autor: Artur Falkowski
Experience112 dopiero w październiku
Jedną z ciekawiej zapowiadających się przygodówek, które pojawią się w tym roku, jest niewątpliwie tworzona przez francuskiego dewelopera, Lexis Numerique, gra Experience112. Według pierwotnych zamierzeń twórców, produkcja powinna już trafić na półki sklepowe, niestety okazało się, że bez sporego opóźnienia się nie obejdzie.
Jedną z ciekawiej zapowiadających się przygodówek, które pojawią się w tym roku, jest niewątpliwie tworzona przez francuskiego dewelopera, Lexis Numerique, gra Experience112. Według pierwotnych zamierzeń twórców, produkcja powinna już trafić na półki sklepowe, niestety okazało się, że bez sporego opóźnienia się nie obejdzie.
Według posta zamieszczonego na blogu Erica Vienntota, współzałożyciela firmy, Experience112 powinno pojawić się na rynku dopiero w październiku. Nie podał przy tym przyczyn, które stoją za wielomiesięcznym opóźnieniem. Zamiast tego podzielił się z czytelnikami swoimi przemyśleniami na temat kondycji współczesnych gier, nadmiernym przywiązaniem twórców przygodówek do interfejsu point and click, a także nad brakiem ciekawych, autorskich produkcji w ostatnich czasach (jako wyjątki od tej reguły wymienił tytuły: Shadow of the Colossus, Okami, Hotel Dusk oraz Phoenix Wright). Winą za taki stan rzeczy obarczył nowe konsole, w przypadku których tworzenie gier łączy się z takimi kosztami, że wydawcom nie opłaca się inwestować w innowacyjne rozwiązania.
Jak wspomniał Vienntot, Lexis Numerique sześć lat temu cieszyło się sporą popularnością jako twórca skierowanych do dzieci gier przygodowych. W pewnym momencie jednak twórcy zapragnęli uwolnić się od przypiętej im etykietki i uderzyć w rynek produkcji dla dorosłych. W ten sposób powstał thriller In Memoriam. W trakcie jego tworzenia autorzy wpadli na pomysł wprowadzenia takiej zagadki, która polegać będzie na pośredniej interakcji z postacią z gry za pośrednictwem systemu kamer i nadzoru. W trakcie pracy nad grą zarzucono to rozwiązanie. Pozostało ono jednak w głowach twórców i stało się podstawą do stworzenia osobnej produkcji, Experience112.
Jeżeli jesteście zainteresowani wspomnianą grą, odsyłamy was na łamy naszej encyklopedii. Zapraszamy również do zapoznania się z zapowiedzią autorstwa Malacara.