Daymare: 1998 – zapowiedziano survival horror od autorów Resident Evil 2 Reborn
Autorzy skasowanego fanowskiego Resident Evil 2 Reborn zapowiedzieli swój pierwszy komercyjny projekt. Okazała się nim gra Daymare: 1998, która powstaje z myślą o weteranach survival-horrorów. Przy produkcji pomaga artysta odpowiedzialny za wygląd potworów w Resident Evil: Code Veronica oraz Resident Evil 0.
Lubimy, gdy twórcy ciekawych darmowych gier przestawiają się na produkcje komercyjne. Najnowszym tego przykładem stało się studio Invader, które pracowało nad Resident Evil 2 Reborn, czyli projektem, który miał odtworzyć kampanię z Resident Evil 2 w pełnym trójwymiarze i z mechanizmami rozgrywki w stylu Resident Evil 4. Prace nad nim zostały porzucone na życzenie właściciela marki, czyli firmy Capcom, która sama pracuje nad odświeżoną wersją drugiej części cyklu. Okazuje się, że potem Invader Studios postanowiło stworzyć własną grę, która otrzymała tytuł Daymare: 1998.
Na razie twórcy nie są gotowi wyjawić wielu konkretów na temat fabuły. Wiemy jedynie, że akcja osadzona zostanie w tytułowym 1998 roku, a fabuła będzie pełna odniesień do popkultury lat 90. Ponadto historia opowiadana ma być z perspektywy kilku grywalnych postaci. Jedną z nich będzie żołnierz sił specjalnych, którego żona i córka zostaną uwięzione w mieście opanowanym przez potwory.
Gra powstaje na gruzach skasowanego Resident Evil 2 Reborn i dlatego oba projekty mają ze sobą wiele wspólnego. Daymare: 1998 będzie więc przygodową grą akcji typu survival-horror, w której będziemy przemierzali pełne różnorodnych potworów lokacje, zajmując się głównie eksploracją, walką oraz rozwiązywaniem okazjonalnych zagadek. Akcja ukazana zostanie z kamery umieszczonej za plecami postaci.
Daymare: 1998 projektowane jest z myślą o weteranach gatunku survival-horroru, którzy pragną prawdziwych wyzwań i tęsknią za starymi rozwiązaniami. Gra będzie więc bardzo trudna, a każdy nabój ma być na wagę złota, gdyż nigdy nie otrzymamy wystarczająco dużo amunicji, aby wyeliminować wszystkich przeciwników na mapie. Do tego pojawią się różne ograniczenia możliwości swobodnego zapisywania stanu gry. Wszystko to spowoduje, że aby przetrwać gracze będą musieli postępować bardzo ostrożnie.
Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4.0 i zmierza wyłącznie na pecety. Obecnie gra jest na bardzo wczesnym etapie produkcji i na razie autorzy nie są w stanie podać planowanej daty premiery. Co ciekawe przy projekcie pomaga Satoshi Nakai, czyli japoński artysta, który opracował wygląd potworów w Resident Evil: Code Veronica oraz Resident Evil 0.