autor: Radosław Grabowski
Drzewa! Widzę drzewa! - nowe możliwości Unreal Engine 3
Mieszkasz w jałowym betonowo-ceglano-szklano-stalowym gąszczu zabudowań miejskich, a ostatni okoliczny las został już dawno przerobiony na papier toaletowy? Dziewiczą puszczę zaprezentują Ci wkrótce Szanowny Czytelniku niektóre nowoczesne gry, skonstruowane w oparciu o technologię Unreal Engine 3 (vide m.in. news z 18 lutego 2005).
Mieszkasz w jałowym betonowo-ceglano-szklano-stalowym gąszczu zabudowań miejskich, a ostatni okoliczny las został już dawno przerobiony na papier toaletowy? Dziewiczą puszczę zaprezentują Ci wkrótce Szanowny Czytelniku niektóre nowoczesne gry, skonstruowane w oparciu o technologię Unreal Engine 3 (vide m.in. news z 18 lutego 2005).
Wspomniany „silnik” zawierać ma bowiem system o nazwie SpeedTreeRT, zaprojektowany przez fachowców z firmy Interactive Data Visualization. Dzięki temu w wirtualnej rzeczywistości pojawią się niezwykle realistyczne pnie drzew, posiadające świetnie wyglądającą korę, mnóstwo gałęzi i bogate listowie.
Naturalnie flora będzie podatna na warunki atmosferyczne, czyli np. mocno wiejący wiatr lub padający deszcz. Przygotowana biblioteka trójwymiarowych modeli obejmuje ponad sto rozmaitych gatunków drzew i krzewów. Oto pięć przykładowych zrzutów ekranowych: