autor: Szymon Liebert
Dark Souls II będzie miał bardziej otwarty świat niż Dark Souls
Twórcy Dark Souls II chcą dać graczom więcej swobody w zakresie eksploracji – przekazał jeden z pracowników studia From Software. Dzięki temu najodważniejsi będą mogli zacząć zabawę nawet od połowy gry.
- Gra ma cechować się mniej liniowym i bardziej otwartym światem
- Autorzy chcą w ten sposób dać więcej swobody graczom
- Najlepsi gracze będą mogli od razu przejść do lokacji z połowy gry
Świat gry Dark Souls II będzie mniej liniowy od tego znanego z „jedynki”, bo autorzy chcą dać więcej swobody graczom. „Swoboda eksploracji jest czymś, na co chcemy położyć nacisk w Dark Souls II, nawet bardziej niż w pierwszej grze” – powiedział Yui Tanimura, reżyser gry ze studia From Software, w wywiadzie z serwisem Digital Spy. To oznacza, że trafimy na mniej sytuacji, w których wejście do danej lokacji będzie wymagało spełnienia określonych warunków.
„Zdajemy sobie sprawę, że w pierwszym Dark Souls było parę z góry określonych wymogów, w stylu zadzwonienia w dzwony lub wyprawy do Anor Londo, co niekoniecznie jest złe” – wytłumaczył Tanimura. Mimo tego, producent ma nadzieję, że w Dark Souls II uda się „zapewnić więcej dowolności, żeby postępy w grze nie musiały być koniecznie wykonywane w odpowiedniej kolejności”. Chodzi o to, żeby nie trzeba było podążać do celu jedną i tą samą ścieżką.
Dzięki takiemu podejściu od razu będzie można rzucić się na głębokie wody i zmierzyć z groźniejszymi potworami. „Mamy nadzieję, że jeśli gracz będzie starał się wystarczająco mocno, będzie mógł zacząć nawet od połowy gry” – tłumaczy reżyser Dark Souls II. Wszystko ma zależeć od determinacji, umiejętności oraz… odwagi. Tanimura jest przekonany, że to może być interesujący aspekt gry, który spodoba się graczom bardziej niż w pierwszej odsłonie serii.
Pierwsza część Dark Souls również oferowała sporo swobody – od pewnego momentu gracz mógł podążyć w jednym z co najmniej trzech kierunków. Przejście gry wymagało jednak wykonania wspomnianych czynności, czyli zabicia w dzwony oraz odwiedzenia Anor Londo, które otwierały drogę do nowych lokacji. Jak widać, w „dwójce” studio From Software chce znieść te ograniczenia i jeszcze bardziej otworzyć świat przed graczem, co może zapewnić dodatkowe wyzwania.
Otwartość świata Dark Souls II jest interesująca w kontekście sceny skupionej wokół serii, która regularnie dostarcza nowych odkryć i informacji. Gracze Dark Souls udowodnili, że grę można przejść bez rozwijania postaci oraz bez żadnego sprzętu. Weterani „jedynki” pobijają też rekordy w kończeniu Dark Souls na czas – przy odpowiednim treningu zajmuje to około godziny. Oczywiście normalny gracz do ukończenia gry potrzebuje kilkadziesiąt razy tyle czasu.
Dark Souls II to gra akcji RPG rozgrywająca się w mrocznym świecie fantasy. Wcielimy się w niej w postać bohatera, który musi odczynić rzuconą na niego klątwę. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji nieprzystępnych lokacji pełnych pułapek oraz przeciwników. Seria słynie z dobrze zaprojektowanej mechaniki walki, otwartego systemu rozwoju i wymagających bossów. Premiera Dark Souls II nastąpi w marcu 2014 roku na PC, Xboksie 360 oraz PlayStation 3.