Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2016, 10:30

autor: Adrian Werner

Daymare: 1998 – zapowiedziano survival horror od autorów Resident Evil 2 Reborn

Autorzy skasowanego fanowskiego Resident Evil 2 Reborn zapowiedzieli swój pierwszy komercyjny projekt. Okazała się nim gra Daymare: 1998, która powstaje z myślą o weteranach survival-horrorów. Przy produkcji pomaga artysta odpowiedzialny za wygląd potworów w Resident Evil: Code Veronica oraz Resident Evil 0.

Lubimy, gdy twórcy ciekawych darmowych gier przestawiają się na produkcje komercyjne. Najnowszym tego przykładem stało się studio Invader, które pracowało nad Resident Evil 2 Reborn, czyli projektem, który miał odtworzyć kampanię z Resident Evil 2 w pełnym trójwymiarze i z mechanizmami rozgrywki w stylu Resident Evil 4. Prace nad nim zostały porzucone na życzenie właściciela marki, czyli firmy Capcom, która sama pracuje nad odświeżoną wersją drugiej części cyklu. Okazuje się, że potem Invader Studios postanowiło stworzyć własną grę, która otrzymała tytuł Daymare: 1998.

Na razie twórcy nie są gotowi wyjawić wielu konkretów na temat fabuły. Wiemy jedynie, że akcja osadzona zostanie w tytułowym 1998 roku, a fabuła będzie pełna odniesień do popkultury lat 90. Ponadto historia opowiadana ma być z perspektywy kilku grywalnych postaci. Jedną z nich będzie żołnierz sił specjalnych, którego żona i córka zostaną uwięzione w mieście opanowanym przez potwory.

Gra powstaje na gruzach skasowanego Resident Evil 2 Reborn i dlatego oba projekty mają ze sobą wiele wspólnego. Daymare: 1998 będzie więc przygodową grą akcji typu survival-horror, w której będziemy przemierzali pełne różnorodnych potworów lokacje, zajmując się głównie eksploracją, walką oraz rozwiązywaniem okazjonalnych zagadek. Akcja ukazana zostanie z kamery umieszczonej za plecami postaci.

Daymare: 1998 projektowane jest z myślą o weteranach gatunku survival-horroru, którzy pragną prawdziwych wyzwań i tęsknią za starymi rozwiązaniami. Gra będzie więc bardzo trudna, a każdy nabój ma być na wagę złota, gdyż nigdy nie otrzymamy wystarczająco dużo amunicji, aby wyeliminować wszystkich przeciwników na mapie. Do tego pojawią się różne ograniczenia możliwości swobodnego zapisywania stanu gry. Wszystko to spowoduje, że aby przetrwać gracze będą musieli postępować bardzo ostrożnie.

Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4.0 i zmierza wyłącznie na pecety. Obecnie gra jest na bardzo wczesnym etapie produkcji i na razie autorzy nie są w stanie podać planowanej daty premiery. Co ciekawe przy projekcie pomaga Satoshi Nakai, czyli japoński artysta, który opracował wygląd potworów w Resident Evil: Code Veronica oraz Resident Evil 0.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej