Epic Games Store osiągnął rekordowe wyniki w 2024 roku, jednak do Steama nawet się nie umywa
Drugi rok przychody z gier third party w dół.
BUAHAHAHA
To miała być ta konkurencja dla steam?
W skrócie, epic na swoich usługach stoi stabilnie, sklep dalej idzie w dół. Ciekawe ile jeszcze Tim będzie miał ochote dokładać do interesu.
Czyli gracze nadal nie chcą kupować gier w Epic Games Store. I bardzo k. dobrze.
Czyli te rekordowe wyniki to z ich własnych gier?
Bardzo dobra wiadomość, oby sklepic skończył jako launcher do Fortnajta.
Drugi rok przychody z gier third party w dół.
BUAHAHAHA
To miała być ta konkurencja dla steam?
W sumie to skąd info, że przychody z third party w dół? Nie wynika to z artykułu.
Niby rynek gier jest duzy ale Steam od dawna zdobyl mocna pozycje i ciezko sie przbic innej tego typu platformie.
Widzę że kolejny rok Epic ciągnie ten cyrk na darmówkach i Fortnite :)
DObrze to widze ze 3rd party to mniej niz 20% dochodow? To reszta to Fortnite i Rocket League?
No to sukces po byku.
"W dalszej części komunikatu firma Epic Games zwróciła się do twórców, zapewniając, że w dalszym ciągu będzie ich wspierać, oferując rozmaite profity. Jednym z nich jest program motywacyjny „Już dostępne w Epic”, pozwalający deweloperom zatrzymać 100% przychodów netto w pierwszych 6 miesiącach po premierze gry. Projekt będzie działał przez kolejne dwa lata, do 31 stycznia 2026 r., i obejmie również produkcje mobilne."
Obudzcie mnie jak Epic w koncu zdecyduje ze jego klientami sa rowniez gracze, a nie tylko developerzy i wydawcy.
Ludzie prowadzacy ten biznes od strony merketingowej nie ogarniaja ze klient koncowy ma wy...ane na to ile dostanie developer i jakie ma warunki i czy mu podaja kawe na czeronym dywanie.
Za to nie ma wy..ane na cene koncowa (ktora jest i tak identyczna jak u konkurencji) i ekosystem (ktory jest nieporownywalnie gorszy, zeby nie powiedziec ze go wogole nie ma). O takich "pierdolach" jak recenzje produktow juz nie wspomne, w dupie mam te ich smieszne gwiazdki.
EPIC Store NIGDY nie zagrozi Steamowi nawet czesciowo, dopoki nie zrozumie ze jego klientami sa nie tylko developerzy i wydawca, ale tez (a moze nawet glownie) klient koncowy, czyli gracz. Tymczasem EPIC w porownaniu do Steam jets poprostu dle klienta koncowego o wiele mniej przyjaznym ekosystemem, i znakomita wiekszosc ludzi ma wywalone na to ile prowizji dostaje firma X z najbogatszego regionu US.
I mam gdzies Sweeneyowa jalmuzne w postaci darmowek, ktore sa ekwiwalentem obwieszenia sie kielbasa, zeby pies sie chcial z nimi bawic.
Jeszcze sobie dopisze:
To przedsiewziecie nigdy sie nie rozwinie w obecnej postaci, bo jego podstawowe zalozenia i caly biznes plan jest absolutnie tragiczny, i pomimo tego ze od pary lat nie zdaje egzaminu to nie zmienia sie nic jesli chodzi o podejscie do rynku i klienta koncowego, tylko dalej brna w tym samym kierunku, z usmiechem (chyba) i piesnia "ani kroku wstecz!" na ustach.
Od poczatku jedyne co na papierze ratuje to przedsiewziecie i inwestycje oraz rozdawnictwa jest Fortnite, gdyby nie kasa z tego to Epic Store bylby przedstawiany przez ekonomistow jako jedno z najgorzej przemyslanych i najgorzej rozwijanych duzych przedsiewziec w historii branzy.
