autor: Redakcja GRYOnline.pl
Game Development: From Design to Infrastructure już w poniedziałek
Już w najbliższy poniedziałek w pomieszczeniach Wyższej Szkole Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu rozpoczyna się konferencja "Game Development: From Design to Infrastructure"- Tworzenie gier: od projektu do infrastruktury". Na szczególną uwagę zasługują zagraniczni goście, którzy potwierdzili w niej swój udział.
Już w najbliższy poniedziałek w pomieszczeniach Wyższej Szkole Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu rozpoczyna się konferencja "Game Development: From Design to Infrastructure"- Tworzenie gier: od projektu do infrastruktury". Na szczególną uwagę zasługują zagraniczni goście, którzy potwierdzili w niej swój udział.
Wśród głównych prezenterów warto wymienić:
George Alistair Sanger (The Fat Man)
Najbardziej znane nazwisko w dziedzinie muzyki do gier oraz konstrukcji ścieżek dźwiękowych. Wraz ze swoim zespołem Team Fat skomponował muzykę do ponad 200 gier, w tym takich przebojów jak The 7th Guest, Wing Commander, ATF, Putt Putt Saves the Zoo, Loom, Master of Orion, Ultima Underworld, NASCAR Racing, oraz do przynoszących największe zyski automatów do gry w kasynach. Jego wkład w tę dziedzinę to między innymi pierwsza muzyka w standardzie General MIDI w grach, pierwsza ścieżka dźwiękowa na CD dostarczana razem z grą, pierwsza muzyka w grze uznana za dzieło sztuki, pierwsza gra z orkiestrą nagraną na żywo, pierwsza gra kupowana głównie z powodu muzyki w nią wkomponowanej.
David Stone
Reżyser dźwięku, weteran wielu filmów z Hollywood. Redaktor dialogów w takich filmach jak I am David, Dolores Claiborne, Ocean's 11, Ocean's 12. Twórca efektów dźwiękowych w Speed, Gremlins, Die Hard. Reżyser dźwięku między innymi w filmach Beauty and the Beast, Batman 2, Edward Scissorhands, Gremlins 2, Malice. W 1992 zdobył Oscara za efekty dźwiękowe do filmu Bram Stoker's Dracula. Absolwent Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Cornella. Stone jest przekonany że dźwięk to połowa sukcesu filmu. Obecnie jest profesorem wizytującym w Uniwersytecie DePaul.
Gordon Walton
Autor gier i szef zespołów tworzących gry od 1977 roku. Ostatnio wiceprezes i kierownik produkcji w Sony Online Entertainment, pracujący nad grą Star Wars Galaxies. Poprzednio był kierownikiem produkcji gry Sims Online w firmie Electronic Arts/Maxis, zaś wcześniej dyrektorem generalnym w Kesmai Studios, gdzie nadzorował tworzenie gier Air Warrior oraz Multiplayer Battletech. Walton był również właścicielem i dyrektorem dwóch firm projektujących gry. Osobiście stworzył ponad 30 gier oraz nadzorował prace nad kilkuset innymi. Od wielu lat jest jednym z głównych mówców na wszystkich najważniejszych konferencjach dotyczących gier. Jest członkiem-założycielem International Game Developers Association. Absolwent informatyki Uniwersytetu Texas A&M.
Jack Brzezinski
Doktor informatyki uniwersytetu DePaul w dziedzinie sztucznej inteligencji. Specjalizuje się w przetwarzania języka naturalnego, eksploracji danych oraz interakcji człowiek-komputer. W 2004 roku zaproponował i rozwinął program studiów licencjackich (Bachelor in Science) w dziedzinie tworzenia gier komputerowych w Depaul University, School of Computer Science, Telecommunications and Information Systems. Prowadzi na tych studiach wykłady z projektowania gier i ich programowania. Członek International Game Developers Association.
Szczegółowe informacje na temat samej konferencji znajdziecie pod adresem http://gd.wsb-nlu.edu.pl/. Dodam ze swojej strony, że w następnym tygodniu możecie spodziewać się również naszej relacji z tej imprezy.