Electronic Arts generuje zysk
Koncern Electronic Arts opublikował najnowszy raport finansowy, obejmujący pierwszy kwartał 2011 roku fiskalnego. Dowiedzieliśmy się z niego, że firmie w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2010 roku udało się wypracować zysk na poziomie 96 milionów dolarów.
Koncern Electronic Arts opublikował najnowszy raport finansowy, obejmujący pierwszy kwartał 2011 roku fiskalnego. Dowiedzieliśmy się z niego, że firmie w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2010 roku udało się wypracować zysk na poziomie 96 milionów dolarów.
Jest to istotna zmiana w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku fiskalnego, w którym jeden z największych wydawców gier odniósł pokaźną stratę na poziomie 234 milionów dolarów. W dużej mierze zasługą tego, że w bieżącym roku sytuacja nie została powtórzona, był 27% wzrost przychodów – z 644 milionów dolarów do 815 milionów dolarów. Uzyskane rezultaty okazały się wyższe od zakładanych, co przyniosło natychmiastowy skutek m.in. na giełdzie (wzrost ceny akcji).
Największą popularnością cieszyły się w podanym okresie dwie odsłony marki FIFA (edycja 10 oraz wersja przygotowana specjalnie z okazji Mistrzostw Świata w RPA), a także strzelanina Battlefield: Bad Company 2. Trafiły one jednocześnie na listę piętnastu najlepiej sprzedających się gier w pierwszym kwartale roku fiskalnego na zachodnich rynkach. Dowiedzieliśmy się również, że w Korei Południowej w ramach FIFA Online 2 – sieciowej odmiany FIFA – zostało zarejestrowanych ponad pięć milionów kont.
Koncern Electronic Arts przekazał również kilka informacji na temat swojego udziału w rynku gier. W przypadku konsol Xbox 360 i PlayStation 3 kształtuje się on na poziomie 22% (wzrost o 4% w porównaniu do ubiegłego roku), z kolei w kategorii PC jest to aż 33%. W tym drugim przypadku na sukces złożyła się nie tylko wysoka sprzedaż edycji pudełkowych, ale również działalność na poziomie dystrybucji cyfrowej (EA Store). Z tytułu tej ostatniej EA udało się uzyskać przychód na poziomie 188 milionów dolarów (o 64 miliony dolarów więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku fiskalnego). Analitycy firmy oczekują, że rokrocznie sprzedaż cyfrowych wersji gier będzie rosnąć o 30%.
Co ciekawe, w całym pierwszym kwartale 2011 roku fiskalnego EA wprowadziło do sklepów tylko 6 pozycji (o pięć mniej niż rok temu). Rozwój cyfrowej dystrybucji, a także stabilna sprzedaż wydanych gier pozwoliły jednak firmie zrównoważyć ewentualne straty, a nawet poprawić poprzedni rezultat. Koncernowi udało się również osiągnąć sukces na App Store. Wystarczy wspomnieć, że w okresie premiery czwartej edycji iPhone’a na liście dziesięciu najpopularniejszych produkcji na tę platformę aż dziewięć pochodziło od EA.