Epic Games Store otrzyma opcjonalny system recenzji
Tim Sweeney, szef Epic Games, zapowiedział, że platforma Epic Games Store otrzyma w niedalekiej przyszłości własny system recenzji, który deweloperzy będą mogli opcjonalnie włączyć.
Epic Games Store może i ma na karku zaledwie parę tygodni, ale w tym czasie zdążył już zadać parę mocnych ciosów Steamowi, dotychczas niekwestionowanemu królowi cyfrowej dystrybucji na PC – najboleśniejsze z nich to utrata The Division 2 i czasowa ekskluzywność nadchodzącego Metro Exodus. Sama platforma ma jednak jeszcze sporo do poprawy, a jej użytkownicy narzekają na brak niektórych podstawowych funkcji – m.in. niemożność wystawiania grom ocen i przekazywania deweloperom swoich opinii. Jak jednak zapewnia szef firmy Epic Games, Tim Sweeney, prace nad własnym systemem recenzji cały czas trwają.
- Zniknięcie gry Metro Exodus ze Steam to dopiero początek
- Czy Fortnite zabije Steama? Epic Games Store idzie z Valve na noże
Sweeney ujawnił za pośrednictwem Twittera, że sposób, w jaki Epic Games Store będzie obsługiwał opinie użytkowników, ma być oparty na rozwiązaniach z Unreal Engine Marketplace. Możliwe więc, że noty wystawimy w gwiazdkach (od jednej do pięciu), a ewentualne uwagi dodamy wyłącznie w formie komentarza. Aby jednak ukrócić takie praktyki jak bombardowanie negatywnymi recenzjami (co miało miejsce na Steamie, gdzie po ujawnieniu czasowej ekskluzywności Metro Exodus gracze zaczęli celowo zaniżać oceny innych odsłon serii), deweloperzy będą mogli decydować o tym, czy chcą umożliwić użytkownikom wystawianie recenzji.
Firma tłumaczy ten system chęcią zapobiegania toksycznym zachowaniom społeczności wobec deweloperów, łatwo jednak wyobrazić sobie scenariusz, w którym twórcy celowo uniemożliwiają przekazywanie opinii, a przez to odbierają użytkownikom szansę na dokonanie w pełni świadomego zakupu. Oczywiście warto poczekać z wszelkimi osądami do momentu, w którym system recenzji pojawi się na Epic Games Store, pytanie tylko, czy twórcy platformy nie idą producentom na rękę za wszelką cenę – nawet kosztem dobra klientów.