Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 listopada 2016, 14:45

autor: Patryk Batko

Duża aktualizacja Sid Meier's Civilization VI

Niemal miesiąc po premierze nadchodzi wyczekiwana łatka do strategii od studia Firaxis Games. Dodano nową zawartość, poprawiono AI, balans rozgrywki i wiele błędów.

Deweloper Firaxis Games nie spoczywa na laurach i rozwiązuje ogromną listę problemów zgłoszonych przez graczy. Sid Meier's Civilization VI otrzymało dzisiaj aktualizację o wadze 2,1 GB. Lista wszystkich zmian dostępna jest na blogu gry, a poniżej przeczytacie opis najważniejszych usprawnień. Oprócz poprawek w rozgrywce strategia otrzymała wsparcie dla DirectX 12 oraz Logitech ARX.

Już na początku listopada świat obiegła informacja o milionie sprzedanych kopii gry. - Duża aktualizacja Sid Meier's Civilization VI - wiadomość - 2016-11-21
Już na początku listopada świat obiegła informacja o milionie sprzedanych kopii gry.

Nowa zawartość

Sid Meier's Civilization VI – podobnie jak poprzednia część gry – to tytuł, który żył będzie przez lata dzięki społeczności. W podstawowej wersji gry przedstawiono nowy rodzaj scenariuszy, opartych na niespotykanych nigdzie indziej warunkach zwycięstwa. W najnowszej aktualizacji znajdziemy ciekawy przykład zasad w scenariuszu „Cavalary and Cannonades”, który bazuje na militarnym podboju. Zredukowano w nim ilość złota potrzebnego do utrzymania jednostek, zaoferowano dostęp do potężniejszych technologii na początku gry, a celem kampanii jest podbicie jak największego obszaru terytorium w przeciągu 50 tur.

Pojawił się również nowy typ mapy dla czterech i sześciu graczy.

CIVILIZATION VI W SKRÓCIE:
  • Deweloper: Firaxis Games
  • Wydawca: 2K Games
  • Gatunek: Strategia
  • Data wydania: 21 października 2016 roku
  • Platforma: PC

Poprawki w rozgrywce i AI

W kontekście rozgrywki, najważniejsze poprawki dotyczą większej kontroli nad samą grą. Jednym z głównych problemów premierowego wydania był brak wielu skrótów klawiszowych oraz nieczytelny interfejs. Łatka dodaje nowe informacje związane z zarządzaniem miastem i usprawnia system notyfikacji.

Usprawniono także sztuczną inteligencję, która miała problem chociażby z ulepszaniem jednostek i eskortowaniem Osadników. Wielu bardziej doświadczonych graczy było zawiedzionych poziomem AI; zmiany być może poprawią kompetytywność komputerowego przeciwnika.

Brak znaczących aktualizacji do trybu wieloosobowego może być rozczarowujący, ale wprowadzono kilka mniejszych poprawek znanych z Sid Meier's Civilization V, jak na przykład wyłączenie ograniczenia czasowego w pierwszej turze gry.

Pomimo kreskówkowej grafiki Sid Meier's Civilization VI nie utraciło głębi mechaniki. - Duża aktualizacja Sid Meier's Civilization VI - wiadomość - 2016-11-21
Pomimo kreskówkowej grafiki Sid Meier's Civilization VI nie utraciło głębi mechaniki.

Poprawki balansu

Długa lista zmian dotyczy balansu mechaniki. Znajdziemy na niej wiele niedużych modyfikacji drzewka nauki, rozwoju religii oraz działania szpiegów. Od teraz otrzymamy większą karę za niszczenie miast, a usunięte jednostki nie dostarczą nam złota. Naprawiono problem z produkcją jednostek konnych, który pozwalał na tworzenie ogromnej armii bardzo niskim kosztem. Zmieniono również sposób pojawiania się nowych osad barbarzyńców – spotkamy je nieco dalej od nowo założonych miast.

Podsumowując, naprawiono niemal wszystko, na co narzekali gracze. Wiele usprawnień gry i załatanych błędów pozwoli na płynniejszą i mniej frustrującą zabawę. Miejmy nadzieję, że niebawem otrzymamy kolejną aktualizację, która upora się z pozostałymi problemami.