Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 kwietnia 2022, 11:20

Diablo 2: Resurrected jak nowe; patch 2.4 trafił do gry [Aktualizacja]

Wielka aktualizacja Diablo II: Resurrected jest już w rękach graczy, a wraz z nią gigantyczna lista zmian, usprawnień i usuniętych błędów.

Aktualizacja

Zgodnie z zapowiedzią, minionej nocy firma Blizzard Entertainment rozpoczęła pierwszy sezon rankingowy Diablo II: Resurrected. Z tej okazji udostępniono nowy zwiastun, który przybliża także nowości wprowadzone w aktualizacji 2.4. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Oryginalna wiadomość

Patch 2.4 do Diablo II: Resurrected w końcu trafił do gry. Na aktualizację przyszło nam czekać znacznie dłużej, niż zapowiadano, ale wygląda na to, że długi pobyt na Publicznym Serwerze Testowym (PST) okazał się owocny. Wraz z patchem do gry trafiło sporo istotnych zmian.

Diablo rankingi zmierzają do gry

Patch 2.4 wprowadza choćby wsparcie dla trybu rankingowego. Tylko „wsparcie”, bo na rozpoczęcie pierwszego sezonu rankingowego przyjdzie nam poczekać do 29 kwietnia (dokładniej: do godziny 2:00 czasu polskiego). Niemniej już teraz twórcy omówili, czego możemy się spodziewać.

  1. W ramach opcjonalnych rozgrywek rankingowych otrzymamy cztery drabinki, każdą z własną tablicą wyników. Klasyczny wariant uwzględni tylko cztery akty podstawowej wersji Diablo II, a ranking dodatku dołączy do tego zawartość rozszerzenia Lord of Destruction. Oba tryby uzupełnią ich wersje „hardkorowe”, w których jedna śmierć oznacza koniec gry.
  2. Tryb rankingowy otrzyma też unikalną zawartość niedostępną poza nim. Przynajmniej do czasu zakończeniu sezonu. Później gracze będą mogli przenieść łupy z trybu rankingowego do „normalnych” rozgrywek online. Opcja ta pozostanie dostępna tylko do czasu rozpoczęcia trzeciego w kolejności sezonu.
  3. Blizzard szykuje też specjalną transmisję z udziałem znanych graczy z Ameryki Północnej, Australii i Korei. Piekielny wyścig rozpocznie się jednocześnie z pierwszym sezonem. Pojedynki będziecie mogli oglądać na kanale Twitch twórców.

Balans Diablo 2: Resurrected – twórcy nadrabiają zaległości

Lwią część nowości wprowadzonych w aktualizacji 2.4 stanowią zmiany w balansie rozgrywki. Ostatni patch do Diablo II, modyfikujący klasy postaci, ukazał się w marcu 2010 roku i już tylko z tego powodu wersja 2.4 remastera wzbudza spore emocje. Zwłaszcza że zmian jest mnóstwo.

  1. Obejmuje to nie tylko zmiany wartości (na przykład dwukrotne zwiększenie prędkości ataku po użyciu Rozpędzenia oraz dziesięciokrotne przyśpieszenie czasu potrzebnego na rzucenie Wojownika Cienia), ale też dodane lub usunięte synergie (m.in. z Furią Błyskawic) oraz zaktualizowane opisy, by lepiej oddawały działanie przedmiotów i umiejętności.
  2. Zmieniono także premie za zestawy przedmiotów, w tym Pułapki Cathana (dodano 16% regeneracji many za 2 elementy) oraz Kosztowności Irathy (+24% do szansy na przeszywający atak za 3 elementy).
  3. Do gry trafiły też nowe schematy dla Kostki Horadrimów i słowa runiczne (tylko w trybie rankingowym; choć możliwość transferu postaci i łupów sugeruje, że prędzej czy później nowe Runewords sprawdzimy także poza drabinką).
  4. Najemnicy zostali zmodyfikowani, m.in. poprzez wyeliminowanie losowych różnic poziomów. Ponadto niektóre potwory będą większym wyzwaniem na piekielnym poziomie trudności.

Lista zmian jest ogromna – widać, że twórcy postanowili nadrobić dwanaście lat, które upłynęły od ostatniej łatki Diablo II. Nie zabrakło też pewnych zmian w mechanikach rozgrywki. Szczegóły znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

Uber Diablo, uber patch?

Łatka 2.4 to także zmiany w tzw. Uber Diablo – potężniejszej wersji dobrze znanego graczom bossa. Od teraz postępy będą naliczane w bazach regionalnych, co sprawi, że Uber Diablo będzie pojawiać się nie tylko na danym serwerze, lecz dla wszystkich graczy na danym obszarze. Ponadto progresja będzie śledzona osobno dla każdego z ośmiu trybów gry.

Na tym nie koniec. Twórcy wyplenili też sporo błędów, dodali trzy opcje emulacji oryginalnej oprawy wizualnej w sekcji „Legacy”, poprawili AI najemników, zwierzaków i przywołańców, usprawnili interfejs etc. Po pełną listę zmian ponownie odsyłamy na oficjalną stronę gry.

Jak na razie wygląda na to, że aktualizacja została ciepło przyjęta przez graczy. Fani docenili przede wszystkim wyeliminowanie wielu bugów (m.in. tzw. palenia many), jak również takie czy inne usprawnienia (w tym zwiększenie limitu strzał i bełtów do pięciuset). Trudniej ocenić zmiany balansu – przy takiej ich liczbie minie nieco czasu, nim gracze rozszyfrują nową metagrę Diablo 2.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej