autor: Kamil Zwijacz
Destiny z 3,2 mln aktywnych graczy każdego dnia
Studio Bungie ujawniło statystyki Destiny. Od premiery tytułu minął miesiąc, ale średnio notuje on 3,2 mln graczy dziennie, którzy przeznaczają na zabawę około 3 godzin. Poinformowano również, że w ciągu ostatnich trzech tygodni produkcja zanotowała większą ilość osób online, niż to co udało się razem uzyskać grom Halo 3 i Halo: Reach w takim samym okresie.
- Gatunek: sieciowy FPS
- Deweloper: Bungie
- Platformy sprzętowe: PS4, XOne, X360, PS3
- Data premiery: 9 września 2014 roku
W ostatniej wiadomości na blogu studia Bungie ujawniono, że strzelanka Destiny, która zadebiutowała 9 września na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 i Xbox 360, cieszy się sporym zainteresowaniem. Deweloperzy zdradzili, że w ich tytuł codziennie gra średnio 3,2 mln osób, którzy spędzają z FPS-em około 3 godziny dziennie. Pozostałe dane mówią, że od momentu zakupu każdy gracz włączył tytuł średnio 20,9 razy (1,8 razy dziennie). Poinformowano również, że w ciągu ostatnich trzech tygodni Destiny zanotowało większą ilość osób online, niż to, co udało się razem uzyskać grom Halo 3 i Halo: Reach w takim samym okresie. Oczywiście nie należy tego bezpośrednio przekładać na popularność tych tytułów, gdyż trzeba brać pod uwagę, że nowa produkcja studia Bungie wymaga stałego połączenia z Internetem, a wspomniane hity z Xboksa 360 nie.
Destiny to pierwsza produkcja studia Bungie po przejściu pod skrzydła koncernu Activision. Akcja gry rozgrywa się w odległej przyszłości, w której ludzkość została niemal doszczętnie wybita przez wrogie istoty. Ratunek przyszedł ze strony ogromnego statku obcych (Podróżnik), który zawisł nad Ziemią, a w jego cieniu ocaleni przedstawiciele naszej rasy zbudowali ostatnie miasto, które miało być zalążkiem nowej cywilizacji. Zło jednak powróciło i zamierza wytępić wszystkich niedobitków. Gracze wcielają się w rolę Strażników, posługującymi się mocami zapewnianymi przez Podróżnika i wyruszają w kolejną, niesamowitą przygodę.
Tytuł zapowiadany był jako prawdziwa rewolucja, łącząc w jedną całość kampanię singlową, elementy gier MMO, fantastyczne uniwersum itd. Produkcja jednak nie do końca spełniła pokładane w niej nadzieje, zbierając mieszane opinie zarówno wśród mediów, jak i samych graczy. Mimo wszystko w ciągu pięciu dni obecności na rynku, projekt zapewnił wydawcy 325 mln dolarów przychodu.