autor: Szymon Liebert
Double Fine i Humble Bundle łączą siły – takiej akcji jeszcze nie było
Studio Double Fine i platforma Humble Bundle wystartowały z dość nietypową akcją - The Amnesia Fortnight. Podczas tego wydarzenia deweloper stworzy prototypy czterech gier wybranych przez graczy, którzy będą mogli śledzić proces w serii filmów.
Studio Double Fine oraz załoga Humble Bundle połączyły siły, aby przeprowadzić jedną z dziwniejszych i zarazem ciekawszych akcji w historii tej platformy. Na oczach świata odbędzie się wydarzenie znane jako The Amnesia Fortnight, podczas którego wybrani przedstawiciele dewelopera stworzą prototypy gier. W ten sposób przed laty powstały pomysły na Costume Quest, Stacking, czy chociażby Once Upon a Monster.
Amnesia Fortnight to wewnętrzny proces Double Fine, w trakcie którego producenci zapominają na chwilę o swoich zajęciach, aby wykazać się kreatywnością. Ich pomysły na gry są oceniane przez Tima Schafera, szefa studia, a później rozwijane przez 2 tygodnie do wczesnych prototypów. Tym razem będzie podobnie, ale ciężar wyboru najciekawszych propozycji spadnie na graczy, którzy zdecydują się przekazać pieniądze na Humble Bundle.
Załoga Double Fine przedstawiła 23 pomysły na gry - żeby móc dokonać wyboru najciekawszych, trzeba wpłacić co najmniej dolara (z opcją przekazania części pieniędzy na cele charytatywne). Co dostajemy w zamian? Wgląd w postępy twórców dzięki filmom 2 Player Productions, grupy, która odpowiada za kickstarterowe materiały wideo Double Fine. Efekty prac będzie można ściągnąć. Bonusem są dwa starsze prototypy: Happy Song i Costume Quest.
Rezultaty publicznej wersji Amnesia Fortnight poznamy za około trzy tygodnie, więc jest jeszcze za wcześnie na to, aby oceniać akcję. Trzeba jednak docenić pomysł Double Fine i Humble Bundle na dotarcie do odbiorców, którzy oprócz grania w gry studia lubią także oglądać ich twórców (a w szczególności Tima Schafera). Wydarzenie ma przy okazji szansę stać się najbardziej medialną akcją typu „stwórz grę w określonym czasie”.
Twórcy niezależni mają długą tradycję uczestniczenia w podobnych przedsięwzięciach, w których gry zwykle tworzy się w kilkadziesiąt godzin. Doskonałym przykładem jest Ludum Dare, impreza powracająca co kilka miesięcy. W minionych edycjach brali udział między innymi Markus „Notch” Persson (Minecraft), Terry Cavanagh (VVVVVV), czy Sos (McPixel). Ludum Dare 25 odbędzie się w dniach 14-17 grudnia.