Patch 1.1.0 do Diablo 4 już dostępny; znamy pełną listę zmian
Można już pobierać patch 1.1.0 do Diablo 4, który przygotowuje grę na pierwszy sezon. Lista zmian jest bardzo długa.
Zgodnie z zapowiedzią Blizzard wypuścił dziś aktualizację 1.1.0 do Diablo IV, która przygotowuje grę na pierwszy sezon, mający rozpocząć się pojutrze. Patch można już pobrać – „waży” np. 8,84 GB na PC, a na XSX 12,12 GB.
Lista zmian, które wprowadza omawiana łatka, jest obszerna. Naprawiono masę drobnych błędów związanych z podziemiami, zadaniami głównymi i pobocznymi czy piekielnymi przypływami. Ponadto zmieniono balans wszystkich pięciu klas – w tym wielu ich umiejętności, przedmiotów oraz aspektów.
Pełną listę możecie sprawdzić tutaj. Poniżej wkleiłem kilka rzeczy, które wydały mi się szczególnie istotne.
Diablo 4 – wybrane zmiany z aktualizacji 1.1.0
Diablo 4 – nowe przedmioty unikatowe
Ogólne:
- Ahavarion, Włócznia Likandry (uber unikatowy kostur – ranga świata IV): Zapewnia losowy efekt kapliczki na 10–20 sek. po zabiciu elitarnego wroga. Efekt może wystąpić tylko raz na 30 sek.
Barbarzyńcy:
- Lazurowy Gniew (unikatowy miecz): Szczęśliwy traf: Twoje umiejętności Główne mają maksymalnie 20% szans na zamrożenie wrogów na 3 sek. i zadanie im 0,75–1,5 pkt. obrażeń od Zimna.
Druidzi:
- Rozrywacz Ciał (unikatowa buława jednoręczna): Obezwładniający Ryk i Zew Krwi zadają 0,5–1 pkt. obrażeń pobliskim zatrutym celom.
Nekromanci:
- Bezoki Mur (unikatowa tarcza):Szczęśliwy traf: Kiedy masz aktywną Nawałnicę Kości, trafienie wroga nieobjętego jej efektem zapewnia 5–25% szans na utworzenie w jego miejscu kolejnej Nawałnicy Kości. Każda aktywna premia za Ofiarę zwiększa tę szansę o 25%, a całkowitą liczbę dodatkowych Nawałnic Kości, które możesz stworzyć, o +1.
Łotrzy:
- Orli Róg (unikatowy łuk): Przebijający Strzał ma 30–80% szans na wystrzelenie strzały, która odbija się od ścian i obiektów. Trafianie wrogów Przebijającym Strzałem od tyłu odsłania ich na 3 sek.
Czarodzieje:
- Okulus (unikatowa różdżka): Zyskujesz darmowy efekt zaklinania Teleportacji. Kiedy wykonujesz Odskok z użyciem zaklinania Teleportacji, przenosisz się w losowe miejsce.
Diablo 4 – nowe legendarne aspekty
Ogólne:
- Zuchwały (aspekt funkcjonalny): Kiedy w pobliżu znajduje się co najmniej 5 wrogów, ogłuszasz ich na 2–4 sek. Efekt ten może wystąpić tylko raz na 20 sek.
- Tchórzliwy (aspekt mobilności): Zyskujesz premię 20–40% do szybkości ruchu, gdy oddalasz się od spowolnionych lub wyziębionych wrogów.
Barbarzyńcy:
- Pradawnej Szarży (aspekt ofensywny): Szarża przyzywa 4 Starożytnych, którzy także podejmują Szarżę, zadając 50–100% standardowych obrażeń.
Druidzi:
- Podziemny (aspekt ofensywny): Efekt rującego Pełzacza wywołuje również Osuwisko w okręgu wokół ciebie. Umiejętności Ziemi zadają obrażenia zwiększone o 10–20% zatrutym wrogom.
Nekromanci:
- Okrwawionych Kolców (aspekt ofensywny): Rzucenie Krwawej Lancy zużyje krwawe kule i z nich również uwolni lance. Każda dodatkowa Krwawa Lanca zadaje 20–50% standardowych obrażeń i wyszukuje priorytetowo wrogów nietrafionych dotąd przez lancę.
Łotrzy:
- Dotyku Zarazy (aspekt ofensywny): Co 3 użycie Rany Kłutej jest nasycone Trucizną o mocy równej 100–150% standardowej.
Czarodzieje:
- Palących Symboli (aspekt ofensywny): Po wydaniu 100–200 pkt. many rzucenie następnej Ściany Ognia będzie darmowe i zniszczy ona nadchodzące niewielkie pociski.
Diablo 4 – inne ważne zmiany
- Odblokowanie Ołtarza Lilit ma teraz zastosowanie do całego konta.
- Odkrywanie mapy ma teraz zastosowanie dla całego konta.
- Szepty nie będą już nagradzane pyłem pieczęci.
- Znacznie poprawiono ogólną jakość łupów w Milczących Skrzyniach.
- Wydłużono czas działania mocy Opuść podziemia z 3 do 5 sek.
- Dodano obsługę kontrolera bezprzewodowego PS5 DualSense Edge dla komputerów PC.
- Rangę świata II wzbogacono o następujące premie:
– dodatkowe złoto: zwiększono z 15% do 20%;
– potwory upuszczają teraz o 15% więcej przedmiotów.
- Skalowanie poziomów w podziemiach i większości obszarów świata zostało dostosowane w III i IV rangi świata. Potwory zaczną pozostawać w tyle za graczem po osiągnięciu określonego poziomu (maksymalnie do 5 poziomów). Zmiana ta nie ma wpływu na Bossów Świata, Wydarzenia Legionowe, Pola Nienawiści, Piekielne Przepływy ani Podziemia Koszmarów.
- Znacznie zwiększono nagrody w postaci doświadczenia za ukończenie Szeptów na rangach świata III i IV.
- Zwiększono skalowanie PZ potworów z 85% do 100% premii za każdego dodatkowego gracza w drużynie.
W jaki sposób wszystkie te zmiany wpłyną na Diablo IV? Czy społeczność będzie miała mniej, czy może więcej powodów do narzekań? Częściowo przekonamy się o tym już dziś i jutro. Pełnię skali aktualizacji 1.1.0 pokaże jednak dopiero pierwszy sezon rozgrywek sieciowych, który wystartuje 20 lipca.
Diablo IV jest dostępne na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Naszą recenzję gry oraz poradnik do niej znajdziecie poniżej.