Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 dostał patch 2.21, a w nim zapowiadaną opcję graficzną

23.01.2025 12:56
SpoconaZofia
😒
1
3
SpoconaZofia
84
Legend

Szkoda, że AMD olewają. FSR 3.1 nadal nie ma

23.01.2025 13:08
Rumcykcyk
2
odpowiedz
Rumcykcyk
124
Głębinowiec

FSR 4 też będzie martwą technologią.

23.01.2025 13:11
elathir
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
elathir
108
Czymże jest nuda?

Pytanie, jest duża różnica pomiędzy 3 a 3.1?

23.01.2025 13:20
3.1
Twoja stara 1993
55
Generał

Poprawia przejrzystość i szczegółowość.
A dodatkowo
najważniejszą nowością techniki AMD FSR 3.1 jest możliwość zastosowania generatora klatek. Można go połączyć z NVIDIA DLSS albo Intel XeSS
Czyli dodatkowo można mieć generator klatek na RTX2000

23.01.2025 13:24
elathir
3.2
elathir
108
Czymże jest nuda?

Tylko jak mam kartę od AMD to już w wypadku FSR 3 używam generatora klatek w cyberpunku.

Choć ma swoje wady, bo słabo sobie radzi z pewnymi rozmytymi kształtami i mruganiem. Jednak poza tymi dwoma przypadkami działa dobrze.

post wyedytowany przez elathir 2025-01-23 13:25:54
23.01.2025 17:21
3.3
sabaru
24
Senator

Co to jest ten generator klatek? Masz 30FPS w grze, a on ci dorabia 60? I samą wydajność gry też podnosi? Dobrze to rozumiem?

23.01.2025 13:16
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Twoja stara 1993
55
Generał

FSR 3.1
To tez łatwa implementacja więc dziwne podejście Redów tym bardziej że skorzystać z tego mogą karty NVIDIA GTX
Podobnie jest z Wiedźminem 3 Next Gen
Też brak FSR,3.1
Nadal dużo osób gra w tę grę
Ale na pewno zaimplementują FSR,4.0

23.01.2025 13:21
4.1
wezbracielage
4
Centurion

Z tej technologii właśnie korzystają głównie użytkownicy starszych GeForce. Pewnie dlatego NVIDIA wykupuje wyłączność na DLSS w grach żeby zmusić do zakupu nowych kart .

24.01.2025 01:48
Whisper_of_Ice
4.2
Whisper_of_Ice
104
Prawo i Sprawiedliwość

wezbracielage
Dlatego z pomocą przychodzi FSR mod który działa co raz lepiej, a 99.9% gier nie ma migotania interface'u ani innych problemów.

23.01.2025 13:18
5
1
odpowiedz
wezbracielage
4
Centurion

Niestety NVIDIA rozpoczęła chyba brutalna politykę walki z AMD . W ostatnich grach nie ma w ogóle technologii FSR . W Indiana hicie Bethesdy miał być , nadal nie ma . Oczywiście wiadomo że chodzi o $ . Z tej technologii korzystają też ich klienci na starszych GeForce

post wyedytowany przez wezbracielage 2025-01-23 13:22:39
23.01.2025 13:30
😍
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
sebna77
76
Pretorianin

Wow nice, Transformer model dostępny od razu na serii 4. Idealnie. Jeszcze nie grałem w CP, więc zagram w idealnych warunkach :)

Very nice.

Myślałem, że tą funkcję będą (NV) sztucznie lub nie odwlekać, żeby nie kraść jupiterów z 5 serii a tu proszę. Na premierę, będę mógł zagrać w lepszych warunkach w CP z PT.

post wyedytowany przez sebna77 2025-01-23 13:32:27
23.01.2025 14:44
6.1
piotrk25811
2
Junior

Aż zdziwko, że tylko MFG okazało si e zbyt "wymagające" dla serii RXT 4xxx.

24.01.2025 01:10
6.2
mehow91
105
Generał

piotrk25811 oczywiście, że się nie okazało. Po prostu ten ficzer robi największego boosta fpsów, więc jakoś muszą sprzedać tę serię 5000 i któryś ficzer zarezerwować tylko dla niej (ten akurat zmienia najwięcej).

Albo do tego dochodzi również hardware'owe wsparcie, którego seria 4000 zwyczajnie nie ma (gdzieś tak czytałem). Choć trochę w to wątpię.

W "surowej" wydajności różnica między taką 4090 a 5090 będzie pewnie z 20-30%, czyli realnie 10-15 fpsów ;) ale z MFG już o wiele, wiele więcej.

post wyedytowany przez mehow91 2025-01-24 01:12:24
23.01.2025 14:20
7
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kuba_3
196
Generał

DLSS4 nie wymaga karty RTX 5000 jak to jest napisane w artykule, kart tych wymaga jedynie Multi-Frame Generation, z lepszego FG skorzystają też RTX 4000, a z lepszego skalowania wszystkie RTX.

23.01.2025 14:53
7.1
Twoja stara 1993
55
Generał

Tak samo jak DLSS 3.0

23.01.2025 14:23
8
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Darkuss
55
Pretorianin

"Na PC gra otrzymała wsparcie najnowszej wersji technologii skalowania obrazu firmy Nvidia. Nadmieńmy, że wymaga ona układu z serii GeForce RTX 5000 [...]"

Kto Wam te pierdoły wypisuje? DLSS 4.0 jest obsługiwany przez wszystkie serie RTX (5000, 4000, 3000, 2000).
Tylko do MFG i Reflex 2 - jest wymagana seria 5000.

23.01.2025 14:45
retruśgejmer
😁
8.1
retruśgejmer
36
Konsul

Reflex 2 będzie udostępniany również na starszych kartach RTX, tak w ramach informacji :D

post wyedytowany przez retruśgejmer 2025-01-23 14:45:59
23.01.2025 14:27
jiker
9
odpowiedz
jiker
156
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

Kuba_3 Darkuss --> Dzięki, poprawione.

23.01.2025 17:15
10
odpowiedz
TheFrediPL
105
Generał

Naprawili optymalizacje w poprzedniego patcha po którym na pathtracingu z 60-70 fpsów bez dlss'a spadło do około 35? Żeby nie było nie tylko mi bo dwóm kolegom z podobną konfiguracją i ludziom w necie też. Chyba że Nividia przysypała grosiwem by zepsuć grę w reklamie dla dlssa.

post wyedytowany przez TheFrediPL 2025-01-23 17:16:29
23.01.2025 19:55
Krypta76
😂
11
odpowiedz
Krypta76
54
Generał

Niech wsadzą sobie to w 4 litery... DLSS

23.01.2025 21:41
baltazar1908
12
odpowiedz
baltazar1908
35
Konsul

trzeba będzie zobaczyć jak wygląda po kolejnej operacji plastycznej.

24.01.2025 01:46
Whisper_of_Ice
13
odpowiedz
Whisper_of_Ice
104
Prawo i Sprawiedliwość

Mnie ciekawi czy do wersji DLSS 4 zostanie wydany mod, który jednak ku zaskoczeniu ludzi odblokuje w starszych modelach multi frame generation.

Wiadomość Cyberpunk 2077 dostał patch 2.21, a w nim zapowiadaną opcję graficzną