autor: Janusz Guzowski
Diablo III doczeka się aktualizacji 2.4.0. Zobacz przegląd nowości
W najbliższych dniach na Publiczny Serwer Testowy trafi aktualizacja do gry Diablo III. Poprawka oznaczona numerem 2.4.0 wprowadzi między innymi nowy obszar zmagań, odświeżone zestawy przedmiotów, premierowych przeciwników, dodatkowe funkcjonalności oraz bardziej pojemną skrytkę.
W trakcie odbywającej się w Kaliforni imprezy BlizzCon firma Blizzard opublikowała szczegóły dotyczące nadchodzącej aktualizacji do jednej z jej sztandarowych produkcji RPG – Diablo III.
Poprawka oznaczona numerem 2.4.0 wprowadzi szereg zmian. Wraz z patchem w grze pojawi się nowy obszar – Wyspa Szarej Pustki. Jest to tajemnicze, zalesione miejsce. Okoliczni mieszkańcy utrzymują, że osoby, które się tam zapuszczą, nigdy już nie wracają. Zadaniem gracza będzie rozwikłanie zagadki znikających ludzi. Trudność polega na tym, że oprócz dzikich bestii i przeróżnych nadprzyrodzonych istot, na Wyspie Szarej Pustki sama ziemia łaknie krwi.
Oprócz tego twórcy zdecydowali się na powiększenie dwóch już istniejących obszarów Sanktuarium – Wiecznej Kniei (lasów północy, gdzie roi się od nieumarłych) i Królewskich kwater (wejście do nowego terytorium znajdzie się za usuniętą ścianą gruzu w Posiadłości Leoryka). W poszerzonych rejonach będą czekać premierowe wydarzenia i zlecenia, dowiemy się też więcej o życiu Króla Szkieletów.
- Nowy obszar: Wyspa Szarej Pustki
- Powiększone obszary: Wieczna Knieja i Królewskie kwatery
- Odświeżone zestawy
- Nowa funkcja: Podziemia Zestawów
- Nowa funkcja: Wzmocnione Szczeliny
- Nowe przedmioty legendarne
- Interfejs użytkownika
- Większa pojemność skrytki
- Kilka zmian dotyczących wersji na PC
Zmian doczeka się również ekwipunek. Deweloperzy odświeżyli, poprawili lub zmienili niemal każdy z 24 zestawów klasowych dostępnych w grze. Niektóre przeszły generalne przemodelowanie, w innych przypadkach ograniczono się do zmodyfikowania mocy i możliwości oferowanych przy danym stylu gry. Oprócz tego stworzono nowe wersje dwóch obecnych w grze dwuczęściowych zestawów biżuterii oraz dodano dwuczęściowy (składający się z korbacza i tarczy) zestaw dla Krzyżowca. W produkcji Blizzarda znajdą się także nowe przedmioty legendarne oraz ponad 40 nowych mocy legendarnych, które zostaną dodane do ekwipunku obecnego już wcześniej w produkcji.
Aktualizacja 2.4.0 wprowadzi także dwie nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich będą Podziemia Zestawów. Kiedy zdobędziemy i założymy na siebie wszystkie elementy danego kompletu, otrzymamy wskazówkę co do położenia specjalnych podziemi przygotowanych z myślą o naszym zestawie. Lochy te nie będą generowane losowo. W nagrodę za ich ukończenie otrzymamy elementy ozdobne dopasowane do danego zestawu. Druga premierowa funkcjonalność to Wzmocnione Szczeliny. Wchodząc do Głębokiej Szczeliny, będziemy mogli wybrać, czy chcemy spróbować swoich sił w trudniejszej wersji wyzwania. Nagrodą za jego ukończenie będzie zwiększenie liczby możliwych ulepszeń legendarnych klejnotów o jeden, maksymalnie do czterech.
Na prośbę użytkowników, którzy narzekali na niezbyt czytelny i przeładowany pasek wzmocnień, zdecydowano się na uproszczenie interfejsu. Usunięto niektóre bardziej statyczne wzmocnienia i usprawniono pasek umiejętności tak, by pokazywał czas trwania danej zdolności oraz fakt, czy jest aktywna, czy nie. Dzięki temu udało się zyskać nieco miejsca na tymczasowe wzmocnienia. Deweloperzy zdradzili również, że osoby posiadające dodatek Reaper of Souls będą mogły kupić zakładkę skrytki oraz zdobyć dodatkowe panele (maksymalnie 10) dzięki postępom sezonowym. Z kolei gracze konsolowi – z uwagi na nieco odmienne działanie skrytki – dostaną możliwość wykupienia za wirtualną walutę do 350 miejsc na przedmioty.
Poprawka wprowadzi też kilka zmian w wydaniu gry na komputery osobiste. Modyfikacje dotyczą przede wszystkim postępów sezonowych. Jak czytamy w oficjalnej zapowiedzi aktualizacji, od sezonu 5 nie będzie przedmiotów dostępnych tylko dla postaci sezonowych. Wszystkie przedmioty legendarne z aktualizacji 2.4.0 będą dostępne dla wszystkich graczy, bez względu na ich udział w systemie sezonowym. Aby jednak powiązać w jakiś sposób dodatkowy ekwipunek z rozgrywką sezonową, zdecydowano się na wprowadzenie pakietu przedmiotów z zestawów, które będzie można otrzymać po ukończeniu określonych etapów postępów sezonowych. Przejście pierwszych czterech rozdziałów zapewni dostęp do jednego z sześcioczęściowych zestawów dla danej klasy postaci. Wyeliminowano także konieczność czekana na nowy sezon. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji będzie można postać niesezonową cofnąć do pierwszego poziomu doświadczenia (co wiążę się z tymczasowym odebraniem całego sprzętu), by natychmiast zacząć kolejny sezon. Wreszcie wydanie pecetowe ma zostać ubogacone o dynamiczny system walki występujący już w wydaniach konsolowych. Mowa tutaj o zmianach w funkcjonowaniu premii za masakrę i zniszczenie, które będą zachęcały do bardziej agresywnej rozgrywki.
Szczegółowe dane dotyczące zawartości aktualizacji 2.4.0 możecie znaleźć pod tym adresem. Według informacji na oficjalnej stronie, poprawka powinna trafić na Publiczny Serwer Testowy „w tygodniach następujących po BlizzConie”, jednak serwis VG24/7 przewiduje, że nastąpi to już 11 lub 12 listopada. Prace nad aktualizacją jeszcze trwają i jak zaznacza producent, niektóre elementy mogą ostatecznie wyglądać nieco inaczej niż w zapowiedziach. Oczywiście będziemy na bieżąco informować o wszystkich nowych informacjach dotyczących nadchodzącego patcha.