I tak taki jest, tylko ze dzieki kasce od Fortnajtowych dzieci spina sie w tabelkach.
Jeszcze.
W skrócie, epic na swoich usługach stoi stabilnie, sklep dalej idzie w dół. Ciekawe ile jeszcze Tim będzie miał ochote dokładać do interesu.
Czyli gracze nadal nie chcą kupować gier w Epic Games Store. I bardzo k. dobrze.
Czyli te rekordowe wyniki to z ich własnych gier?
Bardzo dobra wiadomość, oby sklepic skończył jako launcher do Fortnajta.
Kolejne 18% dochodów 3rd party w piach, więcej niż rok wcześniej. Razem 31% spadek w dwa lata. Ładnie tam się Epiczkowi powodzi.
Najważniejsza część, no wiecie, SKLEPU Z GRAMI, jest największą porażką. Nawet na Wukonga, który był dostępny i na Steam i na EGS, Chińczycy rzucili się na tym drugim i nie mam wątpliwości, że sama sprzedaż tej gry w sklepie Valve to więcej, niż całoroczny przychód 3rd party na EGS. Śmiechu warte.
Może gdyby w końcu skupili się na tym sklepie i apce, żeby miało to ręce i nogi... No ale nie, lepiej ciągać się po sądach i kupować eksy - a nie, czekaj, przecież sam Epic stwierdził że te nie były najlepszą inwestycją. xD Ups.
99% zalozylo tylko tam konto zeby odebrac darmowa gierke w ktora i tak nie zagraja.
A skoro coś takiego nie spełnia oczekiwań, to żadna normalna platforma nie jest w stanie zagrozić "monopolowi" Steam, nawet jeśli oferowałaby to samo i 10% niższe gry. Teraz tylko czekać aż gaben kopnie w kalendarz, co się będzie dziać w przeciągu paru lat.
Steam świetnie używa socjotechnik i zrobienie ze Steam kolejnej platformy społecznościowej było świetnym ruchem, są dokładnie jak FB, Twitter czy YT.
Oj nie kopnie tak szybko, tym bardziej że Gaben ostatnio mocno schudł.
W którym miejscu napisałem że szybko, czy blizzard też się od razu rozleciał kiedy przeją go Activision. Ludzie dla własnej wygody dobrowolnie oddadzą własną wolność.
Rekordowe wyniki XD a to jest osiągnięcie?
Jak by mieli gorsze wyniki niż rok temu to pewno by już ich nie było. Firma NIE MOŻE pobić swojego poprzedniego rekordu. Nie taka.. także co roku będziemy wiedzieli, REKORDOWE WYNIKI albo Epic upadł ;)
Ponadto dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła rekordowe 37,2 miliona. Dla porównania: na początku grudnia na Steamie aktywnych było ponad 39 mln graczy w jednym momencie – więc ich liczba w ciągu całego dnia musiała być dużo większa.
Tutaj akurat błąd, ponieważ porównywane są dwa różne KPI. Epic podaje DAU daily active users i to średnio, natomiast wartość dla steam to CCU, czyli concurrent users. Jedno jest średnia dzienna z całego roku a drugie to peak w danej chwili.
Ci preferujący PC w sumie uszczuplili swoje kieszenie o 1,09 miliarda dolarów (wzrost o 15% rok do roku) i łącznie spędzili na graniu 7,72 miliarda godzin (wzrost o 10% rok do roku). Jeśli jednak spojrzymy na to, jaka część tej kwoty została przeznaczona na gry niewyprodukowane przez Epic Games, okaże się, że jest to „tylko” 255 milionów dolarów, co stanowi spadek o 18% względem 2024 r.
