Debiut The Last of Us na HBO Max był szalenie dobry; ogromna widownia po kilku godzinach
Serial The Last of Us zyskał wysoki wynik w zestawieniu oglądalności firmy Nielsen. W ciągu zaledwie kilku godzin premierowy odcinek oglądano w HBO Max przez setki milionów minut.
Firma Nielsen prowadzi pomiary danych i dzięki niej możemy otrzymać szczegółowe informacje na temat oglądalności wielu produkcji. Tygodniowe zestawienia uwzględniają wyniki, jakie osiągnęły poszczególne tytuły w przedziale między poniedziałkiem a piątkiem. Wyniki widowisk debiutujących w niedzielny wieczór są więc podsumowaniem tylko kilku godzin.
Jednym z tego typu przypadków jest serial The Last of Us. Produkcja HBO miała premierę 15 stycznia o godzinie 21:00 czasu wschodniego. Tym samym zaliczyła się do zestawienia z drugiego tygodnia roku, który obejmował czas od 9 do 15 stycznia. Serial nie znalazł się w dziesiątce najbardziej oglądanych produkcji. Nie jest to dużym zaskoczeniem, skoro wliczał się w ten ranking tylko na podstawie kilku godzin. Pomimo tego jego wynik jest imponujący.
Rozpoczęcie przygody Joela i Ellie oglądano przez 223 miliony minut w tak krótkim czasie, wynoszącym wyłącznie trzy godziny. Dla przykładu program dla dzieci Bluey był odtwarzany przez 646 milionów minut w ciągu siedmiu dni. Ostatnim przypadkiem, gdy niedzielna premiera osiągnęła tak wysoką oglądalność, był debiut serialu Ród smoka, który oglądano przez 327 milionów minut (via Variety).
Różnica stu milionów minut jest znacząca, ale można wywnioskować z niej, jaką popularnością cieszył się pierwszy odcinek The Last of Us. Produkcja o rodzie Targaryenów jest prequelem kultowej już serii Gra o tron i niejako z automatu przyciągnęła fanów. Świat Joela i Ellie dopiero zaczyna przygodę w kręgu seriali, a już na starcie trafił do wielu odbiorców.
Może Cię też zainteresować:
- Premiera 5. odcinka The Last of Us na HBO Max nastąpi kilka dni wcześniej
- Bella Ramsey z The Last of Us nie może doczekać się historii Ellie i Diny
- Bill i Frank w The Last of Us - czym się różni ich wątek w serialu i grze? Wyjaśniamy
Wytwórnia Warner Bros. Discovery odnotowała, że na samym kanale telewizyjnym HBO The Last of Us obejrzało łącznie 4,7 miliona widzów. Nie dziwi więc rozgłos, jaki osiągnął serial. Wszystkie dotychczasowe odcinki można zobaczyć na platformie streamingowej HBO Max.