika). A jednak w przypadku D2R sztuka ta się udała, widocznie zajęli się tym właściwi ludzie z wyczuciem, doświadczeniem i gracją, jakich niestety brakuje w tym ulepie zwącym się Alkimia Interactive.
Spoko, tylko same mechaniki w D2 nie były tak przestarzałe jak w Gothic i cały rdzeń rozgrywki pozostał nienaruszony przez to. H&S nie ewoluowały za bardzo pod względem gameplay.
Gothic to nowy silnik, nowa grafika ale i budowa całego świata od zera, włącznie z mechanikami.
"Silnik graficzny w Diablo 2 Resurrected jest napisany całkiem od zera"
Kto ci wcisnął ten kit? Oczywiście, że nie jest "napisany całkiem od zera". To zwyczajna nakładka na stary silnik gry a nie coś napisanego od zera. XD
Tylko my nie rozmawiamy o mechanikach rozgrywki, a o samych wizualiach i o tym jak ten jeden konkretny aspekt całości jest w Gothic Remake zrealizowany (i dlaczego źle).
No i właśnie ta nakładka, czyli graficzny silnik 3D chodzący ponad starym silnikiem całej gry z grafiką 2D (który nadal działa w tle, dlatego możesz się do niego przełączyć kiedy chcesz) to jest ta część napisana całkiem od zera, a to skąd ona bieże logikę tego co ma wyświetlać nie ma żadnego znaczenia w kontekście dyskusji o tym, jak została zrealizowana pod względem artystycznym. Bo cała część artystyczna jest zrobiona od zera, a nie przez jakieś zwykłe podbijanie rozdzielczości, wymianę tekstur i dodawanie różnych efektów w ramach starego silnika, czy jakie tam jeszcze zabiegi stosują deweloperzy w takich klasycznych bieda remasterach, do których D2R się na szczęście nie zalicza.
Przeszedłem Gothica jakieś 10 razy, moze nawet więcej i uważam, że z tego co do tej popry pokazano, duch Gothica został oddany w zadowalającym mnie stopniu. To "złe wykonanie" to twoja opinia, a nie fakt.
A co do tego czy duch gothica zostal zachowany to emm, nie. Jakos w sumie olali glowne punkty gothica, postarali sie tylko o poprawe grafiki (jak dla mnie mocno na minus, bo wyglada mocno generycznie jak w typowych srednich grach z obecnych czasow, zamiast charakterystycznie jak to zostalo przedstawione wczesniej).
Oczywiscie moze jeszcze zostane zaskoczony na plus gdy zostanie wydana pelna wersja, ale na razie raczej nie widze nic szczegolnego. Glownie gra na nostalgii.
No i fajnie, że demko zostanie udostępnione na Steam Next Fest. Sam nawet to kiedyś pisałem, że tak by było najlepiej. Poza samą funkcją sprawdzenia gry jako takiej będzie można zobaczyć jak działa na naszym sprzęcie. Tylko poszczególne mechaniki w demku powinni zaktualizować do tego jak obecnie wyglądają w grze. Granie w build sprzed kilku lat nie ma wiele sensu.
Jak działa ten festiwal?
Demo będzie dostępne tylko wtedy czy jak udostępnia to zostanie już na zawsze?
Pracuje sporo w delegacji i boję się,że przegapię termin.
Czy komuś też się wydaje, że ta gra ma trochę zbyt jasne oświetlenie w ciągu dnia i ogólnie, że kolory świata w ciągu dnia są zbyt blade?
Już od pierwszych zapowiedzi jakoś mi kolorystka tego świata nie do końca opowiadała, chociaż w przypadku jakichś budnyków, jaskiń czy ogólnie zamkniętych przestrzeni jest już całkiem ok. Ogólnie świat w remaku wygląda bardziej klimatycznie w ciągu nocy i w ciemych pomieszczeniach.
Nie tylko ty. Z jednej strony zbyt jasne oświetlenie, z drugiej zbyt ciemne cienie. I te kolory często wyblaknięte. Mam nadzieję, że jakąś to finalnie ogarną.
Nie ma się co nakręcać na demo - to będzie tzw. Nyras Demo czyli dokładnie ten sam content, który jest prezentowany już chyba od 2023 (na początku za zamkniętymi drzwiami, pózniej publicznie na Gamescom 2024 i PGA 2024). Bardzo króciutki prolog z innym bohaterem, który niewiele pokazuje. Całość od dawna można obejrzeć na YT.
Kolejne demo? No proszę. Trzymają się bezpiecznie pasów jak mogą.
Ja mam niskie oczekiwania i nie spodziewam się nie wiadomo czego, ale jeżeli na drugim demie zobaczę poprawione bolączki pierwszego + wizje twórców...to kto wie.
Rozwoju postaci pewnie nie pokażą. Byle by nie uznali, że "gracze uwielbiali rozwój postaci z gothicka, to my go jeszcze poprawimy". Akurat tutaj niewiele powinno się zmienić, a najbardziej będzie widać stare części.
No i ten blur wypalający oczy.