Warto dodać, że liczba 255 milionów dolarów pochodzi głównie z gier singleplayer. Epic z wielu gier nie pobiera marży i nie wlicza tego do przychodu o czym jest napisane na stronie epica.
to ty nie rozumiesz
Tutaj akurat błąd, ponieważ porównywane są dwa różne KPI. Epic podaje DAU daily active users i to średnio, natomiast wartość dla steam to CCU, czyli concurrent users. Jedno jest średnia dzienna z całego roku a drugie to peak w danej chwili.
przeciez autor artykulu zwrocil na to uwage
Warto dodać, że liczba 255 milionów dolarów pochodzi głównie z gier singleplayer. Epic z wielu gier nie pobiera marży i nie wlicza tego do przychodu o czym jest napisane na stronie epica.
ale o jaka marze ci chodzi? to sa pieniadze jakie gracze wygrali na gry third party, a nie zadne pieniadze z marzy ktora epic sobie bierze
Faktycznie, dopisał.
ale o jaka marze ci chodzi? to sa pieniadze jakie gracze wygrali na gry third party, a nie zadne pieniadze z marzy ktora epic sobie bierze
Chodzi o płatności w grze, np fifa czy marvel rivals. Gracz ściągający takiego marvela i robiący zakupy w grze, daje hajs bezpośrednio twórcom a nie epicowi. Epic tego nie wlicza do przychodu bo po prostu ich to omija.
Via Tenor
Urumod alias Domuru serio chce ci się dalej ciągnąć tą fanboyade epica? Skończ się kompromitować i idź sobie na p..pl gdzie cię tolerują. Chłopie cię tak tyłek piecze o tego steama jakbyś co najmniej był udziałowcem epica i bał ze ci się firma zawali.
Czemu wy nigdy nie potraficie rozmawiać merytorycznie?
Wiesz jak z Tobą wyglądała metytoryczna dyskusja? Jak Ci się skończyły argumenty w dyskusji z
Zachęcam do merytorycznych dyskusji. Jak nie masz nic do dodania na temat newsa, to zamilcz i nie spamuj.
Chesz merytorycznie, ależ proszę bardzo.
Kolejny wzrost użytkowników, tymczasem przychody z third party drugie najniższe w historii sklepu (i spadają drugi rok z rzędu).
Z wyróżnionych tytułów tylko dwa wyszły w tym roku, reszta to albo GTA, albo GaaS Epica, albo Chińskie gatcha.
Wukong, który był hitem (nie, nie tylko w Chinach) ledwo w najniższym tierze. Gdzie Space Marine 2, Hades 2, Stalker 2, SW: Outlaws, czy jakikolwiek port Sony?
Bez kuponów zerowa atrakcyjność sklepu, skoro cashback to ledwo 5-10%, a lepsze oferty można trafić o autoryzowanych dystrybutorów pokroju GMG, czy 2Game.
Epic z wielu gier nie pobiera marży i nie wlicza tego do przychodu o czym jest napisane na stronie epica.
Płatności po za systemem Epica są OPCJONALNE, więc co najwyżej jest wybór więc jak najbardziej wlicza się w to w przychód z gier multiplayer. Masz jak byk napisane w FAQ Genshina, czy innych gier Hoyoverse.
255 milionów dolarów przychodu to mniej więcej równowartość 4.25 milionów sprzedanych kopii po $60, a to trzeba rozłożyć między wszystkie gry będące w sklepie, włącznie z kolosami pokroju Genshina, przy czym jak widać i one zaliczyły mniejszy przychód. Cały ten Twój post to takie myślenie życzeniowe, bez jakiegokolwiek uzasadnienia, bazujące na domysłach. tylko i wyłącznie.
Jedyne co tam faktycznie rośnie to gry Epica, reszta ucieka z tego sklepu i już niemal nikt nie został.
Chesz merytorycznie, ależ proszę bardzo.
Kolejny wzrost użytkowników, tymczasem przychody z third party drugie najniższe w historii sklepu (i spadają drugi rok z rzędu).
Tak, ale nie było kuponów oraz nie było większych gier ekskluzywnych. Lepszą metryką byłby czas spędzony w grach. No i oczywiście IAP, z którego nie pobierają często marży.
