autor: Nowak Jakub
Deus Ex: Rozłam Ludzkości - wsparcie dla DirectX 12 dopiero po premierze gry
Studio Nixxes poinformowało za pośrednictwem platformy Steam, że wsparcie dla DirectX 12 w grze Deus Ex: Rozłam Ludzkości nadejdzie dopiero kilkanaście dni po premierze tytułu (która nie jest na szczęście zagrożona).
Studio Nixxes, opracowujące nowego Deus Exa na PC, ogłosiło dziś na Steamie, że zapowiadane od dłuższego czasu wsparcie dla DirectX12 niestety nie pojawi się w Rozłamie Ludzkości w dniu premiery, a kilka tygodniu później. Twórcy usprawiedliwiają tę decyzję troską o zapewnienie najwyższej jakości portu PC i najlepszych doświadczeń dla posiadaczy komputerów.
Zgodnie z tym co można wyczytać we wspomnianym ogłoszeniu, ekipa natrafiła na dodatkowe problemy niemożliwe do rozwiązania przed premierą, która będzie miała miejsce już 23 sierpnia. Czekać jednak nie trzeba będzie długo, ponieważ Nixxes zapewnia, że dodatkowe prace i optymalizacja powinny zostać ukończone na początku września. Wsparcie dla DX12 zostanie udostępnione 5 dnia przyszłego miesiąca, lub najpóźniej w następującym po nim tygodniu. Chcąc oglądać nowego Deus Exa w pełne krasie, trzeba się będzie uzbroić w odrobinę cierpliwości.
Do premiery zostało tylko parę dni. Znamy już wymagania sprzętowe gry oraz dowiedzieliśmy się, które z zakończeń Buntu Ludzkości – poprzednich przygód Adama Jensena – jest uważane przez twórców za kanoniczne (uwaga na spoilery). Rozłam Ludzkości od dłuższego czasu posiada złoty status, więc wyjąwszy omawiany problem z nową biblioteką DirectX, jesteśmy na prostej drodze do podjęcia filozoficznych rozważań na temat moralnej strony poszerzania granic ludzkich możliwości przez cybernetykę i bioinżynierię, to jest eksterminacji wrogów Jensena.