Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 28 listopada 2012, 10:57

autor: Grzegorz Ferenc

Dobra sprzedaż konsoli Xbox 360 w ramach obniżek Czarnego Piątku

Firma Microsoft poinformowała, że w minionym tygodniu sprzedano w USA 750 tys. sztuk konsoli Xbox 360. Ponoć „imponujące” wyniki osiągnęła także gra Halo 4, a sprzedaż kart abonamentowych usługi Xbox Live Gold wzrosła o 50 procent w stosunku do zeszłego roku.

Zbliżenie konsoli Xbox 360 Slim

Xbox 360 w USA
  • Microsoft sprzedał 750 tys. egzemplarzy w dniach 18-23 listopada;
  • W zeszłym roku w analogicznym okresie sprzedano 960 tys. sztuk;
  • Halo 4 sprzedaje się „imponująco”;
  • 14 milionów osób zalogowało się w minioną niedzielę do Xbox Live.

Koncern Microsoft pochwalił się dobrymi wynikami sprzedaży swojej konsoli podczas tygodnia 18-23 listopada. Okazuje się, że siedmioletnie urządzenie nadal dominuje na amerykańskim rynku – dzięki wyprzedażom zorganizowanym z okazji Czarnego Piątku udało się sprzedać 750 tys. egzemplarzy Xboksa 360.

Wprawdzie jest to wynik niższy niż przed rokiem, kiedy Xbox 360 rozszedł się w nakładzie 960 tys. sztuk, ale i tak jest na tyle wysoki, aby pobić łączną sprzedaż osiągniętą przez dwie platformy koncernu Nintendo – Wii oraz Wii U, o czym pisaliśmy wczoraj. Należy jednak zauważyć, że urządzenie Microsoftu jest tańsze, a sklepy nie narzekają na braki w dostawach.

Wyniki Xboksa 360 można po części przypisać wsparciu Master Chiefa. Sprzedaż Halo 4 w dwa tygodnie od premiery jest wciąż „imponująca”. Choć Microsoft nie podał w tym kontekście żadnych konkretnych danych, to można się spodziewać, że produkcja 343 Industries kontynuuje dobrą passę, zapoczątkowaną w dniu pojawienia się na rynku, kiedy to zarobiła 220 milionów dolarów.

Koncern z Redmond poinformował również, że w porównaniu z zeszłym rokiem aż o 50 procent wzrosła liczba sprzedanych kart abonamentowych usługi Xbox Live Gold, zapewniającej m.in. możliwość gry w sieci, integrację z wieloma serwisami internetowymi oraz wideo czat z innymi osobami. Ponadto w minioną niedzielę platforma rozrywkowa firmy Microsoft pobiła rekord pod względem liczby zalogowanych użytkowników – było ich łącznie 14 milionów, co przełożyło się na 72 miliony godzin korzystania z serwisu.