Z wyróżnionych tytułów tylko dwa wyszły w tym roku, reszta to albo GTA, albo GaaS Epica, albo Chińskie gatcha.
Wukong, który był hitem (nie, nie tylko w Chinach) ledwo w najniższym tierze. Gdzie Space Marine 2, Hades 2, Stalker 2, SW: Outlaws, czy jakikolwiek port Sony?
Wukong był głównie hitem w chinach. Przed chwilą było info, że tylko 15% czasu graczy na steam spędzili w grach z 2024 roku. Profil gracza epic jednak nieco się różni od profilu gracza steam. No i przecież większość najlepiej zarabiających się gier na steam to też f2p lub gry usługi.
Płatności po za systemem Epica są OPCJONALNE, więc co najwyżej jest wybór więc jak najbardziej wlicza się w to w przychód z gier multiplayer. Masz jak byk napisane w FAQ Genshina, czy innych gier Hoyoverse.
No to przychód genshina się wlicza, ale marvel rivals czy fc 2025 już nie. Bo nie korzysta z metody płatności IAP. Epic nie wymaga ich systemu płatności.
255 milionów dolarów przychodu to mniej więcej równowartość 4.25 milionów sprzedanych kopii po $60, a to trzeba rozłożyć między wszystkie gry będące w sklepie, włącznie z kolosami pokroju Genshina, przy czym jak widać i one zaliczyły mniejszy przychód. Cały ten Twój post to takie myślenie życzeniowe, bez jakiegokolwiek uzasadnienia, bazujące na domysłach. tylko i wyłącznie.
Tak, tylko, że epic dodał do sklepu 1k gier a nie 20k gier, do tego nie zarabiają z wielu gier gdzie IAP nie jest epica. Jak już wskazałem, nie jest to na podstawie domysłów tylko faktów. Masz napisane to w podsumowaniu rocznym, w jakich gracz devsi wykorzystują inną metode płatności. Dlatego lepszą metryką jest czas spędzony w grze.
Jedyne co tam faktycznie rośnie to gry Epica, reszta ucieka z tego sklepu i już niemal nikt nie został.
To jest właśnie myślenie życzeniowe.
Ja nigdzie nie robię z epica platformy większej od steam. Ale jest zdecydowanie większa niż niektórym tutaj się wydaje. A na pewno jest już większa niż taki gog. A jeśli wyjdzie sprawa z MFN na steam to dopiero będzie ciekawie. Pytanie jaka wtedy będzie panowała tutaj narracja?
Tak, ale nie było kuponów oraz nie było większych gier ekskluzywnych
Jedno i drugie przynosiło im straty i koszty. Jedno i drugie nie wróci.
. No i przecież większość najlepiej zarabiających się gier na steam to też f2p lub gry usługi.
Masz roczne podsumowanie na steam
4/11 gier z tieru platynowego to gry F2P.
5/11 z tieru złotego
4/26 srebrnego
6/47 brązowego.
19/95 gier sumarycznie to F2P
Tak, większość... xd
No to przychód genshina się wlicza, ale marvel rivals czy fc 2025 już nie. Bo nie korzysta z metody płatności IAP. Epic nie wymaga ich systemu płatności.
Z tego tylko Marvel Rivals jest jeszcze jakimkolwiek sensownym przykładem, EA FC wymaga wcześniejszego kupienia kopii do grania. FUT nie jest darmowy, jest wliczony w cenę gry.
Tak, tylko, że epic dodał do sklepu 1k gier a nie 20k gier, do tego nie zarabiają z wielu gier gdzie IAP nie jest epica.
Tak, dodali takie same śmiecie jakie trafiają na steam, tylko że mniej i nie neguję, że taka Naranaka korzysta z własnych systemów płatności, dlatego nie są wliczone do tego zestawienia, co nie znaczy, że generują jakieś niebotyczne sumy, skoro wszystkie duże gry generują 255 mln łącznie. W dodatku nie przynoszą żadnego zysku sklepowi.
Dlatego lepszą metryką jest czas spędzony w grze.
