Smutny stan mapy Ancient w CS:GO, pro-gracz pokazał bugi
Pro-gracz CS:GO Martin „STYKO” Styk przedstawił ostatnio nowe bugi znalezione na mapie Ancient. Stan techniczny areny pozostawia dużo do życzenia przed rozpoczęciem pierwszych e-sportowych turniejów z jej udziałem.
- Pro-gracz CS:GO Martin „STYKO” Styk podzielił się na Twitterze nowo odkrytymi bugami na mapie Ancient.
- Jeden błąd może mocno wypaczyć rozgrywkę, pozwalając na usłyszenie kroków przeciwnika z całej mapy.
- Stan techniczny Ancient jest mocno dyskusyjny, zważywszy na to, że już w przyszłym tygodniu odbędzie się pierwszy duży turniej, który uwzględnia tę mapę w puli dostępnych aren.
Niezbyt ciepło przyjęta przez społeczność CS:GO mapa Ancient dostarcza graczom kolejne powody do narzekań. Tym razem chodzi o bugi znalezione przez słowackiego zawodnika drużyny Fun Plus Phoenix - Martina „STYKO” Styka. Słowak podzielił się na Twitterze swoimi spostrzeżeniami odnośnie glitcha występującego na kilku innych mapach (m.in. Inferno i Overpass), który jest problemem także na Ancient. Chodzi o odgłosy kroków wydawane w wodzie, które przez błąd są słyszalne na dużo większym obszarze, niż być powinny.
Albo usuńcie wodę na całym obszarze spawnu terrorystów na Ancient, albo naprawcie błąd, przez który słychać kroki w wodzie na całej mapie, obecny w grze od zawsze (Overpass, Inferno i teraz Ancient).
To psuje wiele rund i możliwości clutchowania na tej mapie - pisze STYKO.
Jest to o tyle uciążliwe, że np. jeżeli terroryści zadecydują o rotacji z bombsite’u A na bombsite B przez miejsce, w którym zaczynali rundę, przeciwnicy będą dokładnie wiedzieć, gdzie ich się spodziewać.
STYKO opublikował także dwa nagrania, na których możemy zobaczyć bug pozwalający widzieć przez ściany w okolicach bombsite’u A:
Stan techniczny mapy jest, delikatnie mówiąc, niezadowalający, zwłaszcza że tuż za rogiem jest pierwszy duży turniej, na którym będą rozgrywane mecze na Ancient - IEM Summer 2021. Wśród wielu graczy panuje opinia, że Valve nie przygotowało tej areny wystarczająco dobrze.
Dodatkowo, pojawiają się głosy o kolejnej bolączce mapy Ancient, również dotyczącej wody w miejscu startu terrorystów. Chodzi o tzw. dropy, czyli zakup broni dla kompana, który nie ma wystarczających środków, i upuszczenie jej, by mógł ją podnieść. Woda znacząco ogranicza widoczność uzbrojenia na ziemi (via Reddit):
Usunięcie wody na T spawnie (miejsce startu terrorystów - dop. red.) ułatwiłoby również dostrzeganie dropów na ziemi - pisze użytkownik thejalg.
Umieścili już komendę func_physics_clip pod wodą, aby zapobiec topieniu się broni. To nadal nie jest wystarczająco wysoko i wciąż trudno jest zobaczyć dropy - napisał jeden z forumowiczów.
Niestety, bugi są w CS:GO chlebem powszednim dla graczy, a mapa Ancient jest ostatnio koronnym tego przykładem. Miejmy nadzieję, że Valve w porę upora się z mankamentami i doprowadzi tę mapę do reprezentatywnego stanu.