autor: Michał Zegar
Bug w Dying Light 2 uniemożliwia niektórym grę; Techland pracuje nad rozwiązaniem [Aktualizacja #3]
Błąd w Dying Light 2 ochrzczony mianem „death-loop bug” uniemożliwia wielu graczom kontynuowanie zabawy. Techland wydał komunikat w tej sprawie i pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.
[Aktualizacja #3] Patch jest już dostępny także dla posiadaczy konsol Xbox One oraz Xbox Series X/S. Oto lista zmian:
- Łatka ma zapobiegać omawianemu w artykule problemowi nie tylko w już zgłoszonych przypadkach, ale również tych jeszcze nieodkrytych przez graczy.
- Zaimplementowano też wspomnianą w „pierwszej aktualizacji” tekstu oraz „oryginalnej wiadomości” opcję wykonania swoistej kopii zapasowej zapisu gry.
- Poprawiono kilka błędów z dźwiękiem.
- Naprawiono problem związany z systemem szybkiej podróży, który występował po ukończeniu wątku fabularnego.
- Zniwelowano opóźnienie kontrolera podczas zabawy na Xboxie Series X, które przytrafiało się w trakcie grania z wysoką liczbą klatek na sekundę.
[Aktualizacja #2] Patch 1.0.6 do gry Dying Light 2 jest już dostępny na konsolach PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Gracze xboxowi będą musieli jeszcze na niego chwilę poczekać, acz ten ma zostać wydany na tych platformach „już niebawem”.
- Łatka ma zapobiegać omawianemu w artykule „death-loop bug” nie tylko w już zgłoszonych przypadkach, ale również tych jeszcze nieodkrytych przez graczy.
- Zaimplementowano też wspomnianą w dalszej części opcję wykonania swoistej kopii zapasowej zapisu gry.
- Poprawiono kilka błędów z dźwiękiem na PS4.
- Naprawiono problem związany z systemem szybkiej podróży, który występował po ukończeniu wątku fabularnego.
[Aktualizacja #1] Techland poinformował na Twitterze, że najnowszy patch (1.0.7) do Dying Light 2 jest już gotowy do pobrania dla PC-towych graczy (jeszcze nie wiadomo, kiedy pojawi się na konsolach).
- Łatka ma zapobiegać omawianej w tej wiadomości bolączce nie tylko w już zgłoszonych przypadkach, ale również tych jeszcze nieodkrytych przez graczy.
- Zaimplementowano też wspomnianą poniżej opcję wykonania swoistej kopii zapasowej zapisu gry.
- Pozwala ona – w razie problemów – cofnąć się do określonych, „bezpiecznych” momentów w głównej kampanii.
- Jeśli zdecydujemy się na takie działanie, nasze postępy oraz ekwipunek zostaną przywrócone do stanu z etapu, do którego się cofamy.
- Więcej kopii zapasowych odblokujemy wraz z przechodzeniem kolejnych misji głównego wątku fabularnego.
- Techland wydał oświadczenie w sprawie „death-loop buga” w Dying Light 2.
- Problem sprawia, że wielu graczy nie może kontynuować gry.
- Ostatnie aktualizacje mają zapobiec występowaniu tego błędu w wielu przypadkach.
- Techland pracuje nad rozwiązaniem dla ludzi z uszkodzonymi plikami zapisu, na których błąd wystąpił przed wydaniem patchów.
- Społeczność gry szuka pomocy na własną rękę.
[Oryginalna wiadomość] W Dying Light 2 żniwo zbiera tzw. „death-loop bug”. Błąd ten spotyka zarówno graczy bawiących się samotnie, jak i tych grających z przyjaciółmi w trybie co-op. Najczęściej pojawia się po końcowej scence przerywnikowej zadania głównego „Audycja” (ang. Broadcast).
Może także przydarzyć się, gdy gość w sesji kooperacyjnej rozłączy się, przebywając na terenie specjalnie wyznaczonym dla danej misji (opuszczenie tego obszaru kończy się zgonem).
Czym jest „death-loop bug”?
Oto na czym polega omawiany bug.
- Niektóre misje rozgrywają się w specjalnych strefach.
- Po opuszczeniu tego terenu gracz ma tylko kilka sekund na powrót doń.
- Jeśli nie zdąży, jego postać zginie.
- W niektórych sytuacjach, np. po śmierci, gracz może pojawić się w daleko od miejsca zgonu.
- Jeśli przytrafi mu się to w trakcie wykonywania wyżej wspomnianej misji, nie będzie miał wystarczająco dużo czasu na powrót na wyznaczony teren – co znów skończy się ekranem „game over”.
- Potem najpewniej będzie nadal odradzać się w tym samym miejscu, odległym od strefy wykonywania misji.
- Jeśli tak się stanie, gracz utknie w pętli ciągłych zgonów.
- W wielu przypadkach problemu nie rozwiązuje restart gry (lub konsoli).
- Warto wspomnieć, że w Dying Light 2 nie ma opcji manualnego zapisywania gry. Każdy automatyczny „sejw” zastępuje poprzedni.
Może Cię zainteresować:
Techland pracuje nad rozwiązaniem
Zapobieganie występowaniu buga
Przedstawiciele rodzimego Techlandu (twórcy gry) oznajmili na Twitterze, że są świadomi problemu i pracują nad jego szybkim rozwiązaniem.
- Deweloperom rzekomo udało się zapobiec występowaniu tego błędu w wymienionych na starcie przypadkach, zarówno na PC-tach (z patchami 1.0.4 i 1.0.5) oraz na konsolach (dzięki łatce 1.0.4).
- Niestety, nie naprawiły one plików zapisu wcześniej dotkniętych opisywanym problemem.
- W trybie dla pojedynczego gracza twórcy dodali specjalną opcję na ekranie zgonu, która gwarantuje odrodzenie postaci w strefie wykonywania misji.
- Funkcja ta dostępna jest na ten moment jedynie na PC-tach, na konsolach zawita wraz z kolejną łatką.
Co z plikami zapisu dotkniętymi problemem?
W następnej kolejności deweloperzy wezmą się za pliki zapisu wcześniej dotknięte opisywanym błędem.
- W grze ma pojawić się opcja wykonania swoistej kopii zapasowej, która pozwoli graczom powrócić do najważniejszych momentów w głównej kampanii.
- Priorytetem twórców w tej sprawie jest pozwolenie graczom na dotarcie do końca opowieści. Następnie Techland skupi się na permanentnym rozwiązaniu wspomnianego problemu.
Dotknięci problemem
Techland w komunikacie radzi graczom, którzy napotkali „death-loop bug”, by udali się na stronę wsparcia technicznego firmy. Twórcy testują w tym momencie kilka rozwiązań i mają powiadomić społeczność o rezultatach już niebawem.
Gracze nie siedzą bezczynnie
W sieci pojawiły się różnego rodzaju rozwiązania, choć niestety żadne z nich nie naprawia problemu u wszystkich, którzy się z nim zetknęli. Wiele z nich działa także jedynie w wersji PC-towej, jak choćby modyfikacja, która drastycznie zwiększa limit czasu, jaki gracz może spędzić poza terenem misji.