Nie tylko Virtua Tennis 3 zechciała nam pokazać korporacja Sega w trakcie dobiegających końca targów Games Convention 2006. Przedstawiciel owej firmy zaprezentował nam bowiem w Lipsku także grę Medieval II: Total War, której komercyjna premiera powinna nastąpić w listopadzie bieżącego roku. Zobaczyliśmy zarówno planowanie strategiczne na mapie średniowiecznej Europy, jak i dwie wirtualne bitwy.
Radosław Grabowski
Nie tylko Virtua Tennis 3 zechciała nam pokazać korporacja Sega w trakcie dobiegających końca targów Games Convention 2006. Przedstawiciel owej firmy zaprezentował nam bowiem w Lipsku także grę Medieval II: Total War, której komercyjna premiera powinna nastąpić w listopadzie bieżącego roku. Zobaczyliśmy zarówno planowanie strategiczne na mapie średniowiecznej Europy, jak i dwie wirtualne bitwy.

Podczas kilku pierwszych minut ujrzeliśmy w jaki sposób funkcjonuje w grze religia. Dowiedzieliśmy się nieco na temat funkcji papieża i jego oddziaływania na poszczególne kraje (np. ekskomunikowanie władców, przysparzające tymże ogromnych kłopotów). Pokazano nam też osoby kardynałów, spośród których dokonywany jest wybór kolejnego następcy św. Piotra. Wreszcie pokrótce omówiono różnice w funkcjonowaniu twierdz i miast, a także sposób konwertowania tych pierwszych w drugie, gdyż zamki najlepiej utrzymywać wzdłuż granic państwa i w związku z tym w miarę ekspansji terytorialnej warto zamieniać część posterunków wojskowych na typowe osady ludzkie.
Zdecydowanie bardziej efektowne momenty lipskiej demonstracji Medieval II: Total War przyszły wraz z włączeniem pierwszej z dwóch zaplanowanych bitew, czyli historycznego starcia pod Agincourt z 1415 roku. Naprzeciw siebie stanęły więc stosunkowo nieliczne oddziały angielskie Henryka V i przeważające w znaczny sposób siły francuskie. Kontrolowani przez Sztuczną Inteligencję oponenci Albionu tak jak w rzeczywistości ulegli gradowi strzał, wyrzucanych w powietrze przez wyspiarskie długie łuki. Również zgodnie z historycznym scenariuszem zakończyła się druga z zademonstrowanych bitew – konfrontacja pod Pawią z 1525 roku. Tutaj zobaczyliśmy w akcji, oprócz piechoty i konnicy, także arkebuzy i działa stacjonarne.
W trakcie obu wirtualnych batalii zademonstrowano nam szereg klasycznych schematów taktycznych, wedle których przykładowo przeciwko rozpędzonym jeźdźcom dość skuteczni są pikinierzy, aczkolwiek niska mobilność czyni ich podatnymi na atak z dystansu. Ponadto zwróciliśmy uwagę na scenki przerywnikowe, pojawiające się w momentach śmierci kluczowych dowódców, jak również na sporą różnorodność animacji, związanych z zabijaniem na polu walki (doskonale widać to na zbliżeniu starcia dwóch wrogich wobec siebie formacji). Jednakże przedstawiona oprawa graficzna ustępowała nieco urodą tej, widocznej na filmach reklamowych.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam