Epic pokazuje jak będą wyglądały gry przyszłości
Jestem już "przejedzony" silnikiem od Epic Games.
Chciałbym zobaczyć już coś nowego.
Na tym materiale nie widzę nic innego
jak ulepszony Unreal3Engine.
Nic ciekawego.
Super to wygląda. Kupić takiego PC który to pociągnie to też nie duży problem, ALE!! za prąd to bym się już nie wypłacił ha ha... pozdro
O tym samym pomyślałem co Pogrom...
Wszystkie pięknie ładne ale niedługo trzeba będzie mieć "Siłę" pociągniętą do mieszkania żeby podłączyć kompa...
Wiele rzeczy na świecie da się osiągnąć ale ekonomicznie nie mają prawa bytu więc o takiej grafice można zapomnieć przez co najmniej 4-5 lat.
Econochrist, skoro nie widzisz nic nowego, to sobie odpal to nic nowego na swoim pc, a tak po za tym to silnik nie ma tu nic do rzeczy, tylko to, że obecne pc nie dysponują taką mocą jak ten zestaw co oni mieli, w końcu jednak moc komponentów wzrośnie na tyle, że to będzie dostępne dla każdego i wtedy dopiero będzie grafika.
Pogrom
Najistotniejszy plus silnika od Epic to fakt że jest bardzo dobrze zoptymalizowany.
Nie sądzę, żeby gra która by wyglądała jak na tej prezentacji miała wysokie wymagania.
kaszanka9 tak jak pisze wyżej. Silniki od Epic mają jedną istotną zaletę.
Są zawsze dobrze zoptymalizowane. Poza tym jak sam mówi gość
wersja tego silnika to nadal 3 a nie 4. Nie wspominając o tym
że nie wiem jak ty ale ja tu nie widzę skoku na miarę z U2E do U3E.
Koktajl ja nie mówię o konsolach tylko o PC.
Dobra optymalizacja? Chyba dopiero teraz skoro w becie GOW3 mamy 60fps gdzie gra normalnie miala wczesniej 30 max, wiele gier nie potrafi utrzymac stalego fps - Borderlands, ME2, GOW2.
Czekam na filmik :)
Kolejna generacja konsol na pewno zmieni grafikę w grach, i chyba tym razem nie będę czekał aż potanieją, tylko od razu kupię PS4 po premierze :)
A tak mówicie, że wam będzie zjadało dużo prądu - wszystko cały czas się zmniejsza, za kilka lat to taką moc będzie miała średniej klasy karta graficzna :)
To jest naprawdę interesujące, że po raz pierwszy pojawiają się pokazy przyszłej technologii. Najpierw Battlefield 3 z grafiką pod PC, a teraz Epic z grafiką na bardzo potężne PC.
Od pewnego czasu spekuluje się, że po 3DSie Nintendo zaprezentuje nową konsolę stacjonarną. Zakładając, że konsolę pokażą na E3, to jest duże prawdopodobieństwo, że najważniejsze firmy 3rd party już dostały jakieś wczesne wersje hardware'u, żeby mogły przygotować tech dema.
Epic jest bardzo ważny z tego względu, że ich silnik jest wykorzystywany w bardzo dużej liczbie gier. W przypadku Wii Epic po prostu nie przeportował UE3.0, co w efekcie pozbawiło tą konsolę praktycznie wszystkich gier opartych o ten silnik. Zatem logicznym wydaje się, że Nintendo powinno współpracować z Epic już przy tworzeniu nowej platformy.
To są takie spekulacje, ale te pokazy "nowej generacji" na GDC muszą mieć jakiś związek z nową platformą. Na PS4 i nowego Xboxa nie ma co na razie liczyć, bo Sony i Microsoft zbyt dobrze na nich teraz zarabiają. Jednak Wii powoli traci pozycję lidera, a Nintendo wydawało kolejne konsole stacjonarne w odstępach 5-7 letnich. Do tego Valve chce wydać specjalną wersję Steam z interfejsem konsolowym, co pewnie zmobilizuje Della i inne firmy do wydania ukonsolowionych PC pod TV.
Moim zdaniem rok 2012 będzie początkiem nowej generacji konsol, co z kolei spowoduje mocne przetasowanie wśród twórców gier np. Call of Duty będzie zmuszone przejść na nowy silnik, aby dogonić konkurencję.
Koktajl Mrozacy Mozg-->wiele gier nie potrafi utrzymac stalego fps - Borderlands, ME2, GOW2.
Na moim 3 letnim komputerze te gry działają bardzo płynnie w 1680x1050. Nie pamiętam, aby choć raz szarpała animacja. GoW2 co prawda na PC nie ma, ale GoW 1 to stałe 60fps przy pełnych detalach...
Dobry silnior, pewnie będzie używany tak długo jak ten z Quake III Arena albo dłużej.
