autor: Borys Zajączkowski
GC 2005 - Podsumowanie targów
280 wystawców z 15 państw, 134 tysiące graczy, 2 tysiące dziennikarzy z 28 krajów – takimi liczbami zamknęły się tegoroczne Games Convention 2005 w Lipsku.
280 wystawców z 15 państw, 134 tysiące graczy, 2 tysiące dziennikarzy z 28 krajów – takimi liczbami zamknęły się tegoroczne Games Convention 2005 w Lipsku. Organizatorzy nie kryją zadowolenia – ich ostrożne szacowania wzrostu popularności imprezy zakładały 110 tysięcy odwiedzających. W porównaniu do minionego roku oznacza do 30-procentowy wzrost popularności (2004 rok to 105 tysięcy sprzedanych biletów i 1700 dziennikarzy z 21 państw).
Nadal jednak GC to targi przygotowane przede wszystkim z myślą o niemieckim odbiorcy – większość prezentacji odbywa się dla niego właśnie, gros presspacków nie istnieje w wersji angielskiej, a obsługa stoisk wykazuje popłoch, gdy zainteresowany przejawi chęć komunikacji w języku innym niż Goethego.
Powyższe nie zmienia faktu, iż GC są obecnie największymi w Europie targami gier komputerowych, a swoim rozmachem śmiało konkurują z imprezami zarówno w Tokyo jak i w Los Angeles.
Najbardziej nowatorską grą targów wybrany został Fahrenheit – klimatyczna przygodówka z katalogu Atari. Najlepiej zapowiadającą się grą pecetową – F.E.A.R. – niezwykle grywalnie się zapowiadająca strzelanka Vivendi Universal. A oto lista gier uznanych za najlepsze w ramach pozostałych platform sprzętowych:
- GameBoy – Fire Emblem Sacred Stones / Nintendo;
- Dual Screen – Nintendogs / Nintendo;
- GameCube – Zelda: Twilight Princess / Nintendo;
- PlayStation – Peter Jackson's King Kong / Ubisoft;
- PSP – Ridge Racer / Sony;
- Xbox – Burnout Revenge / Electronic Arts;
- Komórki – The Sims 2 / Electronic Arts.
Games Convention 2006 zaplanowane zostały na 22-27 sierpnia przyszłego roku.
Linki do artykułów: