Far Cry New Dawn ozłocone. Gra będzie miała więcej cech RPG niż FC5
Firma Ubisoft poinformowała o przyznaniu grze Far Cry: New Dawn złotego statusu, a tym samym ostatecznym zakończeniu produkcji. Twórcy wspomnieli też o nowościach w rozgrywce w stosunku do poprzedniej odsłony cyklu, w tym silniej zaakcentowanych elementach RPG.
Niewiele ponad miesiąc temu dowiedzieliśmy się, że w połowie lutego ukaże się Far Cry New Dawn. Krótki czas dzielący zapowiedź od planowanej premiery pozwalał sądzić, że prace nad nowa odsłoną serii Far Cry dobiegają końca. Potwierdza to dzisiejsza informacja, przekazana przez Raphaëla Parenta na Twitterze. Dyrektor techniczny gry oznajmił, że otrzymała ona złoty status, co oznacza ostateczne ukończenie jej produkcji. Nie ma więc żadnych wątpliwości, że nowe dzieło Ubisoftu zadebiutuje zgodnie z planem.
Zapowiedź Far Cry: New Dawn na początku zeszłego miesiąca spotkała się z mieszanym przyjęciem. Nierzadkie były opinie, jakoby tytuł bardziej wyglądał na rozszerzenie Far Cry 5 niż zupełnie nową odsłonę. Ubisoft odnosi się do tych komentarzy w najnowszym materiale na Twitterze, skupiającym się na różnicach między obiema produkcjami. Występujący w filmiku Jean-Sebastien Decant, dyrektor kreatywny gry, podkreślił, że zespół tworzący New Dawn starał się pogłębić rozgrywkę przez zastosowanie – jak to ujął – „podejścia lekkiego RPG”. Zarówno wrogowie, jak i wytwarzane uzbrojenie, będą miały określone rangi, a w bazie otrzymamy możliwość zdobycia nowych ulepszeń.
Wygląda więc na to, że postapokaliptyczny Far Cry – a być może i kolejne gry z serii – ma pójść śladami ostatnich odsłon cyklu Assassin’s Creed, dodając więcej elementów rodem z gier RPG. Równie ogólnie Decant wspomniał o kolejnej nowince – systemie eskalacji posterunków. Po oczyszczeniu przyczółku z wrogów otrzymamy wybór: albo przejmiemy go wraz z surowcami, albo „wyciśniemy” go z wszystkiego, co wartościowe. W tym drugim przypadku porzucimy daną placówkę, która później może zostać ponownie zajęta przez przeciwników. Ci zadbają o wzmocnienie jej obrony, co zapewni nam kolejne, trudniejsze wyzwanie.
Trudno powiedzieć, jak wiele zmieni ten system. Być może w grze pojawi się jakaś namiastka zarządzania, w ramach którego będziemy musieli wykorzystać ograniczoną ilość zasobów do wzmocnienia posterunków. Wtedy posiadanie zbyt wielu przyczółków mogłoby być niekorzystne, jako że nie moglibyśmy zapewnić im wszystkim odpowiedniej obrony. Takie rozwiązanie rzeczywiście nadawałoby rozgrywce nieco głębi. Jednak równie dobrze może się okazać, że to po prostu jeszcze jeden sposób na wydłużenie gry przez dostarczanie kolejnych wyzwań. Jak będzie naprawdę, przekonamy się po premierze. Far Cry: New Dawn zadebiutuje 15 lutego na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Przypomnijmy też, że niedawno ujawniono wymagania sprzętowe tytułu.
- Oficjalna strona gry Far Cry: New Dawn
- Widzieliśmy Far Cry: New Dawn – postapo na różowo
- Wszystko o Far Cry: New Dawn