Żadna to statystyka, bo nigdzie nie ma sprecyzowane czy wliczają się w to gry rozdawane przez EGS, i jakie gry brane są pod uwagę. Czy tylko 2024, czy wszystkie.
To jest właśnie myślenie życzeniowe.
Fakty są takie, że każde duże studio, które miało umowy na wyłączność, czy jak w przypadku Ubisoftu korzystało z Epic First Run zrezygnowało i poszło na inne platformy. Masa developerów ciągle omija sklep szerokim łukiem, nawet wliczając w to gry na UE, i nawet darmowe jak w przypadku Infinite Nikki, które było dostępne pierwotnie tylko na EGS i nic nie zapowiada się na zmianę trajektorii.
Tylko gry Epika faktycznie rosną.
Jedno i drugie przynosiło im straty i koszty. Jedno i drugie nie wróci.
Kupony tak, gry ekskluzywne zależy jakie. Jak mówili, najwięcej tracili na mniejszych produkcjach. Większe jak B3 się zwykle zwracały. B3 zwrócił minimum gwarantowane po 2 tygodniach i był najszybciej sprzedającym się tytułem na PC wydawcy. Zdaje się, że dalej jest.
Masz roczne podsumowanie na steam
4/11 gier z tieru platynowego to gry F2P.
5/11 z tieru złotego
4/26 srebrnego
6/47 brązowego.
19/95 gier sumarycznie to F2P
Tak, większość... xd
7/12 z gier platynowego to gaas lub f2p
7/12 też ze złotego.
I te gry w kolejnych latach też się będą pojawiać.
Zarzut był o rok w jakim wyszły, schodzisz z tematu. Niepotrzebnie. Jak już pisałem 15% czasu spędzono w grach z 2024 roku.
Z tego tylko Marvel Rivals jest jeszcze jakimkolwiek sensownym przykładem, EA FC wymaga wcześniejszego kupienia kopii do grania. FUT nie jest darmowy, jest wliczony w cenę gry.
I co z tego? Ale IAP jest od EA a nie epica więc z IAP nie wlicza do przychodu. Nie manipuluj.
Tak, dodali takie same śmiecie jakie trafiają na steam, tylko że mniej i nie neguję, że taka Naranaka korzysta z własnych systemów płatności, dlatego nie są wliczone do tego zestawienia, co nie znaczy, że generują jakieś niebotyczne sumy, skoro wszystkie duże gry generują 255 mln łącznie. W dodatku nie przynoszą żadnego zysku sklepowi.
Wszystkie duże gry singleplayer generują takie liczby, podobno coraz więcej twórców korzysta ze swojego IAP. No nie przynoszą bezpośredniego zysku. Pośredni jak najbardziej, w postaci kolejnych graczy fortnite. I nie, nie są to urojenia tylko dane faktyczne. Fortnite korzysta na sklepie.
Żadna to statystyka, bo nigdzie nie ma sprecyzowane czy wliczają się w to gry rozdawane przez EGS, i jakie gry brane są pod uwagę. Czy tylko 2024, czy wszystkie.
Czemu żadna statystyka? Bo niekorzystna dla przeciwników epica? :D We wszystkie gry na platformie grano przez 7,72 mld godzin. Wydawców zewnętrznych wzrosła o 11%.
Fakty są takie, że każde duże studio, które miało umowy na wyłączność, czy jak w przypadku Ubisoftu korzystało z Epic First Run zrezygnowało i poszło na inne platformy. Masa developerów ciągle omija sklep szerokim łukiem, nawet wliczając w to gry na UE, i nawet darmowe jak w przypadku Infinite Nikki, które było dostępne pierwotnie tylko na EGS i nic nie zapowiada się na zmianę trajektorii.
Ubi nie korzystało z epic first run. Ubi miał eksy przezd pojawieniem się tego programu. Tak, nie neguje, że nie wszyscy wydawcy wydają gry na epicu i to jest problem, który epic musi poprawić. Pytanie czy nie pojawia się z powodu umów valve z wydawcami czy z innych umów. Czyli np MFN.
