Contraband twórców Just Cause 4 może skupić się na starciach pojazdów
Według redaktora Windows Central nowa gra studia Avalanche - Contraband - będzie opierać się na walkach pojazdów. Jego zdaniem twórcy planują ograniczyć przemoc.
- Jez Corden z Windows Central donosi, że kooperacyjna gra Contraband pozwoli planować i wykonywać przemyty oraz napady.
- Gameplay skoncentrowany będzie na walkach samochodów przy jednoczesnym unikaniu zabijania przeciwników.
Jez Corden z redakcji Windows Central rzucił nieco światła na grę Contraband tworzoną przez szwedzkie studio Avalanche. Podczas streamu World of Gaming nadanego 17 lutego dziennikarz zdradził, że otrzymał opis projektu, wedle którego skupi się on na starciach pojazdów. Zgodnie z poprzednimi doniesieniami, tytuł zaoferuje możliwość planowania przemytów oraz napadów, a następnie wcielania ich w życie. Ważnym aspektem ma być jednak unikanie stosowania przesadnej przemocy.
Działanie broni obraca się wokół wyłączania wrogich pojazdów z akcji poprzez przebijanie opon i tym podobne zamiast masowego zabijania i rozlewu krwi [...].
Zdaniem Jeza Cordena deweloperzy z Avalanche postawili na akcję, w której ważną rolę odegra taktyczne podejście do każdego zadania. W Contraband zabijanie ma być ostatnim, kryzysowym wyborem, który nastąpi po wyczerpaniu pozostałych możliwości. Redaktor Windows Central nie był natomiast pewny, czy gra ujrzy światło dzienne w 2022 roku.
Twórcy Just Cause 4 wykorzystują swoje doświadczenie w nowym, ambitnym projekcie
Słowa Jeza Cordena to pierwsze bardziej szczegółowe (choć wciąż niepotwierdzone) wiadomości o Contraband. Gra została zapowiedziana w zeszłym roku jako kooperacyjny „raj dla przemytników” z otwartym światem, a jej reżyser Omar Shakir określił ją mianem najambitniejszego projektu w historii studia. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, dzieło trafi wyłącznie na pecety oraz konsole Xbox Series S/X, będzie też dostępne w ramach usługi Game Pass, co jest wynikiem współpracy z Xbox Game Studios.
Warto wspomnieć, że Avalanche Studios może pochwalić się sporym doświadczeniem w zakresie tworzenia gier z otwartym światem, w których ważną funkcję pełnią pojazdy. Firma odpowiada bowiem za takie produkcje jak Mad Max, RAGE 2 oraz seria Just Cause.