Kratos poznał nowe sztuczki; walka w GoW Ragnarok skrywa wiele niespodzianek
God of War Ragnarok zaoferuje graczom sporo nowinek w systemie walki. W efekcie starcia mają być jeszcze bardziej satysfakcjonujące.
- Twórcy God of War: Ragnarok podzielili się kolejnymi informacjami na temat gry.
- System walki w produkcji ma oferować wiele nowości.
- Każda broń w grze zapewni specjalny atak zależny od jej typu.
Premiera God of War: Ragnarok zbliża się wielkimi krokami, więc twórcy gry powoli zaczynają zdradzać kolejne informacje na jej temat. Tym razem dotyczą one przebudowanego systemu walki, który ma być jeszcze bardziej satysfakcjonujący niż wcześniej.
Jak nie toporem go, to tarczą
Sekrety walki w GoW: Ragnarok twórcy zdradzili dziennikarzowi serwisu Game Informer. Miał on okazję obejrzeć fragment rozgrywki prezentujący nowe mechaniki oraz przepytać deweloperów. Jeden z nich, Mihir Sheth, wyjaśnił założenia, którymi kierowali się podczas projektowania gry.
Chcieliśmy stworzyć mechaniki, w które chciałoby się zaangażować, które są bardzo zabawne i oferują wiele ścieżek. Wtedy też rzuciliśmy okiem na walkę w naszej poprzedniej grze i stwierdziliśmy: „Możemy to popchnąć jeszcze dalej, możemy odkryć nowe zabawki, sposoby na zabawę z przeciwnikami i strategie”. To była nasza myśl przewodnia.
A jak przekłada się to na rzeczywistość? Twórcy podali m.in. przykład nowych ruchów, jakich będziemy mogli użyć w walce. Każda broń ma mieć przypisany specjalny atak charakterystyczny właśnie dla tego typu uzbrojenia. Kratos będzie mógł chociażby wzmocnić swoje ostrze ogniem lub lodem, co zwiększy zadawane obrażenia.
Zmiany dotknęły również tarcze. W zależności od rodzaju, ich użytkowanie będzie diametralnie inne. The Dauntless Shield pozwoli na dynamiczną obronę i wyprowadzanie kontrataków przy pomocy samej tarczy.
Stonewall Shield to zaś potężna osłona, która gromadzi energię kinetyczną z uderzeń wrogów. Po czasie będziemy mogli ją uwolnić, uderzając w ziemię i powodując niszczycielskie fale uderzeniowe.
Są to oczywiście wybiórcze przykłady, lecz podobnych specjalnych ruchów i ataków w grze ma być całkiem sporo. Wszystko to przełoży się zaś na jeszcze bardziej angażujące starcia, w których niespodzianki czekać będą nawet na weteranów serii.
Gameplay z gry już niebawem
Więcej informacji na ten temat poznamy w najbliższym czasie. Game Informer ma bowiem w zanadrzu 4-minutowy materiał z gry, którym zamierza się wkrótce podzielić.
Jak wszystko to sprawdzi się w rzeczywistości, dowiemy się jeszcze w tym roku. God of War: Ragnarok zadebiutuje na rynku 9 listopada na PS5 i PS4.