autor: Kamil Zwijacz
Dota 2 najpopularniejszą grą PC w Europie i USA. Tytuł pokonał League of Legends i WoW-a
Według firmy DFC Intelligence, monitorującej popularność gier komputerowych w Europie i Ameryce Północnej, Dota 2 w pierwszym kwartale 2013 roku pobiła dotychczasowego króla rynku MOBA - League of Legends.
Według firmy DFC Intelligence gra Dota 2 w pierwszym kwartale bieżącego roku przebiła popularnością produkcję studia Riot Games - League of Legends. Tytuł firmy Valve od momentu rozpoczęcia beta testów rozwija się w niesamowitym tempie, z miesiąca na miesiąc pozyskując nowych graczy. Do czasu premiery prawdopodobnie będzie już niekwestionowanym liderem rynku gier MOBA.
Raport firmy DFC Intelligence opiera się na systemie DFC Intelligence PC Game Meter, który zbiera dane na temat popularności PC-towych gier w Europie i Ameryce Północnej. Informacje pochodzą z wielu różnych źródeł - opierają się chociażby na statystykach serwisu Xfire. Niestety pozyskanie raportu jest płatne, więc musimy opierać się na informacjach udostępnionych przez serwis GamesIndustry.
Wynika z nich, że gry Dota 2 i League of Legends cieszą się tak wielką popularnością, że odstawiają w przedbiegach produkcję zajmującą trzecie miejsce - World of Warcraft od studia Blizzard Entertainment. Dodatkowo ujawniono, że granie na PC staje się coraz bardziej popularne. Tytuły z pierwszej dwudziestki zestawienia zanotowały 22% wzrost zainteresowania w porównaniu do pierwszego kwartału zeszłego roku i 8% wzrost względem ostatnich trzech miesięcy 2012 roku.
Dota 2 to samodzielna gra, która stanowi kontynuacje moda do Warcraft III - Defense of the Ancients. Przez kilka miesięcy firmy Valve i Blizzard toczyły w sądzie zażarty bój o prawa do nazwy. Koniec końców sprawę rozstrzygnięto w maju zeszłego roku. Obecnie tytuł znajduje się w fazie beta testów i nie ma jeszcze ustalonej daty premiery pełnej wersji.
League of Legends to gra MOBA inspirowana modem Defense of the Ancients. Za produkcję odpowiedzialne jest studio Riot Games. Tytuł zadebiutował na rynku w październiku 2009 roku i od tamtego czasu sukcesywnie zdobywa kolejne rzesze fanów. W październiku zeszłego roku ujawniono, że LoL ma 32 mln aktywnych zawodników.