Hmph - Sadze, ze za rok lub dwa lata gry beda ladniejsze niz to co Epic pokazalo nam na prezentacji.
Nie wiem czemu sie jaracie - mozliwosci silnika a gry na nim to 2 b. rozne sprawy... Mijaja lata od pierwszego UE3 a ile mamy gier prezentujaca dobra grafike i dobry framerate? Gry od Epica bo to ich dziecko wiec lepiej dzialaja (no moze nie do konca bo GOW1 patrzac teraz prezentuje sie srednio ale jak na tamte czasy to ok, ale problemy z teksturami czy framedropami byly), seria ME (kurwiajace spowoleniania...), Batman, MEdge ale to dzieki stylowi gry niz silnikowi i to chyba tyle (dobra zakladam ze znajda sie jeszcze 2 gry)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games#Unreal_Engine_3
Slaby silnik, wole juz aby wiecej gier korzystalo z CODa bo 60fps, dobrej jakosci tekstury, HDRy,itp ale 2 gry od Treyarcha pokazuja ze silnik wypada dobrze jesli ktos umie z niego skorzystac, a oni sie do nich nie zaliczali
Tobi - tak, wole 60 niz ~30 ktore 99% przedstawia. W 60fps gra sie lepiej bo nie ma np. denerwujacego dropa akurat kiedy sie celuje w przeciwnika. Wyobrazcie sobie GTA4 w 60fps http://www.youtube.com/watch?v=DuR0LWVcmLw&feature=related
Bioshocki po wylaczeniu pewnej opcji oferowaly jak sie nie myle 60fps kosztem mniejszego dd czy jakosci tekstur, wolalem tak grac niz byc ograniczonym do sztywnych 30
Gry pewnie będą ale co ze sprzętem?
Już na chwilę obecną technologia krzemowa jest wyżyłowana i jakoś nie widać zbytniej alternatywy.
Skok technologiczny się jest już bardzo znikomy.
3 karty w jednym kompie?
A kupując 3dfxa miałem zajebisty przeskok jakościowy i nikt nie spinał miliona kart.
Wtedy było pole do popisu teraz za bardzo go nie widzę.
Wsadzając 3 silniki do Golfa po 300km każdy też uzyskasz 900 ale nie to chodzi.
Mozna nie lubic ue3, ale to dobry engine. Gry na nim wyglada specyficznie, ale to nie znaczy ze na przyszlej generacji tego silnika bedzie tak samo. To co pokazal epic imo predzej zasluguje na okreslenie "nextgen", niz tak wczoraj wychwalany bf3. Choc nie da sie ukryc, ze jedno to juz gra, a drugie to tylko tech demko, ale mimo wszystko...
Trzy GF 580 - nice :) Ciekawe ile to prądu żre, ale pewnie bym zbankrutował przy pierwszym rachunku ;-)
Anyway - taka jedna myśl mi przyszła do głowy: o ile w kwesti "mocy" układów graficznych postęp jest coraz większy, to w kwestii zużycia pradu Nvidia/Amd zaliczają fail za failem :/
Gdzie te czasy, kiedy karty graficzne nie przypominały sporej wielkości kanapki i nie trzeba było podłączać dodatkowych "molexów" (w GTX 460 mam dwa - toż to masakra jakaś), a przy wymianie grafiki człowiek nie był zmuszany "przy okazji" do wymiany zasilacza.... Czasem mam wrażenie, że technologia wręcz się cofa...
Ale wygląda fajnie, to trzeba przyznać.
Też mi już bokiem wychodzi UE3 ale do dnia dzisiejszego podoba mi się demo techniczne tego silnika. Czekam na pokaz audiowizualny tych nowości :>
Nie wiem jak wy ale grafika ala MW2 w innych grach nie przeszkadza pod warunkiem:
- destrukcja (RFG)
- fizyka (Euphoria)
- wybory majace wplyw na dalsza gre (ME)
- ogromny, dobra duzy otwarty teren (cos ala GRAW, GR, OPF, single BC)
- pewien poziom realizmu (brak regeneracji = coop, jeden medyk, drugi snajper czy inny, strefy trafien a nie tylko HS)
I jestem happy, tego mi trzeba a nie kolejnej superwygladajacej gry z regeneracja, 10 uproszczeniami i gameplayem mniejszym niz pierwsze gry FPP co widzimy od dluzszego czasu
@Econochrist [ gry online level: 28 - Nadworny Szyderca ]: no to zamiast narzekac i gadac ciagle na UE3, to idz pograj w gry na tym poziomie co w tech demo EPIC. W koncu dla ciebie to nic nowego, chleb powszedni i norma. Nie wiem w ogole co ty tu robisz..
@raziel88ck [ gry online level: 41 - Legend ]
>Hmph - Sadze, ze za rok lub dwa lata gry beda ladniejsze niz to co Epic pokazalo nam na prezentacji.
Niestety malo prawdopodobne, ze wzgledu na hardware, czy raczej jego ogolnodostepnosc.
Nie jest zadna trudnoscia odpalic gry na trzech kartach graficznych w takiej jakosci. Ale za dwa lata do odpalenia takiej gry nadal bedziemy potrzebowali potwora ciagnacego pare kilowatow. Dostepnosc takiej jakosci grafiki na sprzeciez dostepnym dla zwyklego smiertelnika do rzecz lat 5-7 bardziej, niz 2.
Ja nic nie widze, screeny tak male ze nie robi to na mnie najmniejszego wrazenia.
Tyle lat technologii i dopiero teraz zabierają się za robienie realistycznej grafiki, szkoda tylko że obraz taki ciemny, i co to jest to MSAA?! Kiedy ta opcja jest wyłączona ekran jest nieznacznie jaśniejszy, czyli wychodzi na to że będzie się lepiej grało z wyłączoną tą funkcją.
Nareszcie jakieś wieści o następczyni graficznej.
Coś lepszego niż crysis.
Nie ma to jak screeny pokazujące możliwość silnika w rozdzielczości zbliżonej do 800x600 lub mniejszej!
Wątpię, by nowa generacja konsol miała procesory graficzne równie mocne jak trzy Nvidia GTX 580. Obrazki ładne ale dobrze pamiętam jak było podczas ostatniej zmiany. GOW prezentowali w znacznie wyższej rozdzielczości zarówno obrazu jak i tekstur niż później można było zobaczyć w grze. Sony przed premierą PS3 też pokazywało różne cuda na kiju a potem okazało się, że większość z tego to ściema. Ani Killzone 2 ani Motorstorm nie wyglądały aż tak dobrze jak na zapowiedziach. Jednak wydaje mi się, że ten poziom grafiki raczej zostanie osiągnięty w nextgenach, nawet jeśli nie na początku to po paru latach od premiery. Ważniejsze dla mnie są jednak fizyka, animacja i to czy będą znikały ślady po kulach, trupy i plamy krwi.
Wszystko ładnie pieknie al niech taż ta grafike przyszłości pokażą na przykładzie jaśniejszych lokacji.
Co mi po detalach, jak stylistyka jest sztuczna, jak cyce Pameli.
100x wolę prostszą gafę sprzed 7 lat z Half-Life 2, ale w fotorealistycznym stylu niż to futurystyczne coś na screenach, które wygląda jak... gra na UE3. Epic niech się wypcha z tą swoja kupą, która zawsze wygląda tak samo nienaturalnie.
niech zrobia kilka gier jakosciowo zblizonych do killzone3, i wtedy moga pieprzyc glupoty nt hamowania czegos przez kogos (ze niby nie moga rozwinac skrzydel). wygodniej jest im zrobic kolejnego coda i pozalic sie jak to im zle teraz.
@Dym14 [ gry online level: 42 - C L I N I C ]: na kotaku masz screeny w wiekszej rozdzialce.
@Kazioo [ gry online level: 39 - Konsul ]: w ktorym miejscu te screeny wygladaja jak typowa gra na UE3?
popisales sie..
a co do realizmu.. to kto w newsie gdziekolwiek stwierdzil cokolwiek o realizmie? albo tym bardziej fotorealizmie? tu chodzi o poziom grafiki, detale, efekty, polycount. Fotorealizm to pewne zalozenie, ktore tej sceny nigdy nie mialy dotyczyc.
yakuz ty z tym killzone'em to tak na serio ?? xD Desaturacja z pasem swiatelek + lo-resowe texturki ,przecietna geometria i kilka flarek pamietajacych czasy ps2 nazywasz czyms dobrym ?? :]
Epic ma dobrych animatorow ,bo to co tam pokazali da sie zrobic na UDK i wcale potworne PC nie sa do tego potrzebne xD . Do tego swiatlo ,a raczej jego brak zakrywa cale otoczenie ,a raczej napewno jego niedorobki :p .
- fizyka (Euphoria)
Fizyka na tym enginie jest akurat śmieszna. W GTA IV raz zdarzyła mi się następująca sytuacja : Jechałem szybko samochodem, walnąłem w słup ,a mój bohater wyleciał przez okno i tak leciał, leciał i leciał (obijając się o ziemię). To jest twoim zdaniem realistyczna fizyka?
P.S. Trupy też nie zachowywały się zbyt "Realistycznie".
Najwyższy czas! Szkoda tylko, że będziemy musieli na to poczekać, aż na rynek trafi nowa generacja konsol...
Lukas172_Nomad_
Windows 7 raz mi się zawiesił, więc jest kiepski, tak?
Realistycznej fizyki ani realistycznych gier nikt z nas ani po nas się nie doczeka. Mówię tutaj o prawdziwym realizmie.
TCPip chyba masz rację do usranej śmierci trzeba będzie czekać.
Konsole nas hamują. Wyobraźcie sobie obecną grafikę gdyby nie było konsol :O
Ja -chociaż PCtowiec z dziada pradziada - się ciesze z obecności konsol na rynku, tak wciąż miałbym za stary sprzęt, a tak 3-4 tysiące zainwestowane w nowoczesnego laptopa starczją mi na 5 lat grania :)
Ze screenów przywodzi mi trochę na myśl "Łowcę androidów" a ponurą grę a la film Scotta chętnie bym zobaczył :)
Mastyl - jasne na 5 lat grania w farmwill , plants vs zombies i resztę kupy z facebook :P lol :P
za jakieś 5 lat, może ...
Kacperpol - ciekawe co ograniczalo takiego SC2 na PC ze nie wyglada na zadnego killera, gre robili bardzo dlugo jest 1/3 normalnej gry, Diablo 3 rowniez nie jest killerem graficznym nie ma go obecnie na konsolach. WOW nie jest killerem a graja miliony. Czyja to wina? Za pare lat bedziesz mial taka grafike w grach gdzie twoja rola bedzie polegala chyba do naciskania przyciskow w QTE bo beda one tak proste ze zamienia sie w film a nie gre
Windows 7 raz mi się zawiesił, więc jest kiepski, tak?
W GTA IV podobnych wpadek było znacznie więcej - chyba o tym nie wspomniałem.
Koktajl Mrozacy Mozg---> Star Craft 2 nie jest najładniejszą grą na PC, po to by wymagania sprzętowe były niższe, World of Warcraft tak samo, a co za tym idzie, żeby więcej ludzi mogło w to grać. Uwierz mi, nie wszyscy mają super sprzęt (ja np: Geforce 4mx i jakiegoś Celeron'a). Co do Diablo III, to pewnie słyszałeś plotki o wersji konsolowej...;].
O, widzę Blade Runner RPG ;) Co z tego, że Epic ma możliwości, skoro robią tylko proste strzelanki?
BurbonoPL---> Pewnie 22 graczy zbierze się przed nowym Kinect'em i będą grać w nogę. Wtedy ktoś dojdzie do wniosku: "Po co nam gry komputerowe?".
@Kacperpol Konsole nas hamują. Wyobraźcie sobie obecną grafikę gdyby nie było konsol :O
Fotorealistyczną grafikę mamy od dziesięciu lat, może trochę krócej. Problem stanowi sprzęt, zdolny ją udźwignąć w czasie rzeczywistym. A ściślej mówiąc - koszt takiego sprzętu. Pamiętaj, że mówimy o komputerze powszechnym, czyli niezbyt drogim. Jeżeli twórcy gier na PC nagle zmusiliby graczy do wydawania paru tysięcy dolarów rocznie na sprzęt, to obawiam się, że dużo by nie zarobli :o)
@up
ale dlaczego tak jest?
bo przeciętny Nowak czy Kowalski idzie do Avansu czy Biedronki i kupuje komputer (a raczej zestaw) za 2k bo "ma płaski monitor" i się cieszy. zasilacz logic, grafika pokroju gt220...i to jest własnie to. choć nie przeczę, że konsole też mają w tym udział.
Dla mnie prezentacja rewelacja. Ktoś tam wspominał, że nie widać fizyki w tym filmiku i realizmu. Według mnie prezentacja pokazuje najbardziej zaawansowaną fizykę jaką do tej pory widziałem, wystarczy spojrzeć na rozprysk wody jak kolo skacze z budynku. Nie mówię już o tym, jak zachowują się ciała i jak rozbryzguje się mózg na ścianie po strzale z bulla. Zresztą, już po pierwszych sekundach filmiku widać, że jest to nowa jakość grafiki.
Do tej pory mam na dysku prezentację UE3 z E3 2004, wtedy włączali to na 2x GF6800 Ultra, który potrzebował tyle mocy co teraz 2xGF480GTX i piekielnie się grzał. Jednak nie przeszkadzało to, aby po 4 latach UT3 chodziło na maksa z Radeonem 1800XT.
Wydaje mi się, że filmik pokazuje UE4, który oficialnie będzie tak nazwany po podobnym pokazie, tyle, że bardziej interaktywnym :) no i może w klimacie słonecznym jakoś w dzień, jak już ktoś wspomniał.
Polecam zagrać w Rainbow Six Vegas 2 na silniku UE3. Widać tam jak możliwie realistycznie zachowuje się ciało po otrzymaniu serii z kałacha albo strzale w czachę z deserta, brakuje tylko flaków i rozerwanych kończyn, ale ujdzie :P