Tylko gry Epika faktycznie rosną.
Również dzięki EGS. Są dostępne KPI dotyczące tego. Fortnite korzysta na sklepie i sklep na fortnite. A najpewniej korzysta też tryb creatora fortnite a w związku z tym i sam silnik.
Twoje argumenty kończa się na czymś w stylu "epic jest z...isty bo jest z...isty bo ja tak mówię", gdy dyskutowałem z tobą i argumentowałem ci pewne fakty dlaczego epic przegrywa sromotnie ze steamem i nie dorówna mu choćby za sto lat to pisałeś takie brednie, że czytać się tego nie dało. Wyjdź z tego forum, wróć na ppe i skończ wnosić na najwyższy piedestał epica... Aż tak w tej guano firemce jest słabo że muszą takiego psycho fana wysyłać do bronienia? Już nie wspomnę że nawet grami darmowymi nie zachęcają, jak inne lata w okresie świątecznym dawali gry z naprawdę wysokiej półki tak w tym roku (tj. 2024) dali same indyki i to większość mocno niszowych lub powtarzalnych, sam rok 2024 jako ogół też nie urywał 4-ech liter, także wyjdź, zamknij drzwi i wyrzuć klucz abyś nie mógł tutaj wrócić. Miały być exy epica a są semi time exclusive, identyczna śpiewka jak Phila Spencera i Microsoftu, gdzie obecnie nawet Forza trafia na PS5 xD.
"Zachęcam do merytorycznych dyskusji. Jak nie masz nic do dodania na temat newsa, to zamilcz i nie spamuj.
Chłop dostał merytorycznym argumentem od
Nie wiem do kogo to piszesz ale jeśli do mnie to nic takiego nie pisałem. Nie piszę o wyższości epica na steamem. Epic jest dalej mniejszą konkurencją. Po prostu przychód z gier third party nie pokazuje jak duży epic jest. Gdyby epic miał funkcje steam i tylko tyle to byłby mniejszy niż jest obecnie, bo nikogo to nie interesuje i to też jest fakt. UE to nie temat newsa więc nie spamuj. Nie wiem czemu tylko mnie wyzywasz. Pisz merytorycznie albo wcale.
To i tak jakieś duże te wyniki, spodziewałem się mniejszych, pewnie Fortnite robi robotę też i darmowe gry jak koledzy pisali wyżej :D
https://www.youtube.com/watch?v=YQA6-mnwBxM
Tylko idiota może kibicować monopoliście by utrzymał monopol. Każdy normalny powinien trzymać kciuki za zdrową konkurencję
Żeby tworzyć konkurencję trzeba mieć coś do zaoferowania, coś lepszego niż ma strona przeciwna, niestety każdy aspekt epica jest opóźniony nawet w porównaniu do wersji alpha steama.
Typie wywodzisz się na temat wyższości epica nad steamem, wywodzisz się o konkurencyjności a gdy ktoś ci miażdży te kulawe argumenty to wyjeżdżasz z przychodami? Kogo obchodzi ile zarabia epic na grze dla gimbusów jaką jest Fortnite? Ty zmieniasz temat polemiki gdy tylko inna ci nie pasuje... Żałosne.
Upraszczasz to za bardzo. Problem jest bardziej złożony i nie wystarczy żeby stworzyć po prostu lepszy launcher. Wystarczy spojrzeć na xboxa jak sobie poradził z ps. No nie poradził sobie a miał bardzo ciekawe rozwiązania. Epic musi się bić o wydawców i to robi. Pytanie co z MFN na steamie. Ale ja nigdzie nie piszę, że epic jest większy itd. Nie wiem czemu tak to odczytujesz. Jedynie twierdzę, że jest większy niż wskazuje na to przychód third party. I to jest po prostu fakt, nie wiem gdzie ktoś to obalił. Wiele gier nie używa IAP epica.