Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 stycznia 2007, 14:14

autor: Piotr Doroń

Czy wojnę konsol nowej generacji wygra jednak PS3?

Datamonitor, jedna z wielu firm badających rynek gier komputerowych, przedstawiła swój najświeższy raport, z którego wynika, że PS3 okaże się zwycięzcą wyścigu konsol nowej generacji. Najnowszy stacjonarny sprzęt do grania firmy Sony ma znaleźć 75 milionów nabywców.

Datamonitor, jedna z wielu firm badających rynek gier komputerowych, przedstawiła swój najświeższy raport, z którego wynika, że PS3 okaże się zwycięzcą wyścigu konsol nowej generacji. Najnowszy stacjonarny sprzęt do grania firmy Sony ma znaleźć 75 milionów nabywców.

Z pracy noszącej tytuł The Transforming Global Video Games Market: The Emergence of Next Generation Gaming dowiadujemy się ponadto, że PS3 nie zdominuje rynku konsol w takim samym stopniu, jak jej poprzedniczka, PS2. Główną przyczyną takiej sytuacji ma być opóźniona premiera europejskiej wersji PS3 (zapowiadana na marzec 2007 roku) oraz wcześniejszy start Xboksa 360, drugiej konsoli koncernu Microsoft. 360-tka zdołała bowiem zapuścić korzenie na światowym rynku i przekonać do siebie pokaźną liczbę graczy – według różnych relacji na całym świecie sprzedano do tej pory około dziewięciu milionów egzemplarzy tego sprzętu.

Firma Datamonitor nie przeanalizowała niestety w sposób gruntowny wspomnianego już Xboksa 360 ani Nintendo Wii. Podała jednak, że największą rolę w popularyzacji danej konsoli odegra jakość rozgrywki sieciowej oraz ciągle zmieniająca się liczba osób wchodząca w skład danych grup graczy (co ma związek z zawirowaniami demograficznymi).

Na koniec warto zauważyć, że PS3 sprzedała się do tej pory w mniej więcej milionowym nakładzie, na co miały również wpływ nie nadążające z produkcją fabryki Sony. To czy konsola osiągnie przewidywany przez Datamonitor wynik zależeć więc będzie nie tylko od popytu, ale i przede wszystkim podaży.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej