Jak będą rozszerzane fabuła i świat Diablo 4 po premierze? Blizzard tłumaczy
Premiera Diablo 4 zbliża się wielkimi krokami, ale co dalej? Przedstawiciele Blizzarda opowiedzieli o planach dalszego rozwoju fabuły i całego uniwersum Sanktuarium.
Do premiery Diablo 4 pozostały niecałe dwa tygodnie – nic dziwnego więc, że fani zacierają ręce na to, co nadchodzi, ale i zadają sobie pytanie o przyszłość gry i całego uniwersum. Głód wiedzy ciekawskich może zaspokoić niedawny wywiad przeprowadzony przez Eurogamera z Joe Piepiorą – zastępcą reżysera gry w Blizzardzie.
Deweloper przedstawił plany na rozwój fabuły, który będzie rozdzielony między klasyczne duże dodatki i sezony.
Diablo 4 – dwa tory rozwoju
W Diablo IV, w przeciwieństwie do „trójki”, każdy nowy sezon ma przynosić swego rodzaju osobną minikampanię z historią niezależną od głównego wątku fabularnego. Właściwa opowieść ma być kontynuowana za pomocą przyszłych rozszerzeń.
Mamy dwa różne rodzaje wydań po premierze gry. Są kwartalne premiery sezonowe, a następnie będziemy mieć pakiety rozszerzeń. Chociaż nie powiem dziś o tych drugich, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że są one częścią ekosystemu tego, czym będziemy wspierać grę w przyszłości.
Gdy myślimy o fabule, wiemy, że chcemy kontynuować budowanie Diablo 4 i świata Sanktuarium, ale nie chcemy rozszerzać kampanii w sezonach, a następnie uczynić je „lekturą obowiązkową” do [zrozumienia fabuły – dop. red.] rozszerzeń, aby wszystko miało sens.
Dlatego też każdy z nadchodzących sezonów będzie miał swój indywidualny motyw przewodni, a także lokacje, w których będzie skupiony (Blizzard nie wyklucza dodawania nowych miejsc w aktualizacjach, ale rozszerzanie mapy Sanktuarium ma pozostać domeną rozszerzeń, tak jak dawniej).
Sezony mogą wprowadzać nowe postacie, mogą przywracać stare postacie, ale są to samodzielne kanoniczne historie osadzone w Sanktuarium, które będą trwały przez określony czas.
Wprowadzone zostaną nowe mechaniki rozgrywki i inne rzeczy, które będą dostępne w trzymiesięcznym okresie, tylko po to, by zostały zastąpione w następnym sezonie, w którym wprowadzimy nową linię zadań, nowy motyw, nową rozgrywkę, nagrody, potwory, starcia z bossami etc.
Wygląda na to, że deweloperzy będą mocno chcieli skupić się na sezonowej zawartości, której ciągłe zmiany mogą utrzymać graczy przy grze na dłuższy czas.
Przypomnijmy, że Diablo 4 ukaże się już 6 czerwca na PC, PS5, XSX/S, PS4 oraz XOne.