Fallout 4 – zapowiedź gry tuż, tuż?
Warto jeszcze dodać, że ów Instytut do którego się odnosi jedna z wypowiedzi to najprawdopodobniej MIT, czyli uczelnia zlokalizowana w Bostonie - jest duża szansa, że ponownie akcja toczyć się będzie na wschodnim wybrzeżu USA tak jak Fallout 3.
Wciąż mam jeszcze new vegas do nadrobienia, lecz trójka przynajmniej w elemencie klimatu była jak najbardziej okej. Pewne obawy zawsze są jeśli chodzi o gry bethesdy, choć skyrim był naprawdę w porządku, więc spodziewam się na pewno dużego ciekawego świata, w którym samo zwiedzanie i wykonywanie side questów będzie interesujące;).
Zapewne premiera będzie najwcześniej w październiku albo w grudniu 2014
I jestem niemal że pewien że znów ujrzymy gamebryo na sterydach
A może ten "stary drań" to Victor Presper z niedoszłego Van Burena?
<Bahamut> - Creation Engine to nie Gamebryo. To, że Skyrim jest w jakimś tam stopni podobny do Obliviona, wynika z tego, jak twórcy wykorzystują swoje silniki, a nie z ich podobieństwa. Ergo - jestem pewien czegoś zupełnie przeciwnego, że w F4 nie będzie Gamebryo (na sterydach, czy bez).
Kocham serię Fallout! Mam nadzieję, że seria dalej zachowa klimat i będzie się świetnie trzymać! Trzymam kciuki!
Lubie jak się twórcy bawią w takie zabawy z graczami. Tajemnicza strona, alfabet morse'a, zadzwoń już dziś, takie podchody, to mi się podoba. A na premierę już też się nie mogę doczekać, mam nadzieje że gra będzie w pełni modalna jak w Skyrimie i poprzednich Falloutach.
Również nie mogę się doczekać! Fallouta 3 ograłem totalnie i dla mnie to był prawdziwy pożeracz czasu :) Zresztą jak i Skyrim. New Vegas już mniej mi się podobał, ale na kolejną część czekam z niecierpliwością!
Im więcej słyszę o Fallout 4, tym bardziej mam ochotę wrócić do New Vegas :)
Cos zaczyna sie dziac...totalna excytacja, nareszcie. Fallout 4 NADCHODZI.
Może będzie tak jak w przypadku zapowiedzi The Evil Within, gdzie Bethesda najpierw raczyła nas króciutkimi fragmentami pierwszego teasera. Tyle że w tamtym przypadku nikt się nie spodziewał zupełnie nowej marki typu survival horror, więc takie zagranie w przypadku Fallouta 4 było by pozbawione sensu i najważniejszego elementu zaskoczenia bo wszyscy już wiedza o jaką grę chodzi. Zobaczymy jak będzie.
Nie ,proszę ,tylko nie zima ,nie znoszę gier z zimowym klimacie .
"Zima nuklearna" to nie zima jaką widzimy co roku ;P. Chodzi tu bardziej o zjawisko, które powstaje po wybuchu atomowym kiedy pyły uniesione podczas wybuchu spadają na ziemię.
Creation Engine to nie Gamebryo. To, że Skyrim jest w jakimś tam stopni podobny do Obliviona, wynika z tego, jak twórcy wykorzystują swoje silniki, a nie z ich podobieństwa.
Nie, podobieństwa wynikają z tego, że to ten sam silnik tylko zmodyfikowany i ze zmienioną nazwą. Inna nazwa nie oznacza, że jest to nowy silnik. Gdyby to był nowy silnik, pisany od zera to nie było by tych podobieństw. Zresztą taka sama sytuacja jak Ubisoftu i Asasynów. Przed ACIII trąbili, że zrobili nowy silnik z nową nazwą, a to cały czas jest ten stary, tylko że ulepszony...
Chodzi tu bardziej o zjawisko, które powstaje po wybuchu atomowym kiedy pyły uniesione podczas wybuchu spadają na ziemię.
Faktycznie ,nie wziąłem tego pod uwagę :_) ,ahh te dwuznaczności .
Dzięki .
kęsik:
1. Ale znalazłeś gdzieś taką informację, że Creation pisali na bazie Gamebryo, czy to tylko Twoje domysły?
Ja np. sądzę, że GTA 5 i Sleeping Dogs biegają na tym samym silniku. Gdyby autorzy pisali silniki od zera, nie byłoby podobieństw między tymi grami! Z drugiej strony Crysis i AION wyglądają zupełnie inaczej, a obie biegają na tym samym enginie :)
2. To samo się tyczy Assasinów. Gdyby w AC3 użyli enginu Unreala, a gra wyglądałaby tak jak teraz... ?
3. Sam kiedyś sądziłem, że Creation Engine oparto na jądrze Gamebryo, ale zdanie zmieniłem po:
- analizie pewnych ogólnodostępnych informacji, np. Bloga Bethesdy i wypowiedxi Todda Howarda
- po przegraniu w obie gry dobrych kilkuset godzin, i dostrzeżeniu pewnych diametralnych różnic w cieniowaniu, rysowaniu scen, i ruchu postaci
- w oparciu o fakt, że Bethesda posiada prawa autorskie do Creation Engine, co więcej w kilku nie powstałych grach inni producenci (konkretnie np. Obsidian w projekcie Backspace) mieli nawet zamiar kupić od Bethesdy technologie Creation aby użyć jej w swoich grach. Aby taka sytuacja mogła mieć miejsce, a Bethesda nie narażała się na pozwy od posiadającej prawa autorskie do Gamebryo spółki Gamebase, kod silnika Creation musiał zostać napisany od zera, bo za każdą skopiowana bez zgody linijkę kodu - grozi pozew.
4. To co czyni gdy z serii Elder Scrolls podobnymi, to zastosowanie podobnych mechanizmów zachowań NPC (tzw. radiant AI, także engine Bethesdy), np. podobny w obu grach mechanizm rozmowy z NPC, (mnie szczególnie uderzyło takie samo zachowanie NPC gdy ci kładą się do łóżka...) etc. W obu grach zastosowano też podobne rozwiązania jeśli chodzi o zachowania mobków w czasie walki, czy budowanie scenerii i wyglądu NPC, a także generowanie wnętrz lochów czy przestrzeni zamkniętych. Pamiętaj także, że prawdodpodobnie przy obu grach pracowali Ci sami graficy, dźwiękowcy, twórcy tekstur czy modeli 3D. I stąd widoczne podobieństwa.
5. Dla poparcia moich słów, przytoczę przykład dwóch gier, obu na silniku Gamebryo, i nie zgadłbyś, że obie są oparte na tym samym kodzie: Empire Earth i RIFT. Albo Civilization 4 i Warhammer online. I jeszcze Sid Meier's Pirates. To wszystko jest Gamebryo. A gry zupełnie różne.